Erittäin isorintaiselle ja isokokoiselle naiselle juhla-asua?
Olen menossa parin viikon päästä juhlaan, jonka pukukoodi on tumma puku. Mittaa minulla on 183 cm, painoa 90 kg. Rintojen koko on imettämisen takia sen verran kasvanut, että vanha juhlapukuni ottaa pahasti kiinni rinnoista. Käytän nyt rintaliivejä kokoa 85 J, eli rintani ovat siis todella isot.
Onko mitään vinkkiä siitä, mistä liikkeistä kannattaisi hakea juhla-asua? Olen käynyt jo kolmessa eri liikkeessä, joista missään ei löytynyt minulle sopivaa. Periaatteessa minulle sopisi kokoa 46 olevat vaatteet muuten, mutta mihinkään eivät rinnat mahdu. Housuistakin tuppaa lahkeet olemaan aivan liian lyhyet yleensä.
Vinkkejä?
Kommentit (74)
En tajua näitä poolopaita-nahkaleggarit-miesten kauluspaita jne ehdottelijoita. Siksi varmaan joku tuolla viittasi siihen pukukoodiin - nyt ei ole kyseessä ne sukujuhlat, joihin mennään jossain trikoomekossa. Ja ei tarvitse olla mustaa, sitäkään ei kukaan ole väittänyt, mutta tummahko nyt voi olla tilaisuuteen ja vuodenaikaan sopivampi kuin jokin vaaleasävyinen.
Osta pusero ja hame samaa/samantyylistä kangasta. Ompele/ompeluta ne yhteen ja sauman päälle kaitale eri väristä kangasta "vyöksi".
Vierailija kirjoitti:
Osta pusero ja hame samaa/samantyylistä kangasta. Ompele/ompeluta ne yhteen ja sauman päälle kaitale eri väristä kangasta "vyöksi".
Kyllä juhla-asuna voi olla hame ja paita erikseenkin. Helpompi ostaakin erilliset jos on kovin kokoeroa ylä- ja alaosissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos mietit muita vaihtoehtoja kuin mekkoa juhla-asuksi?
Esim. nahkalegginsit (tai kiilto- tai sametti-) ja jokin juhlava kimonotyylinen yläosa, jonka voit nauhoilla tai yöllä kiristää sopivan tiukaksi rintojen alta.
Tai valitset tosiaan miesten valkoisen kauluspaidan kuten joku yllä ehdotti ja stailaat sen wrap-tyylisesti pitkän hameen kanssa:
http://4.bp.blogspot.com/-pEjalFajDGU/UmVQ8yRm1EI/AAAAAAAABPs/50ydFX-1n…
https://i.pinimg.com/originals/5d/e2/f9/5de2f94d3e9bb4c14d537d125641bc5…
Näyttäähän noi superhoikat ja pienirintaiset hyvältä noissa (räätälöidyissä ja laadukkaissa) paidoissaan. Valitettavasti asia ei ole kuitenkaan ihan noin jos isorintainen tavis pukee päälleen dressmanin miesten kauluspaidan ja hameen.
Jos katsoo vaikkapa tuota Igigi-linkkiä yllä, jossa oli isokokoisille ja isorintaisille juhlapukuja, niin niissä kaikissa oli sama periaate: rintojen alta tiukennos, jotta vyötärö tulee esille. Jos ei löydy sopivaa mekkoa eikä ole aikaa teettää mittatilaustyönä, niin saman efektin luo helpoiten kaksiosaisella asulla. Eli pitkä hame + eillinen yläosa. Jos valitsee valkoisen paitapuseron (mikä on klassinen valinta), niin se kyllä näyttää tyylikkäältä myös plus-kokoisen päällä. Koska ideanahan siinä on se, että wrap-tyylillä sidottuna, pystyt sen reilumpikokoisemmankin paidan sovittamaan päälle just niin kuin haluat. Sitten tarvitset vain siistin laskeutuvan pitkän mekon pariksi.
Mä olen isorintainen ja reilusti ylipainoinen joten en todellakaan tiukentaisi rintojen kohdalta ja toisi esille paksua vyötäröä. Se olisi mulla vatsan koon korostamista. Ei kaikille sovi tuollainen. Mä olen kuitenkin ap:ta paljon lyhyempi ja olen painavampi.
Miksi ap laittaisi valkoisen paitapuseron kun pukukoodi on tumma puku. Jotkut myös olettaa ap:n tarkoittavan mekkoa kun hänhän kirjoittaa juhla-asu. Ei missään kohtaa puhu mekosta.
"Tumma puku" tarkoittaa miehellä tummaa pukua, ei naisella.
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä poolopaita-nahkaleggarit-miesten kauluspaita jne ehdottelijoita. Siksi varmaan joku tuolla viittasi siihen pukukoodiin - nyt ei ole kyseessä ne sukujuhlat, joihin mennään jossain trikoomekossa. Ja ei tarvitse olla mustaa, sitäkään ei kukaan ole väittänyt, mutta tummahko nyt voi olla tilaisuuteen ja vuodenaikaan sopivampi kuin jokin vaaleasävyinen.
Jaa tummahko mikä?
Eikö kysymys ollut että mistä saisi ostettua lyhyellä ajalla ja minkälaisen iltapuvun pukukoodin mukaan hiukan poikkeavan kokoiselle ja muotoiselle naiselle. "Tummahko" ei kovin paljoa kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.ullapopken.fi/fi/mekot/muut-mekot/iltapuku-sifonkiviitta-je…
Joku tämän tyylinen voisi sopia. Ei nyt välttämättä juuri tuo kyseinen väri ja malli, mutta itse isona naisena olen kokenut tuollaisen sifonkikankaan hyvin kokonaisuutta keventäväksi.
Tuo voisi olla kyllä ap:lle hyvä! Sieltä löytyy mustanakin tuo.
Pukukoodina tumma puku ei naisella tarkoita välttämättä mustaa väriä. Jos tuohon pukukoodiin viittasit tuolla mustalla.
Nyt oli kyse tuon kyseisen mekon värivaihtoehdoista joissa ei kauheasti ollut valinnanvaraa tuolle pukukoodille.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt suosiolla kokeilla ainakin väljää mallia olevaa miesten yksiväristä kauluspaitaa valkoista tai mustaa. Itse isorintaisena tuollaiset ovat ainoita paitoja, joita voin käyttää.
Lueppa vaikka ensin, mitä pukukoodi "tumma puku" tarkoittaa naisilla ja pohdiskele sitten, miten hyvin ylisuuri miesten kauluspaita istuu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos mietit muita vaihtoehtoja kuin mekkoa juhla-asuksi?
Esim. nahkalegginsit (tai kiilto- tai sametti-) ja jokin juhlava kimonotyylinen yläosa, jonka voit nauhoilla tai yöllä kiristää sopivan tiukaksi rintojen alta.
Tai valitset tosiaan miesten valkoisen kauluspaidan kuten joku yllä ehdotti ja stailaat sen wrap-tyylisesti pitkän hameen kanssa:
http://4.bp.blogspot.com/-pEjalFajDGU/UmVQ8yRm1EI/AAAAAAAABPs/50ydFX-1n…
https://i.pinimg.com/originals/5d/e2/f9/5de2f94d3e9bb4c14d537d125641bc5…
Näyttäähän noi superhoikat ja pienirintaiset hyvältä noissa (räätälöidyissä ja laadukkaissa) paidoissaan. Valitettavasti asia ei ole kuitenkaan ihan noin jos isorintainen tavis pukee päälleen dressmanin miesten kauluspaidan ja hameen.
Jos katsoo vaikkapa tuota Igigi-linkkiä yllä, jossa oli isokokoisille ja isorintaisille juhlapukuja, niin niissä kaikissa oli sama periaate: rintojen alta tiukennos, jotta vyötärö tulee esille. Jos ei löydy sopivaa mekkoa eikä ole aikaa teettää mittatilaustyönä, niin saman efektin luo helpoiten kaksiosaisella asulla. Eli pitkä hame + eillinen yläosa. Jos valitsee valkoisen paitapuseron (mikä on klassinen valinta), niin se kyllä näyttää tyylikkäältä myös plus-kokoisen päällä. Koska ideanahan siinä on se, että wrap-tyylillä sidottuna, pystyt sen reilumpikokoisemmankin paidan sovittamaan päälle just niin kuin haluat. Sitten tarvitset vain siistin laskeutuvan pitkän mekon pariksi.
Mä olen isorintainen ja reilusti ylipainoinen joten en todellakaan tiukentaisi rintojen kohdalta ja toisi esille paksua vyötäröä. Se olisi mulla vatsan koon korostamista. Ei kaikille sovi tuollainen. Mä olen kuitenkin ap:ta paljon lyhyempi ja olen painavampi.
Miksi ap laittaisi valkoisen paitapuseron kun pukukoodi on tumma puku. Jotkut myös olettaa ap:n tarkoittavan mekkoa kun hänhän kirjoittaa juhla-asu. Ei missään kohtaa puhu mekosta.
"Tumma puku" tarkoittaa miehellä tummaa pukua, ei naisella.
Tuolla oli aiemmin linkitetty kuvia valkoisista kauluspaidoista ja hameista ihan kivan näköisinä juhlapukuina. Ehdotuksien motiivina käsittääkseni se, että hameen kyllä löytää ja voi löytää valkoisen kauluspaidankin joka rintavallekin käy. Voisi olla ihan makeen näköinenkin. Sopivan kokoinen juhlaan sopiva leninki on hankalampi löydettävä. Mekkohan tarkoittanee arkisempaa pukua.
Tähän kysymykseen ei voi vastata ilman kuvia (paljaista) lolloista.
Nythän on muotia kaikenlaiset paljettiasut ja ne sopivat juhlaan. Osta joustavaa materiaalia oleva paljettipusero/ohut neule paljeteilla ja sen seuraksi kapea hame, pitkä tai polvipituinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.ullapopken.fi/fi/mekot/muut-mekot/iltapuku-sifonkiviitta-je…
Joku tämän tyylinen voisi sopia. Ei nyt välttämättä juuri tuo kyseinen väri ja malli, mutta itse isona naisena olen kokenut tuollaisen sifonkikankaan hyvin kokonaisuutta keventäväksi.
Tuo voisi olla kyllä ap:lle hyvä! Sieltä löytyy mustanakin tuo.
Pukukoodina tumma puku ei naisella tarkoita välttämättä mustaa väriä. Jos tuohon pukukoodiin viittasit tuolla mustalla.
Nyt oli kyse tuon kyseisen mekon värivaihtoehdoista joissa ei kauheasti ollut valinnanvaraa tuolle pukukoodille.
Pukukoodi ei sano naisen asun väristä: mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kauluspaitaa rintavalle. Jäykkä kangas ja kaulukset saavat yläosan näyttämään entistä isommalta. Eikä etenkään miesten mallia, siinä vielä hartiatkin levenevät.
Juuri näin. Unohdin tosiaan noi kaulukset noista paidoista, tuovat vielä extrabulkkia yläosaan.
17
No jo on kummaa hiirulaisporukkaa jos ei saa näyttää miltään. Mitä niitä itsenäisyyspäivän vastaanoton kättelyitä kuvataan jos mikään ei saa näyttää miltään? Onkohan ap menossa linnaan?
Neanderthalensis kirjoitti:
Ja mies saa äkäiseen tissifriikin maineen jos peräkäisillä tyttöystävillä on x......
kuinka joku viitsii noin huonoa itsetuntoansa mainostaa?
Mies ei muiden mielipiteistä perusta. Ehkä sun pitäisi hakeutua miesterapiaan, jos olet aikuinen?
Valkoinen kauluspaita + musta hame = tarjoilija. En tajua, miksi tätä suositellaan. Mikään hihojen kääräisy ei myöskään ole juhlavan tilaisuuden vaatetusratkaisu.
Paljettikangasta 5 metriä kääritään päälle ja matkalaukkuvyö vyötärölle. Valmista tuli.
Mieti joku julkkis, jolla on saman mallinen kroppa kuin sulla, ja googleta millaisia asuja hän on käyttänyt :)
Musta hame ja valkoinen paita voisi kyllä olla makee ap:n päällä. Jos miesten paita joka ehkä hartioista leveå niin hartioille jotain.