Anoppi tuo kirppikseltä kulahtaneita vaatteita lapselle
Joka ikinen kerta kun käy meillä. Hän on erittäin herkästi suuttuva henkilö, ja tiedän ettei poikansa tule sanomaan hänelle asiasta vaikka pyytäisin. Miten saisin noiden ryysyjen kantamisen loppumaan, vai vienkö kassin aina mitään puhumatta vaatekeräykseen? Ei ole tarvetta pukea lasta koppuraksi kuluneisiin vaatteisiin. En halua mitään riitaa ja on mukavaa jos ostaisi jotain tarpeellista mitä toivotaan. Samalla rahalla millä ostaa kymmenet valmiiksi rikkinäiset housut, saisi varmasti vaikka ehjän ja lämpimän pipon. Toiveita hän ei oikein kuuntele.
Kommentit (66)
Sanot asiallisesti että ei kiitos. Jos et nyt aseta rajoja, niitä ei myöhemminkään saa.
Mun kokemuksen mukaan lasten vaatteet monilla kirpputoreilla on aika hyvänlaatuisia.
Laita kiertoon. Jos kysyy, missä jokin on, sanot että meni heti rikki. Olisi parempi, kun älyäisi itse. En vaivautuisi kouluttamaan.
Ilmoitat ystävällisesti mutta tiukasti, että lapselle ei tuoda vaatteita ja merkkipäivälahjojen suhteen toiveet kysytään vanhemmilta etukäteen ja ostetaan sitä mitä on toivottu. Jos edelleen tuo, niin tiukka huomautus, että näistä on puhuttu, ettei tuoda. Sitten vie joko mukanaan pois tai laitatte suoraan sekajätteeseen. Ei tuollaisia kannata edes tekstiilikierrätykseen viedä, sekajäte on ihan ok osoite, kun todennäköisesti on elastaania ym., jonka kierrätettävyys on tosi heikko.
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan lasten vaatteet monilla kirpputoreilla on aika hyvänlaatuisia.
Riippuu kirpputorista, jollain (kalliimmilla) kuratoiduilla merkkivaatteisiin painottuneilla kirppiksillä onkin. Mutta sitten jos menee johonkin Länsi-Lohjan Penko-Centteriin, niin sieltä kyllä todennäköisesti löytää aivan uskomattoman kokoelman tahraa, nukkaa, lohkeillutta painatusta, ummehtunutta hajua, muodottomaksi venynyttä vyötäröä, polvipussia ja äitiyspakkausta vuodelta 2008.
Mun anoppini toi meille aina esanssisia valmiskakkuja, joiden viimeinen käyttöpäivä oli mennyt jo ajat sitten...
Vierailija kirjoitti:
Sano asiallisesti mutta ystävällisesti asiasta.
Jos ei tehoa, niin vie hyväntekeväisyyskirpparille tai pelastusarmeijan pataan.
Muuten ihan OK ohje, mutta ei niitten hyväntekeväisyyskirpparienkaan työntekijöiden toimenkuva ole olla jätteiden käsittelijä, eli reikäiset kamat yms. on syytä viedä ihan itse kierrätykseen.
Samaa teki mun anoppi, lisäksi hän oli hyvää hyvyyttään pessyt vaatteet valmiiksi ja kipannut korkillisen jotain halpaa huuhteluainetta päälle. "Ihanan puhdas" tuoksu!
Herkästi suuttuva henkilö alistaa nössömpää, joten ota luulot pois vetämällä sellaiset raget ettei oo ämmä ennen nähnytkään. Miehesikin joutuu samalla ottamaan kantaa, että onko vaimonsa mies vai mammanpoika.
Mikähän tollasia ihmisiä vaivaa? Tyttären anoppi kiikuttaa kanssa kirppareilta vaatteita, verhoja, mattoja ja huonekaluja. Ei auta, vaikka asiasta on sanottu ensin nätisti ja sitten tiukasti monta kertaa. Tuntuu, että hän haluaa tahallaan ärsyttää miniäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Keräykseen vaan!
KAIKKI samana päivänä roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet. Ei hän niitä JOKA kerta tuo, kunhan sait vaan jonkun otsikon tekaistua. Jos hän tuo nimenomaan vain KULAHTANEITA vaatteita, on hän katsonut, että vaatteet ovat ilman häntäkin olleet KULAHTANEITA, eli hän on tuonut juuri aiemman ja vallitsevan laatukriteerinne mukaisia vaatteita.
Anoppiko se siellä?
Mun ex-anoppi osti lapselleni joululahjaksi kirpparilta jonkun hihattoman paljettipaidan, jonka niska oli ruskea . Yäk!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet. Ei hän niitä JOKA kerta tuo, kunhan sait vaan jonkun otsikon tekaistua. Jos hän tuo nimenomaan vain KULAHTANEITA vaatteita, on hän katsonut, että vaatteet ovat ilman häntäkin olleet KULAHTANEITA, eli hän on tuonut juuri aiemman ja vallitsevan laatukriteerinne mukaisia vaatteita.
Anoppiko se siellä?
Hullu anoppi ei ikinä opi...
Pihaleikeissä on ihan sama mitä siellä kurahaalarin alla on, kunhan tarkenee. Eipähän tarvitse varoa.
jätä.rauhaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppiko se siellä?
Hullu anoppi ei ikinä opi...
Hullu miniä ei ole edes koskaan oppinut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kulahtaneita vaatteitako?