Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perjantaina ison koulutehtävän palautus enkä ole edes aloittanut

Laiska opiskelija
14.11.2022 |

Eilen olisi ollut koko päivä aikaa, mutta en saanut itseäni niskasta kiinni. Tänään olen herännyt ennen yhdeksää ja olisi ollut monta tuntia aikaa tehdä, mutta en ole saanut itseäni niskasta kiinni. Tuntuu olevan iso kynnys aloittaa tehtävän tekoa ja tiedon etsintää.

Huoh. Miten sitä saisi itseään niskasta kiinni?! Teen töitä opiskeluiden ohessa, että ei tässä tulevina päivinä ole kauheasti aikaa ennen perjantaita. Perjantaina on kiire päivä aamusta iltayhdeksään asti niin ei ehdi tekemään kuin vasta sen jälkeen ja palautus on viimeistään klo:23.59.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska opiskelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita vaikka ajatuskartan laatimisesta, saat homman paloihin, sitten alat tehdä pala kerrallaan.

Mä en ole oikein päässyt sinuiksi noiden ajatuskarttojen kanssa. 

Oletko edes yrittänyt?

Vierailija
22/46 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi vaan kopioida netistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todella kyken aloittamankaan, koska viihdyt tällä kaiken aikaasi kirjoitelemassa eri pitkiä aloiteita. Anteeksi en niitä lue kuin otsikon!

Vierailija
24/46 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perjantaina ison koulutehtävän palautus enkä ole edes aloittanut

Eihän tässä ole vielä mitään hätää.

Lue ajatuksella. Iso tehtävä jota ei ehdi mitenkään tehdä muutamassa tunnissa perjantaina illalla. Olen lisäksi kokopäiväisessä kolmivuorotyössä, joten sekin rajoittaa. Lisäksi tällä viikolla on kaksi koulupäivää sekä ajomatka koululle lähes 100km.

No ala sitten vääntää sitä tuotosta, äläkä kitise täällä! ap

Vierailija
25/46 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita nyt. Peru työt tai hae lisäaikaa.

Lupaa itsellesi, ettet enää vie itseäsi tähän tilanteeseen.

Yksinyrittäjä, useat deadlinet selättänyt, entinen viimetinkailija

Vierailija
26/46 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tehtävä tänne niin me avuliaat tehdään se sinun puolestasi.

Vierailija
27/46 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita heti. Keskity tehtävään vaikka edes puoli tuntia niin että saisit ainakin jotain alulle, sekin heti helpottaa oloa. Tiedän kokemuksesta että mitä pidemmälle aloittamista lykkää, sen isommalta ja vaikeammalta tehtävä alkaa tuntua ja siihen tekee aina vain vähemmän ja vähemmän mieli tarttua. Kun saat edes muutaman lauseen aikaan, niin se auttaa, koska tiedät mistä jatkat kun avaat koneen uudestaan. Tsemppiä!

Vierailija
28/46 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat. Sana ja lause on jo lähempänä valmista.

Motivaatio tulee tehdessä.

Jaksota tekemistä vaikka 20min jaksoihin.

Vierailija
29/46 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita vaikka ajatuskartan laatimisesta, saat homman paloihin, sitten alat tehdä pala kerrallaan.

Mä en ole oikein päässyt sinuiksi noiden ajatuskarttojen kanssa. 

Oletko edes yrittänyt?

No mitä veikkaat jos vastasin, että en ole päässyt sinuiksi ajatuskarttojen kanssa. Ei kaikki tyylit sovi kaikille.

Vierailija
30/46 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et todella kyken aloittamankaan, koska viihdyt tällä kaiken aikaasi kirjoitelemassa eri pitkiä aloiteita. Anteeksi en niitä lue kuin otsikon!

Mitä sä oikein sekoilet? Ethän sä tiedä musta yhtään mitään. En todellakaan tee täällä jatkuvasti jotakin aloituksia. Ei mulla sellaiseen riittäisi aika. Aloitin tehtävän tekemisen eilen ja jatkan tänään. Nyt tilanne näyttää jo paljon paremmalta.

Vierailija
31/46 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi vaan kopioida netistä?

No en tietenkään voi! Äly hoi!

Vierailija
32/46 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita nyt. Peru työt tai hae lisäaikaa.

Lupaa itsellesi, ettet enää vie itseäsi tähän tilanteeseen.

Yksinyrittäjä, useat deadlinet selättänyt, entinen viimetinkailija

Peru työt. Mitä ihmettä sä oikein selität? Mä olen vakituisessa työssä enkä todellakaan voi noin vain perua töitä. En ole mikään keikkalainen vaan ihan täyttä työaikaa tekevä. Lisäaikaa tehtävälle ei saa, opettaja on todella ehdoton jos ei ole mitään vakavaa sairastumista. 

Vierailija
33/46 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen viimetinkailija mutta tehokas sellainen, lukiossa monesti palautuspäivää edeltävänä iltana aloitin yhdeksän aikoihin ja sen jälkeen oli aina 110% focus tehtävässä ja valmista tuli ihan hyvin arvosanoin. Sit aina mietin et miksi tätäkin lykkäsin kun sittenkin valmistui helposti. Mut tiedän miten tuskallisen vaikeaa se aloittaminen on. En myöskään ymmärrä noita ajatuskarttoja. Sen sijaan joskus saatoin ihan ranskalaisilla viivoilla kirjottaa paperille jotakin aiheeseen liittyvää mitä oli jo mielessä tai mitä täytyi googlata ja näin olin vähän huomaamatta päässyt jo alkuun.

Vierailija
34/46 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä tehdä suoraan valmista tekstiä. Matalalla kynnyksellä vaan alat vaan tuottaa tekstiä. Sitten hiot, minkä ehdit. Lähteet tietysti heti ylös kuitenkin.

Vierailija
35/46 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärväsitkö tämänkin päivän?

Vierailija
36/46 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no eihän sitä kukaan muukaan sun puolesta tee. Muistan kyllä aikuisopiskelusta näitä joiden panos ryhmätöihin oli täysin minimaalinen, mutta saivat silti kurssin läpi.

Vierailija
37/46 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä oikein sekoilet? Ethän sä tiedä musta yhtään mitään. En todellakaan tee täällä jatkuvasti jotakin aloituksia. Ei mulla sellaiseen riittäisi aika. Aloitin tehtävän tekemisen eilen ja jatkan tänään. Nyt tilanne näyttää jo paljon paremmalta.

No jospa lopetat sen suunsoittelun ja rupeat vain hommiin. Aikaa menee tässäkin ränkyttäessä.

Vierailija
38/46 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä asiaa täällä 5 minuuttia vaille tehtävän palautuksen. Sit voit avautua, kun et saanut boostia täältä. Se on meidän vika. Mur mur.

Vierailija
39/46 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita tehtävä tänne niin me avuliaat tehdään se sinun puolestasi.

Minä en kyllä tee. Opiskeluaikana yksi lorvailija luuli, että teen hänen puolesta opinnäytetyönkin. Ei olisi koskaan tullut valmista jos en olisi sanonut good bye ja tehnyt täysin oman.

Vierailija
40/46 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärväsitkö tämänkin päivän?

Miten niin? Mähän tein tuota jo eilen ja tänään olen jatkanut. Opetelkaa lukemaan. Olen yli puolen välin. Pakko välillä pitää taukoa ja tuulettaa aivoja.