Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi ei tahdo meitä jouluksi

Vierailija
14.11.2022 |

Kysyttiin mutta sanoi olevansa väsynyt ja käy vaan sisarensa kanssa hautausmaalla ja syövät yhdessä.
Harmittaa kun itselläkin tiukka työputki, olisi vähän helpommalla päässyt. Ei edes koiraamme suostunut ottamaan. Mennään sitten mun veljen luo mutta sinne ei voi ottaa koiraa mukaan allergioiden ja lasten koirapelon takia.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänteinen ongelma tällä palstalla. Yleensä ongelma on ettei halua tai jaksa mennä anopin luo jouluksi, mutta ei uskalla kieltäytyä kohteliaisuussyistä

Vierailija
22/33 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiska. 3 vuorotyötä teen ja koristelen talon, teen ruuat, ostan lahjat, siivoan. Nyt on osa alakerrasta remontissa, sen siivous ja kalustus kun on valmis. Sit jos luntakin tuppaa, saa kolata pihaa n. 300 neliön edestä.

Onneks anoppisi on tajunnut olla ottamatta sua täyspalveluun. Itse kun käyn anopilla, teen oman osani. Pitkällä vierailulla myös kokkaan, siivoan, kannan puita saunaan yms. Hänen oma tyttärensä istuu ja odottaa täyspalvelua. Sanoo vaan olevansa lomalla, eikä osaa edes omia astioitaan korjata pöydästä pois. Itse en häntä kotiini kylään halua. Onneksi ei ole vuoteen käynyt.

Miksi? Kuinka monta autoa ja mitä täysperärekkoja en oikein on, jos noin paljon tarvitsee kolata? Meillä kaksi normaalia henkilöautoa pihassa ja kulku niille, noin 30m2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä haluaisit loisia anopilla neljä päivää jouluna ja san lisäksi olisit halunnut tunkea lapsen ja koirat uudeksivuodeksi anopin riesaksi.

Oikeastikko joku luulee et se anoppi on joku juhlapyhä hoitaja?

Fiksu anoppi täytyy sanoa.

Pistä se puolisosi tekemään se joulu ja ihan palkkaat sitten hoitajan kakaralle ja koiralle.

Vierailija
24/33 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat valmiit laatikot, kinkun, perunoita ja lohta.

Riisipuuro ja luumusoppa jotka teet itse.

Joulutortut teet itse.

Glögi ja piparit.

Noita voi syödä pari päivää.

Jouluruokia ei jaksa syödä kahta päivää enempää joten tapaninpäivänä voi syödä jo jotain muuta.

Onhan se vaihtelua päästä jouluksi kotoa pois jossa syksy kökitty. Ei tarvitse kuusta laitella ja mitään. Ap

Vierailija
25/33 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulutortut teet itse.

Glögi ja piparit.

Jouluruokia ei jaksa syödä kahta päivää enempää joten tapaninpäivänä voi syödä jo jotain muuta.

Onhan se vaihtelua päästä jouluksi kotoa pois jossa syksy kökitty. Ei tarvitse kuusta laitella ja mitään. Ap

Sieltä kotoa pääsee kyllä pois ilman, että menee loisimaan sukulaisille. Maksatte lomamatkan tai menette hotelliin. Vai ilmaiseksiko ajattelit, että pitää saada jouluruuat ym.

Vierailija
26/33 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulutortut teet itse.

Glögi ja piparit.

Sieltä kotoa pääsee kyllä pois ilman, että menee loisimaan sukulaisille. Maksatte lomamatkan tai menette hotelliin. Vai ilmaiseksiko ajattelit, että pitää saada jouluruuat ym.

Kai on ihan selvä että sukulaiset ruokitaan ja pidetään tyytyväisinä kun tulevat. Paitsi anoppi ei ees poikansa porukkaa. Ap

Vierailija
27/33 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä haluaisit loisia anopilla neljä päivää jouluna ja san lisäksi olisit halunnut tunkea lapsen ja koirat uudeksivuodeksi anopin riesaksi.

Pistä se puolisosi tekemään se joulu ja ihan palkkaat sitten hoitajan kakaralle ja koiralle.

Puolisollakin työpäivät ja hoitaa koirat. Ei mies mikään orja ole vaan oma rakas.

Vierailija
28/33 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulutortut teet itse.

Glögi ja piparit.

Hotelliin ja koirat koirahotelliin.

Vierailija
29/33 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisollakin työpäivät ja hoitaa koirat. Ei mies mikään orja ole vaan oma rakas.

Ei se anoppikaan teidän orjanne ole

Vierailija
30/33 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen anoppi, joka en ota laiskaa, valmiiseen ruokapöytään haluavaa, nyrpeää naamaa näyttävää miniää luokseni koko jouluksi.

Tapaninpäivänä voin kahvit keittää, ei muuta. Tehköön nuori polvi itse itselleen sopivan joulun.

Vierailija
31/33 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin ei kuulu teidän joulujanne järjestää ja sillä siisti.  On ihan oikein, että sanoi teille niin kuin sanoi.  Kun hän sanoo, että ei jaksa, niin se tarkoittaa, että hän ei jaksa.  Hän on joka tapauksessa sinua reilusti vanhempi, joten sinun jaksamisesi tai jaksamattomuutesi on ihan eri luokkaa kuin hänellä.

PAINA TÄMÄ KAALIISI.

Sinä järjestät porukallesi sellaisen joulun kuin jaksat ja anoppisi tekee samoin.  

Tosin epäilen, että tämä kirjoituksesi oli eräänlainen white trash -provo.  Tahallaan vielä lapsellisen huonosti kirjoitettu ja muotoiltu.  Että saataisiin tänne palstalle taas oikein kunnon pitkä joulutappelu!  Vielä anoppi siihen mukaan, nyt näin päin, että jotain vaihtelua.  Anopinhan pitää aina olla se tarinan pahis.  Vaatii se lapsiaan luokseen jouluksi tai ei heitä halua, aina se on pahis.

Vierailija
32/33 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerrohan nyt, minkälainen porukka on tämä mainitsemasi "me"?

Kuinka monta henkeä ja kuinka kauan olisitte anopin luona jouluna halunneet vierailla?

3 henkeä ja 2 koiraa. Perjantaista tapaninpäivään. Lasta ja koiria kysyttiin uuden vuoden ylitse , ois uutena vuotena hyvien ystävien kanssa suunnitelmia.

Oletteko tähän mennessä aina viettäneet joulun anopin luona vai miksi pidät asiaa jotenkin itsestään selvänä, että anopin kuuluisi teille joulu järjestää?

Oletteko itse koskaan kutsuneet anoppia jouluna tai joskus muulloin valmiiseen pöytään tai muuten toimineet vastavuoroisesti?

Kannattaa nyt pohtia sitä omaakin toimintaa ja ymmärtää, että anopillakin on oma elämä ja kenties jotain sairauksia tai iän tuomaa väsymystä.

Tänä vuonna sitten vietätte joulua jossain muualla kuin anoppilassa. Kannattaa muistaa, että jos toivotte saavanne kutsuja veljesi luo jouluina jatkossakin, voitte itsekin osallistua jonkinlaisella panoksella jouluvalmisteluihin. Voitte esim. tarjoutua valmistamaan osan jouluruuista ja viedä ne mukananne jouluna, osallistua tiskeihin, saunan lämmitykseen tai lumitöihin vierailunne aikana.

Vierailija
33/33 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen..