Totuus parisuhteessa - pienet viestit paljastaa!
Parisuhteessa totuuksia harvoin kerrotaan suoraan, ne lipsuvat esiin. Suhteessa sitä yleensä elää samalla niin kuplassa, ettei totuutta edes usko vaikka sen kuulisi. Mietin tässä juuri päättynyttä suhdetta, jota liian pitkään yritettiin viedä väkisin eteenpäin. Taaksepäin ajatellen oli hetkiä, jolloin kimmastuksissa sanottiin mitä tahansa, mutta niitä tuskin voi laskea. Ensimmäinen kerta, kun totuus tuli ilmi oli aika outo tilanne. Istuttiin puiston penkillä ja katseltiin kun autot kruisaili ohi. Oli mahtava tunnelma, jopa oikein romanttista. Kesken tämän kaiken avovaimoni sitten tähän puolihiljaa sanoi, että hän ei voisi koskaan mennä pitkään liittoon kanssani. Se oli outoa, mutta en sitä suuremmin noteerannut, ajattelin että kunhan jotain puhui. Arki siitä jatkui, mutta pikku hiljaa asiat alkoivat mennä pieleen ja erohan siitä tuli. Nyt tajuaa, että parisuhteessa pitäisi kuunnella juuri niitä pieniä hiljaisia viestejä. Ne kertovat totuuden. Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Kun pienet vihjeet paljastavat niin hyvin harva nainen välittää miehestä itsestään kun välittää ainoastaan miehestä saatavista hyödyistä
Kun oikein raatorehellisiä ollaan, eiköhän se loppupeleissä ole näin kaikissa ihmissuhteissa enemmän tai vähemmän pelkistetyssä muodossa. Miehet käyttää naisia hyödykseen yhtä lailla.
Olisiko teidän kannattanut puhua asiasta? Minun mieheni sanoi, että ei halua enää uudestaan naimisiin. Minä sanoin, että itselleni on tärkeää solmia avioliitto. Mies pääsi hiljalleen eroon menneisyyden traumoistaan, ja lopulta kosi minua. Nyt ollaan oltu naimisissa nelisen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen sanoo sinulle ettei koskaan voisi mennä pitkään liittoon kanssasi niin miten voit ajatella sen olevan pieni viesti tai jättää huomiotta???
Jos minulle sanottaisiin noin niin kysyisin miksi näin ym. Haluaisin ymmärtää toisen näkökannan ja voinko muuttaa sitä jos koen sen tarpeelliseksi. Jos aloittaja olisi kysynyt asiaan tarkennusta olisi voinut saada tietää miksi nainen ajattelee näin.
Ajatteles jos nainen olisi vastannut vaikka että nytkin poltat tupakkaa ja se pilaa minun romanttisen hetken. Olisit voinut harkita että lopetanko tupakan polton vai odottelenko eroa vai erotaanko heti. Ehkä nainen oli kerännyt uskallusta ja koetti saada hyvän keskustelun aikaan teidän parisuhteesta. Sinä et vaivautunut edes kysymään mitä naisella oli mielessä.
Näin olisi pitänyt tehdä. En vain osannut tarttua hetkeen. Kai sitä pelkäsi niin paljon, että sen vain sivuutti ja toivoi, että asia muuttuisi. Olen aina ollut vähän parisuhdekankea.
Ap.
Kai te nyt jotain tulevaisuudesta keskustelitte ennen yhteen muuttamista?
No itse asiassa olimme jo eläneet hetken aikaan yhdessä, mutta korona erotti ja nyt yritimme uutta alkua. Avovaimoni ei ollut mikään hyvä keskustelemaan. Hän kiusaantui, kun asioita olisi pitänyt yhdessä pohtia. Erilaiset lausahdukset olivat häneltä enemmän ilmoitusasioita. Mutta olihan tämä niin tärkeä asia, ettei sitä olisi pitänyt sivuuttaa vain toivoen parempaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen sanoo sinulle ettei koskaan voisi mennä pitkään liittoon kanssasi niin miten voit ajatella sen olevan pieni viesti tai jättää huomiotta???
Jos minulle sanottaisiin noin niin kysyisin miksi näin ym. Haluaisin ymmärtää toisen näkökannan ja voinko muuttaa sitä jos koen sen tarpeelliseksi. Jos aloittaja olisi kysynyt asiaan tarkennusta olisi voinut saada tietää miksi nainen ajattelee näin.
Ajatteles jos nainen olisi vastannut vaikka että nytkin poltat tupakkaa ja se pilaa minun romanttisen hetken. Olisit voinut harkita että lopetanko tupakan polton vai odottelenko eroa vai erotaanko heti. Ehkä nainen oli kerännyt uskallusta ja koetti saada hyvän keskustelun aikaan teidän parisuhteesta. Sinä et vaivautunut edes kysymään mitä naisella oli mielessä.
Näin olisi pitänyt tehdä. En vain osannut tarttua hetkeen. Kai sitä pelkäsi niin paljon, että sen vain sivuutti ja toivoi, että asia muuttuisi. Olen aina ollut vähän parisuhdekankea.
Ap.
Kai te nyt jotain tulevaisuudesta keskustelitte ennen yhteen muuttamista?
No itse asiassa olimme jo eläneet hetken aikaan yhdessä, mutta korona erotti ja nyt yritimme uutta alkua. Avovaimoni ei ollut mikään hyvä keskustelemaan. Hän kiusaantui, kun asioita olisi pitänyt yhdessä pohtia. Erilaiset lausahdukset olivat häneltä enemmän ilmoitusasioita. Mutta olihan tämä niin tärkeä asia, ettei sitä olisi pitänyt sivuuttaa vain toivoen parempaa.
Ap
Perinteisesti miehet ovat lähteneet siitä, että vaimo päättää kaikesta kotiin liittyvästä. Tämä sitten kasvatti naisten suupolven, jonka ei tarvinnut keskustella kotiin liittyvistä asioista.
Kaikkein vaikeinta parisuhteessa on tietää milloin täyttyy se raja ettei halua katsoa pitemmälle tai nyt riittää.
Pitkässä parisuhteessa riittää monia ikäviä hetkiä ja rumia sanoja. On loukkaantumista ja pahaa mieltä ja arvoristiriitoja myös.
Mutta sitten ne unohtuu ja mennään eteenpäin. Tai sitten ne jäävät mielen päälle vaivaamaan mutta näennäisesti jatketaan ja kun tunteitakin kuitenkin on.
Eli milloin tulee se raja vastaan. Ja miten paljon pitää sietää. Ja entä jos eroaa ja sitten kaduttaa, koska olihan niitä hyviäkin hetkiä.
Mitä hittoa... "olen etukäteen päättänyt, että en aio katsella sua kovin pitkään enää, mutta toistaiseksi, jos se vain sopii.." mitä ihmisten päissä oikein liikkuu? Oliko tämä joku autisti tämä nainen?
Vierailija kirjoitti:
Pienet viestit? Puolisohan täräytti suoraan, ettet ole aviomiesmateriaalia.
Joo ei tuo mikään kevyt vihjaus ollut vaan kunnon töräys.
Mutta ymmärsin että suhteessa oli ollut turbulenssia ja eroa on varmaan silloin nostettu paikoin ilmaan. Itsellä ainakin oli tuon tyylinen suhde epävakaan naisen kanssa. Ihme riitoihin turtuu aika äkkiä ja alkaa ohittamaan kevyemmätkin nalkutukset ja vihjailut, ja sitten tulee kuitenkin ero lopulta yllättäin :) itse sain ilmoituksen kaiken päätteeksi viestillä.
Pieni uskottomuus on parempi kuin saituus, (siis rahasta.)
Äijä itse on narsisti. Kaasuvalotti ja manipuloi, lopuksi yritti tehdä sinusta sen pahiksen kun vihdoin toimit oikein. Hän on vain ihminen joka ei ota mitään vastuuta teoistaan ja käyttää muita hyväkseen.