Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen paras kaveri haisee

Vierailija
14.11.2022 |

Todella kiusallinen ongelma, nimittäin lapsen kaveri haisee tosi pahalta. Haju on jotain pesemättömyyden ja sisäilmaongelmaisen talon sekoitusta. Ulkoisesti lapsi on ihan siisti ja hyvinvoivan oloinen pieni koululainen (murrosikä on vielä kaukana edessäpäin).

Haju on mielestäni aivan sietämätön, ja kun lapsen kaveri on ollut meillä jonkin aikaa, haisee myös talomme samalta.

Hän on lapseni paras kaveri, ja he haluaisivat olla melkein joka päivä yhdessä meillä, myös yökyläilytoiveita on esitetty. Minun on tosi vaikea sietää tuota hajua, enkä tiedä, miten tämän ongelman ratkaisisin.

Huomaan, että tuo haju saa aikaan sen, että tuo kaveri ja hänen vierailunsa ärsyttävät tosi paljon jo etukäteen, ja on vaikea suhtautua häneen lämpimästi.

Miten toimisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä kans sama ongelma. Oon itse myös altistunut entisessä työpaikassa niin pahasti homeelle et haju aiheuttaa välittömästi oireet. Iho-oireet pahoja, nenä vuotaa, henki pihisee ja silmät kutiaa, päätä särkee. 

Haju on sietämätön ja vierailut ovat yhtä tuskaa. En voi olla asunnossa samanaikaisesti tai tuntikausiin sen jälkeen kun kaveri kylässä. Tuuletus ei auta, ei tuoksukynttilät ei mikään. Kaikki jossa kaveri istuu, sohva, tuolit tai lapsen sänky. Tämä haju tarttuu. Kaikkiin näkyvillä oleviin vaatteisiin myös haju tarttuu. Tuntuu et olen ihan loppu kun viikoittaisen käynnin jälkeen seuraa viikon pyykkirumba ja ihottumat. Vaikka otan antihistamiinia maksimiannokset niin ihoni oireilee todella rajusti. Etenkin rinta on pahin. 

Vierailija
22/25 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin olla rohkea ja sanoa, että olet lapsen vaatteista haistanut hometta, tai epäilet sitä. Ja sanot vielä niin, että tuntuu kurjalta sanoa, mutta olet huolissasi etenkin lapsen terveydestä.

Toki jos se haju on selkeästi hikeä tai muuta hygieniaan liittyvää, on siihen puuttuminen varmasti äärettömän kiusallista molemmille. Meillä oli lapsena ihan kamalasti kissoja, jotka eivät olleet edes sisäsiistejä. Muistan tasan kaksi kertaa kun joku aikuinen on jotain sanonut, mutta en tiedä sanoivatko vain minulle vai myös äidille. Ainakaan äiti ei koskaan mitään asialle tehnyt ja homma paheni vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu. Tuota lastahan aletaan kiusata ellei ole jo alettu, jos oikeasti noin paljon haisee.

Vähän ot:na, mutta mun äiti ei olis antanut käyttää deodoranttia vitosluokalla kun hiki alkoi haista. Aiheuttaa syöpää! Käytin kuitenkin, koska se kiusaaminen joka haisemisesta olisi alkanut, olisi aiheuttanut pahempaa tuhoa kuin syövän pelko.

Vierailija
24/25 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sen iho musta tai ruskea?

Vierailija
25/25 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaverin vaatteet haisi myös, asuivat uudessa talossa. Syy selvisi, lasten ulkovaatteet" kuivuivat" eteisessä, joka oli tosi viileä. Haju tuli siitä. En lapselle sanonut mitään, hänen vikansa se ei ollut. Samoin jos on paljon lemmikkejä, voi tuoksu olla melkoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi