Pojallani on tyttöystävä ja aikoo matkustaa toisen tytön kanssa... normaalia?
Poikani on lukioikäinen ja niin on hänen tyttöystäväkin ja tämä kaveri (myös tyttö). On seurustellut tyttöystävänsä kanssa 3 vuotta, ja tämä kaveri on ollut hänen kaverinsa pari vuotta sitä pidempään. Viime aikoina poikani on alkanut kutsumaan tätä kaveria yökylään ja ottanut etäisyyttä tyttöystävästään. Poika ei puhu mulle asiasta.
Tää tyttöystävä on pari kertaa ilmoittamatta ilmestynyt ovelle kyselemään, että missä poikani on, hän ei vastaa puhelimeen. Ovat tyttöystävän kertoman mukaan edelleen yhdessä, ja oli vain huolestunut, että onko pojallani kaikki kunnossa.
Poikani oli ostanut matkan tulevalle joululomalle hänelle itselleen ja tälle kaverilleen, oli maininnut mulle asiasta, ja en sanonut oikein mitään asiasta, varmistaen vain mihin ovat menossa, milloin tulevat takaisin, tuleeko mukaan muita ihmisiä jne. Tänään sitten pojan tyttöystävän äiti soitti mulle todella huolissaan, että tyttöystävällä oli mennyt tämä tunteisiin todella kovasti, eikä ole viime aikoina jaksanut mennä kouluun, ja ei syö kunnolla. Kuulemma tämä asia ahdistaa häntä todella paljon.
Olenko vain yksinkertainen ja naiivi, kun koen, että poikani ei ole tehnyt mitään väärin? Eri sukupuolta olevat kaverit eivät ole mitenkään uusi asia hänelle, ja kunhan on varovainen, niin ei ole mun paikka sekaantua lapseni elämään tässä vaiheessa? Neuvot ja vastaavanlaiset kokemukset ovat tervetulleita.
Kommentit (46)
Hei ihan oikeasti: nykyisin voidaan olla ihan vaan kavereitakin tyttöjen ja poikien välillä ilman sen kummempaa. Meilläkin kysyn pojalta onko kyseessä tyttökaveri vai kaverityttö...
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä äitinä hyväksyt naisten kaltoinkohtelun.
Miksi tästä pitää tehdä jokin sukupuolikysymys? Vanhemman tai nuorten sukupuolet eivät liity asiaan mitenkään.
Poika on pelimiehiä, niin sitä pitää.
Vierailija kirjoitti:
Hei ihan oikeasti: nykyisin voidaan olla ihan vaan kavereitakin tyttöjen ja poikien välillä ilman sen kummempaa. Meilläkin kysyn pojalta onko kyseessä tyttökaveri vai kaverityttö...
Ja höpön löpön. Poika lähentelee kahtakymppiä ja taatusti nai aina kun on tilaisuus. Se kaikkien kanssa sekstailu halutaan vaan nykyään nähdä normaalina, mitä se ei ole. Ihmiset eivät ole kaneja, heillä on tunteet. Nää polyamoriahöpinät ovat kuvottavia. Aika harva ihminen kaipaa tai tarvitsee tunteetonta panemista.
Itse kyllä ottaisin puheeksi pojan kanssa ensinnäkin jo sen, että tyttöystävä käy häntä kyselemässä saati sen, että tyttöystävän äitikin jo soittelee. Ja käskisin selvittämään asiat tyttöystävänsä kanssa, siis sen, ovatko he edelleen yhdessä, missä menee suhteen rajat, mikä on tämän kaveritytön osuus kuviossa jne. Poika tehköön omat virheensä, ja kantakoon itse myös niiden seuraukset, mutta siltikin äitinä itse keskustelisin pojan kanssa vakavasti tässä välissä.