Pojallani on tyttöystävä ja aikoo matkustaa toisen tytön kanssa... normaalia?
Poikani on lukioikäinen ja niin on hänen tyttöystäväkin ja tämä kaveri (myös tyttö). On seurustellut tyttöystävänsä kanssa 3 vuotta, ja tämä kaveri on ollut hänen kaverinsa pari vuotta sitä pidempään. Viime aikoina poikani on alkanut kutsumaan tätä kaveria yökylään ja ottanut etäisyyttä tyttöystävästään. Poika ei puhu mulle asiasta.
Tää tyttöystävä on pari kertaa ilmoittamatta ilmestynyt ovelle kyselemään, että missä poikani on, hän ei vastaa puhelimeen. Ovat tyttöystävän kertoman mukaan edelleen yhdessä, ja oli vain huolestunut, että onko pojallani kaikki kunnossa.
Poikani oli ostanut matkan tulevalle joululomalle hänelle itselleen ja tälle kaverilleen, oli maininnut mulle asiasta, ja en sanonut oikein mitään asiasta, varmistaen vain mihin ovat menossa, milloin tulevat takaisin, tuleeko mukaan muita ihmisiä jne. Tänään sitten pojan tyttöystävän äiti soitti mulle todella huolissaan, että tyttöystävällä oli mennyt tämä tunteisiin todella kovasti, eikä ole viime aikoina jaksanut mennä kouluun, ja ei syö kunnolla. Kuulemma tämä asia ahdistaa häntä todella paljon.
Olenko vain yksinkertainen ja naiivi, kun koen, että poikani ei ole tehnyt mitään väärin? Eri sukupuolta olevat kaverit eivät ole mitenkään uusi asia hänelle, ja kunhan on varovainen, niin ei ole mun paikka sekaantua lapseni elämään tässä vaiheessa? Neuvot ja vastaavanlaiset kokemukset ovat tervetulleita.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista, mutta onhan näitä. Anoppini oli varsinainen kanaemo. Kun mieheni veljen vaimo oli synnyttämässä, oli veljellä nainen asunnollaan. Anoppi kiirehti kun poikansa oli mennyt töihin ja naikkonen kotiinsa viemään lakanat pyykkiin ja siivoamaan asunnon. Kaikki oli niin kiiltävän puhdasta kun äiti ja vauva kotiutui.
Ohis tähän keskusteluun, mutta tämä oli silti ainoa oikea ratkaisu.
No ei ollut. Asunto olisi pitänyt jättää siihen kuntoon kun oli ja naiselle kertoa mikä moukka miehensä on. Miksi toisen pitää elää valheessa?? Anoppi ei ajatellut tippaakaan äitiä ja lasta, ainoastaan poikaansa. Erosivat kyllä myöhemmin muista syistä.
Mitä ihmettä? Ero tietysti myöhemmin, eihän sitä voi välttää. Mutta kenenkään ei pitäisi joutua palaamaan kotiin synnäriltä tuoreen vauvan kanssa pettäjän lakanoihin nukkumaan. Draamalla on ihan toinen aikansa, vauvarauha menee tässä tapauksessa edelle. Kuinka sekaisin ihmiset ovat?
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa sekaannut teinien elämään? Anna niiden elää itse ja tehdä omat virheensä.
Aikuisen tehtävänä on opastaa ja neuvoa lapsia pitivät lapset siitä tai eivät. Ap:n poika ei selvästikään ole perillä siitä miten kohdellaan muita ihmisiä, joten kyllä tuossa on jo puuttuminen paikallaan ja sanottava pojalle, että ottaa niskasta itseään nyt vain kiinni ja juttelee tyttöystävän kanssa asiat selviksi ennen lennosta vaihtoa.
Kyllä modernilla nuorella miehellä nyt hei pari tyttöystävää voi jo nykyään olla yhtä aikaa. Mikäs sen parempaa! Sitten jos on onni myötä niin mikä hieno apu kolmikkona parisuhteena vauvankin kanssa: toinen vaimo hoitaa lasta ja toinen käy töissä.
Tossa voi vain voittaa.
Tottakai sekaantuisin. Sanoisin, että nyt valitset kumman kanssa haluat olla suhteessa. Toiselta pyydät anteeksi ja kiität yhteisestä ajasta.
Kyllä minä matkustin kaverimiehen kanssa vaikka asuin eri miehen kanssa. Ei meillä ollu ikinä mitään romanttista kaverimiehen kans.
