Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruoaksi, jos rajoitteita?

Vierailija
14.11.2022 |

Mitä tekisit juhlavaksi ruoaksi henkilölle, jolla on todellisen ja kuvitteellisten allergioiden lisäksi nirsoutta? Ruoka-aineista ei saa olla ainakaan seuraavia:
- Maitotuotteita sis. myös juustot
- Liha (jauheliha käy)
- Sieniä
- Sipulia
- Papuja
- Äyriäisiä
- Kaalia
- Chiliä
Mahdollisesti vielä muutakin, mutta ei muistu mieleen.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pyörittänyt tex mex-, hamppari- ja hodaribuffetteja sekä kalaa niin monella eri tavalla ettei enää jaksaisi. Käytännössä joka kolmas sapuska on periaatteessa "samaa".

Olen ajatellut jotain italialaista esim. bruschetta alkupalaksi (ilman sipulia, edes valkosipuli ei käy) ja pääruoaksi jonkinlaista variaatiota risotosta (juusto korvattava jollain) ja paistettua yrttilohta sitruunakastikkeella. Tuossa ollaan taas samassa kalassa kuin aina...

Miten ruoka voi joka kolmannen kerran olla samaa? Mun laskujeni mukaan jo pelkästään texmexistä, hamppareista ja hodareista tulee kolme (Ja niitäkin voi tehdä tosi eri tavoilla) ja siihen vielä ne monenlaiset kalaruuat päälle.

Teetköhän tästä nyt itse turhan hankalaa? Sinua varmaan vaan ärsyttää se, että pöytään tulee joku, jolle ei kelpaa mikä tahansa?

Kyllä, ärsyttää ja aivan saatanasti. Tolkuttoman hankala tehdä mitään ruokaa, kun syöjällä on periaatteita, inhokkeja ja kuvitteellisia allergioita.

Vierailija
42/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarrrapuurroo mantsikkihillolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa edes ole kovin paljon rajoitteita. Valtaosa kasvis- ja kalaruuista sopii. 

Vierailija
44/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pyörittänyt tex mex-, hamppari- ja hodaribuffetteja sekä kalaa niin monella eri tavalla ettei enää jaksaisi. Käytännössä joka kolmas sapuska on periaatteessa "samaa".

Olen ajatellut jotain italialaista esim. bruschetta alkupalaksi (ilman sipulia, edes valkosipuli ei käy) ja pääruoaksi jonkinlaista variaatiota risotosta (juusto korvattava jollain) ja paistettua yrttilohta sitruunakastikkeella. Tuossa ollaan taas samassa kalassa kuin aina...

Miten ruoka voi joka kolmannen kerran olla samaa? Mun laskujeni mukaan jo pelkästään texmexistä, hamppareista ja hodareista tulee kolme (Ja niitäkin voi tehdä tosi eri tavoilla) ja siihen vielä ne monenlaiset kalaruuat päälle.

Teetköhän tästä nyt itse turhan hankalaa? Sinua varmaan vaan ärsyttää se, että pöytään tulee joku, jolle ei kelpaa mikä tahansa?

Kyllä, ärsyttää ja aivan saatanasti. Tolkuttoman hankala tehdä mitään ruokaa, kun syöjällä on periaatteita, inhokkeja ja kuvitteellisia allergioita.

Pidä nyyttärit niin ei tarvitse vinkua. 

Vierailija
45/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa edes ole kovin paljon rajoitteita. Valtaosa kasvis- ja kalaruuista sopii. 

Ei saanut olla enää kalaakaan.

Vierailija
46/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italianpataa

Vierailija
47/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten se nyt kesken ketjun muuttuu?

Vierailija
48/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italianpataa

Ei syö pataruokia ja hänelle herne=papu.

Vierailija
49/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muutu, mutta trollit ehtii joka paikkaan.

Vierailija
50/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääset, kun sanot, että tuo omat eväät mukaan. Tai sitten vain tarjoat sitä mitä haluat ja nirppis olkoon nälässä jos ei kelpaa. Itse huomioin vain allergiat ja sairaudet, en nirsoilua. 

Vierailija
51/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaatti-kookoskeittoa ja tuoretta leipää erilaisilla kasvislevitteillä (esim. porkkanapesto).

Vierailija
52/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katso sieltä ekalta sivulta muutama kommentti alaspäin. Ei mielellään enää kalaa, koska sitä on tarjoiltu korvista ulos. Jauheliharuuat ja kasvisruuat käyvät.

Vierailija
53/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku risotto sallitusta aineista. Muista myös sanoa, että on risotto jottei hän luule sitä riisipadaksi. Tee kaiken varalta ilman valkoviiniä eli kasvislientä sen tilalle.

Vierailija
54/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä "tyypin" todelliset allergiat ja "ongelmat" ja tee sen perusteella mitä ruokaa haluat.

Vierailija
55/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämäkin ketju todistaa, että saat ihan riittävän monipuolista ja kivaa tarjottavaa aikaiseksi noilla rajoitteilla.

Ymmärrän kuitenkin, että harmittaa. Voisitko ruveta järjestämään juhlaillallisia jollekin muulle porukalle ja suhtautua näihin enemmän sellaisina vierailuina, joiden ruokailuun ei tarvitse panostaa niin paljon? Silloin harmittaisi ehkä vähemmän. Nirsoilija on ehkä puolisosi sukulainen tai lapsesi kumppani, joten tärkeä vieras kuitenkin.

Vierailija
56/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katso sieltä ekalta sivulta muutama kommentti alaspäin. Ei mielellään enää kalaa, koska sitä on tarjoiltu korvista ulos. Jauheliharuuat ja kasvisruuat käyvät.

Ap tässä. Tuon kalan on lisännyt joku trolli, en minä. Kala siis käy.

Vierailija
57/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku, jossa on jauhelihaa.

Vierailija
58/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettua kuhaa, muusia ja uunikasviksia.

Vierailija
59/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gör lövbiff à la ABC à la carte. Det är utkavlat malet kött, även känd som fattiglappens lövbiff. Till den kan du fast fritera pommes frites och sätta några godkända grönsaker med. Det blir säkert variation då du inte har serverat detta tidigare.

En annan möjlighet är tar-tar biff då malet kött och alla andra ingredienser ser ut att vara utanför förbudslistan. 

Vierailija
60/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänensävystä päätellen, ap, teidän kannattaisiystävöllisesti sanoa heipat ja viettää aikanne aivan muiden ihmistenkanssa tahoillanne, sellaisten joista pidätte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi