Erittäin isorintaiselle ja isokokoiselle naiselle juhla-asua?
Olen menossa parin viikon päästä juhlaan, jonka pukukoodi on tumma puku. Mittaa minulla on 183 cm, painoa 90 kg. Rintojen koko on imettämisen takia sen verran kasvanut, että vanha juhlapukuni ottaa pahasti kiinni rinnoista. Käytän nyt rintaliivejä kokoa 85 J, eli rintani ovat siis todella isot.
Onko mitään vinkkiä siitä, mistä liikkeistä kannattaisi hakea juhla-asua? Olen käynyt jo kolmessa eri liikkeessä, joista missään ei löytynyt minulle sopivaa. Periaatteessa minulle sopisi kokoa 46 olevat vaatteet muuten, mutta mihinkään eivät rinnat mahdu. Housuistakin tuppaa lahkeet olemaan aivan liian lyhyet yleensä.
Vinkkejä?
Kommentit (74)
Mä tekisin niin että tilaisin zalandosta useamman vaihtoehdon, yleensä niillä on suht nopea lähetys ja jos tilaa monta mahdollisuudet on paremmat sille että joku sopii. Niillä on aika kivasti noita plus size vaihtoehtoja juhlamekoissakin.
Voisiko olemassaolevan juhla-asun viedä ompelijalle?
Jos ei, etsisin jonkin kauniin väljän mekon ja hankkisin vyön siihen. 80G-I täällä ja usein juuri rinnanympärys on kriittinen. Tsemppiä siis :)
Aarrelabelilla on kauniita kimonomalleja, joissa mitta saattaa hyvinkin riittää. Itse asiassa muutama muukin malli voisi sopia.
Myös ihonmyötäisehköt joustavat mekot voisivat sopia. Tasoittavat alusvaate alle, jos koet tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei, etsisin jonkin kauniin väljän mekon ja hankkisin vyön siihen. 80G-I täällä ja usein juuri rinnanympärys on kriittinen. Tsemppiä siis :)
Aarrelabelilla on kauniita kimonomalleja, joissa mitta saattaa hyvinkin riittää. Itse asiassa muutama muukin malli voisi sopia.
Myös ihonmyötäisehköt joustavat mekot voisivat sopia. Tasoittavat alusvaate alle, jos koet tarpeelliseksi.
Kalliimmaksi tulee tehdä pienestä mekosta isompi, kuin että ostaisi isomman mekon ja pienentäisi sitä (oletettavasti ei tarvitsisi pienentää rintojen kohdalta).
Yksinkertaisen ja kauniin mekon tekee ompelijakin varsin edullisesti. Enemmän voi maksaa kangas, jos ei tuurilla löydä edullista. Mutta ompelijalta saa oman kokonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliimmaksi tulee tehdä pienestä mekosta isompi, kuin että ostaisi isomman mekon ja pienentäisi sitä (oletettavasti ei tarvitsisi pienentää rintojen kohdalta).
Nyt täytyisi vain löytää se iso mekko ensin. Siksi mietin, voisiko valmiiksi mieluista muokata.
Neanderthalensis kirjoitti:
Älätee yhtä yhtenäistä linjaa vaan riko se linja. 2 eri vaatepartta. Minulla on nääkemys 2 eri vastaavan tasoisesta rintamusongelmasta. Sinulla ei ole tarvetta korostaa vaan piilotta ja vielä lisää piilottaa.
Jos on komea nainen niin eihän sitä pidä piilottaa, joskaan ei korostaakaan.
Eihän hänellä rintamusongelmaa ole vaan vaateongelma.
Tekisi kyllä mieli nähdä miltä oma XXXL Slim Fit kauluspaita näyttäisi noinkin komeamittaisen naisen päällä.
M
https://www.ullapopken.fi/fi/mekot/muut-mekot/iltapuku-sifonkiviitta-je…
Joku tämän tyylinen voisi sopia. Ei nyt välttämättä juuri tuo kyseinen väri ja malli, mutta itse isona naisena olen kokenut tuollaisen sifonkikankaan hyvin kokonaisuutta keventäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Älätee yhtä yhtenäistä linjaa vaan riko se linja. 2 eri vaatepartta. Minulla on nääkemys 2 eri vastaavan tasoisesta rintamusongelmasta. Sinulla ei ole tarvetta korostaa vaan piilotta ja vielä lisää piilottaa.