Ap:n pojan pitää selvittää välit kyllä nyt tyttöystävän kanssa. Ei noin saa toimia.
poika on alfa. alfat joutuvat panemaan useita tyttöjä samaan aikaan, kun tytöille ei kilttipojat kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen keski-ikäinen nainen ja minulla on ollut aina naisia ja miehiä kavereina/ystävinä yhtälailla.
En kavereiden/ystävien kanssa ala seksisuhteisiin jne. vaan teemme ihan muita juttuja, muun muassa matkustamme jne. Olen huomannut että tämä ylittää joidenkin yksinkertaisen oloisten ihmisten käsityskyvyn reippaasti, ilmeisesti he eivät osaa olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa ajattelematta näitä seksikumppaneina.
Mun mielestä olisi tosi kuvottavaa jos olisin omalle miehelleni vain seksikumppani ja muiden naisten kanssa hän tekisi lomamatkoja yms.
Vierailija kirjoitti:
Anna pojan kaikessa rauhassa oppia kantapään kautta.
Miten tällaisessa oppii kantapään kautta? Eihän tuollainen poikaa tule satuttamaan vaan sitä tyttöystävää.
Kyllä tuossa olisi nyt äidillä kasvattamisen paikka. Vaikka taitaa olla jo myöhäistä opettaa poikaa tavoille.
Poika suunnittelee polyamorista perhettä, jossa lauma kiimaisia nuoria parittelee keskenään kuka ketäkin!
Sen muistan nuoruudestani, että epätietoisuus suhteesta oli raastavaa. Pitäisi tietää missä mennään. Nyt poikasi olisi tehtävä selväksi tyttöystävälleen, että onko heillä suhde vai ei.
Ei voi pitää toista roikkumassa. Vähän niinkuin siltä varalta, että jos kuitenkin.mutta ei ehkä sittenkään..
Se on erittäin onneton ja sydänsurua aiheuttava tilanne.
Nyt peli selväksi.
Vierailija kirjoitti:
poika on alfa. alfat joutuvat panemaan useita tyttöjä samaan aikaan, kun tytöille ei kilttipojat kelpaa.
Nykynuoret kiusaa toisiaan seksin puutteella, nukutaan vierekkäin mutta ei voi koskea.
Onko mahdollista että kaverityttö ei aikaisemmin ollut kiinnostunut? Nyt jos on, poika haluaa nähdä häntä. Ei kuitenkaan eroa, jos uusi suhde ei ole varma.
Voivat olla kavereitakin.
Taisi olla pelkkää provo, kun ap ei ole enää osallistunut koko keskusteluun. Hyvä niin, sillä teineillä usein on tämmöistä peliä, kun ei ole opittu vielä elämisen perusasioita, ja se tuntuu siitä laiminlyödystä osapuolesta aivan älyttömän pahalta. Joskus jopa elämää suuremmalta asialta, jolle muuten voisi vuosien päästä jopa nauraakkin, mutta tuossa 17v ensimmäisen seurustelun aikana se voi olla suurimpia tunnemyrkyjä mitä voi/on ikinä kokenut. Silloin tuntuu, ettei siitä voi ikinä selvitä, ja kaikki se häpeä vaikka itsessä ei oikeasti olisi mitään vikaa. Sitten vasta sattuukin jos aikuisuuden kynnyksellä toinen päätyy vahingoittamaan itseänä, ihan vain siksi kun toinen ei viitsi/jaksa/halua kohdata yhtä ikävää tilannetta. Sille jätetylle se selkeä jättäminen on kuitenkin parasta mitä hänelle voi siinä tilteessa tehdä. Kaikki muut vaihtoehdot aiheuttavat vain lisää aivan tarpeetonta ja ylimääräistä tuskaa.
Miettikää miten itse haluaisitte itseänne kohdeltavan vastaavassa tilanteessa.
M35 (sama kuin 3. Viesti)
Tästä oli taannoin dokumenttikin, jossakin Japanissa olivat käymässä, se poika kaverityttöystävän kanssa, puhdasta vallankäyttöä siltä tytöltä ja nuoret miehet alistuu.
Toivottavasti poika ymmärtää jättää tyttöystävänsä. Ei vaikuta tyttöystävä kovinkaan vakaalta, kun ahdistuu poikaystävän lomamatkasta kaverinsa kanssa. Miettikää millainen tulevaisuus tuollaisella suhteella olisi.
Ei ole normaalia. Sinuun tullut? Huonosti kasvatettu penikka.
Tyttöystävän äiti on siis huolissaan tilanteesta, ei tyttöystävä. Kun ei äiti ymmärrä tilannetta.
Jos olisi minun poika, kävisin vakavan keskustelun parisuhteen perusteista joihin kuuluvat mm. uskollisuus, rehellisyys ja luottamus.