Eihän hänellä rintamusongelmaa ole vaan vaateongelma.Tekisi kyllä mieli nähdä miltä oma XXXL Slim Fit kauluspaita näyttäisi noinkin komeamittaisen naisen päällä.
M
Siis lihava nainen on komea? Vaikka näin kirjoitusten perusteella? Kuolen nauruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tämän tyylinen voisi sopia. Ei nyt välttämättä juuri tuo kyseinen väri ja malli, mutta itse isona naisena olen kokenut tuollaisen sifonkikankaan hyvin kokonaisuutta keventäväksi.
Tuo voisi olla kyllä ap:lle hyvä! Sieltä löytyy mustanakin tuo.
Pukukoodina tumma puku ei naisella tarkoita välttämättä mustaa väriä. Jos tuohon pukukoodiin viittasit tuolla mustalla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon värin kuvassa vaate näyttää kivalta, mutta muissa kuvissa on realistisempi ote.
(Asian vierestä: onpa Popkenilla otsaa pyytää sata euroa polyesterpalasesta. Tykkäsin ennen Popkenin vaatteista, mutta pikkuhiljaa materiaalit ja muutenkin laatu tuntuivat heikkenevän.)
Vierailija kirjoitti:
Eihän hänellä rintamusongelmaa ole vaan vaateongelma.Tekisi kyllä mieli nähdä miltä oma XXXL Slim Fit kauluspaita näyttäisi noinkin komeamittaisen naisen päällä.
M
Enkö minä juuri kertonut miten herkästi mies muutuu toisten silmissä idiootiksi jos standardia suuremmat rinnat ja ne tuodaan liian näyttävästi esille? Minä en ole kehumassa bileissä, että" katsokaa kun bongasin iso t böönan"! Jossain kinky-bileissä, mutta ei juhlissa. Discreet please.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukukoodina tumma puku ei naisella tarkoita välttämättä mustaa väriä. Jos tuohon pukukoodiin viittasit tuolla mustalla.
Näin Kotiliesi:
"Naisen asu, kun miehellä on tumma puku
Kun pukukoodina on tumma puku, naisella ei tarvitse olla yllään mustaa tai tummaa pukua. Pikkumusta on kuitenkin varma valinta. Naisella voi olla yllään myös polvipituinen tai kokopitkä, juhlavaa kangasta oleva leninki, housupuku tai hame-jakkuyhdistelmä. "
Niin? Ei siis tarvitse olla musta.
Ap ei tuolla pituudella ole missään shokkimitoissa. Kilot vaikuttavat olevan tisseissä.
Mutta kiva, kun pidätte ketjua ylhäällä!
Itse tsekkaisin Stockan ja zalandon. Kimono- tai kietaisumalli voisi toimia.
Vierailija kirjoitti:
85J? Kuva tai en usko!
Katso vaikka lumingerien instagramia, sieltä löydät miltä isot koot näyttää hyvin istuvissa rintaliiveissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin Kotiliesi:
"Naisen asu, kun miehellä on tumma puku
Kun pukukoodina on tumma puku, naisella ei tarvitse olla yllään mustaa tai tummaa pukua. Pikkumusta on kuitenkin varma valinta. Naisella voi olla yllään myös polvipituinen tai kokopitkä, juhlavaa kangasta oleva leninki, housupuku tai hame-jakkuyhdistelmä. "Niin? Ei siis tarvitse olla musta.
Aivan niin. Ei edes tumma.
Vierailija kirjoitti:
Asu löytyy kaupasta, ei täältä.
Hiukan epätavallisilla mitoilla olevaa epätavallisempaa vaatetta nyt ei meinaa mistä tahansa kaupasta löytää, kysymys on ihan asiallinen - toisin kuin sinä.
Olisiko zizzin mallistossa jotakin