Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhelin hiljaiseksi öiksi?

Vierailija
13.11.2022 |

Onko joku saanut tätä toiminaan:
https://petrilopia.net/ala-hairitse-tilan-keskity-tilan-automatisointi-…

Mulla ei tunnu toimivan mitä teen väärin?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joilla on älypuhelin niin käykää testaamassa ton ohjeen mukaan ja kertokaa sitten vaikka tänne mikä puhelin teillä on ja toimiko? Mulla ei toimi vaikka mielestäni olen tehnyt just ton ohjeen mukaan.

Tuo linkin ohje on siis iPhonelle. Minulla on juuri tuolla tavalla laitettu älä häiritse -tila ajastetuksi klo 22.30 - 7.00 ja toimii.

Ja kun täällä kovasti kysellään, miksi tuollaista tarvitsisi tehdä kun kerran äänet saa itsekin pois / puhelimen lentotilaan / netin pois päältä jne, niin eipä tarvitse muistaa joka ilta. Aiemmin itsekin laitoin puhelinta lentotilaan, mutta joskus unohdin ja sitten saatoin herätä johonkin viestiääneen. Helpompi, kun on tuo älä häiritse -tila ajastettuna, poikkeuksissa on muualla asuva tyttäreni, jonka puhelut ja viestit tulevat läpi.

Mä siis kuulun pariinkin isompaan whatsapp-ryhmään, jossa osa on iltavirkkuja ja osa aamuvirkkuja. Ei ole mitenkään epätavallista, että ryhmään tulee joskus joku viesti klo 23 jälkeen (jolloin olen jo nukkumassa) tai ennen viittä aamulla (jolloin vielä nukun). Joo, ryhmän saa hiljennettyä, ja äänet saa muutenkin pois puhelimesta tai sen lentotilan saa päälle, mutta kun se pitäisi aina muistaa.

Vierailija
42/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Laitan vain puhelimen joka ilta äänettömälle yöksi. En tarvitse mitään monivaiheisia ajastusjuttuja.

Ei siinä älä häiritse -tilassa ole mitään muuta kuin kertaluonteinen ajan asetus.

Se on perusasetus, mutta lisäksi voi valita, millaiset puhelut tulevat läpi. Esimerkiksi omat lapset ja vanhemmat voi laittaa listalle, tai toinen soitto x minuuttiin tulee tuntemattomiltakin.

Älä häiritse tila on paljon kätevämpi kuin äänetön siksi, että sen voi ajastaa vaikka koko puhelimen käyttöajaksi ja laittaa nuo lisävalinnat.

AP:n kannattaa kysyä apua vaikka sen merkkisiä puhelimia myyvästä liikkeestä, jos kukaan läheinen ei osaa auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku laittaa esimerkkiä millaisia puheluita ja viestejä saa yöaikaan? 

Sähköposteja ainakin tulee ympäri vuorokauden.

Minä olen erikseen hiljentänyt sähköpostiäänen. Tsekkaan postit kerran päivässä. En tykkää kun puhelin piippaa monta kertaa päivässä.

Vierailija
44/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku laittaa esimerkkiä millaisia puheluita ja viestejä saa yöaikaan? 

Esimerkiksi humalaisilta tai muuten levottomilta ihmisiltä, joilla vuorokausirytmi on sekaisin tai siitä ei välitetä. Jos sellaisia sattuu lähipiiriin, niin kyllä yöaikaan tarvitaan joku esto. Edes suljetuilla osastoilla ei oteta asukkailta puhelimia yöksi pois.

Vierailija
45/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te joilla on älypuhelin niin käykää testaamassa ton ohjeen mukaan ja kertokaa sitten vaikka tänne mikä puhelin teillä on ja toimiko? Mulla ei toimi vaikka mielestäni olen tehnyt just ton ohjeen mukaan.

Tuo linkin ohje on siis iPhonelle. Minulla on juuri tuolla tavalla laitettu älä häiritse -tila ajastetuksi klo 22.30 - 7.00 ja toimii.

Ja kun täällä kovasti kysellään, miksi tuollaista tarvitsisi tehdä kun kerran äänet saa itsekin pois / puhelimen lentotilaan / netin pois päältä jne, niin eipä tarvitse muistaa joka ilta. Aiemmin itsekin laitoin puhelinta lentotilaan, mutta joskus unohdin ja sitten saatoin herätä johonkin viestiääneen. Helpompi, kun on tuo älä häiritse -tila ajastettuna, poikkeuksissa on muualla asuva tyttäreni, jonka puhelut ja viestit tulevat läpi.

Mä siis kuulun pariinkin isompaan whatsapp-ryhmään, jossa osa on iltavirkkuja ja osa aamuvirkkuja. Ei ole mitenkään epätavallista, että ryhmään tulee joskus joku viesti klo 23 jälkeen (jolloin olen jo nukkumassa) tai ennen viittä aamulla (jolloin vielä nukun). Joo, ryhmän saa hiljennettyä, ja äänet saa muutenkin pois puhelimesta tai sen lentotilan saa päälle, mutta kun se pitäisi aina muistaa.

Ja älä häiritse -tilassa on myös sekin hyvä puoli, että jos sinulla on omissa puhelimen asetuksissa, että tietyt ilmoitukset "herättävät" puhelimen näytön, niin nämäkin tulevat älä häiritse -tilan päällä ollessa siten, että näyttö ei herää. Jos laittaisit pelkät äänet pois, niin näyttö välkkyisi ilmoitusten tullessa. Toki lentotilassa ei tule mikään läpi, mutta silloin ei tule edes ne puhelut, jotka voisi hätätilanteessa haluta tulevan läpi.

-42

Vierailija
46/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi tai en ainakaan löydä tollasta kohtaa mun xiaomista.

Vierailija
47/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis soitetaanko ja lähetetäänkö teille viestejä yleensä öisin, että ihan pitää tehdä tällaiset estot? 

Sähköposteja tulee joskus yöaikaan. Ilmeisesti jotain ajastettuja viestejä tai sitten ulkomailta.

Ja pidät äänet päällä niihin?

En ole tuo kirjoittaja, mutta pidän äänet päällä sähköposteihin, koska haluan olla päivisin sähköpostin tavoitettavissa. Sinne tulee öisinkin viestejä samoin eri sovelluksista, mutta suurempi syy, miksi minulla on puhelin äänettömällä öisin on se, että eräs kaverini, jolla on mielenterveysongelmia, valvoo öisin ja ennen hänellä tuli asiaa aina yöllä, kymmeniä viestejä yössä. Nykyään hän on rauhoittunut, mutta vieläkin hän lähettää viestit yleensä minun nukkuma-aikana. Eräs toinen kaveri taas olettaa, että kaikilla on puhelin äänettömällä, jos haluaa olla rauhassa, niin hän lähettää viestit juuri silloin, kun haluaa, myös öisin. Itse en häiritse ketään puhelimella öisin ellei ole hätä.

Vierailija
48/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ohje on iPhonelle. Xiaomissa voi olla joku muu oma asetus.

49/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis soitetaanko ja lähetetäänkö teille viestejä yleensä öisin, että ihan pitää tehdä tällaiset estot? 

Kyllä, kun on itse ja osa ystävistäkin vuorotyössä niin silloin tarvitaan näitä estoja. Lisäksi matkoilla itse tai joku, niin aikaeron takia myös. Ja se mikä on yö? Joku menee nukkumaan klo 21 joku klo 01.00. Eli kaikki ihmiset ei elä tällä planeetalla jotain ns. "normirytmiä"

Vierailija
50/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ohje on iPhonelle. Xiaomissa voi olla joku muu oma asetus.

No ei sitten ihme, kun en löytänyt vaikka kuinka kävin kaikki valikot läpi

Vierailija
51/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti monella on siis vielä käytössä  jokin puhelinmuistio kun kerran tulee näppäilyvirheitä. 😂

Vierailija
52/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin puhelin äänettömälle yöksi. Ei siinä mitään asetuksia tarvita.

Vierailija
53/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puhelin kannattaa olla niin, että läheisimmät ainakin tavoittavat vaikka yölläkin. Tästä on aikaa parikymmentä vuotta. Tulimme aikuisen tyttäreni ja kuopuksen kanssa mökille. Tytär laittoi puhelimensa äänettömälle. Yöllä oli tullut kymmeniä puheluja ja viestejä. Niihin aikoihin, kun menimme nukkumaan, yksi tällä mökkipaikkakunnalla olevista kavereista, oli soittanut hyvästelypuhelun ja kertonut suunnittelevansa itsemurhaa. Onneksi yritys ei onnistunut, vaikka kuukausien sairaalareissu tulikin. Hätääntymisestä kertoo sekin, että poikani ei soittanut minulle, vaikka sisartaan pommittikin. Minun puhelimeni ei ollut äänettömällä. 

Minulla on ollut kännykkä vuodesta 97, pari väärään numeroon soitettua öistä puhelua ja tekstiviesti Telialta on yöaikaan tullut. Mutta ymmärrän kyllä, että on ihmisiä, jotka tarvitsevat mahdollisuuden sulkea puhelintaan.

Vierailija
54/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt te kaikki älä-häiritse tiloja käyttävät ja ajastavat selitätte, mikä järki siinä on??? Kysymys on aito!

Miksei voi vain napata äänettömälle, lentokonetilaan tai peräti sammuttaa yöksi, jos ei aio yöllä puhelimeen vastailla? Jos teille nyt muka keskellä yötä yritetään soitella.

Vierailija
55/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä puhelin kannattaa olla niin, että läheisimmät ainakin tavoittavat vaikka yölläkin. Tästä on aikaa parikymmentä vuotta. Tulimme aikuisen tyttäreni ja kuopuksen kanssa mökille. Tytär laittoi puhelimensa äänettömälle. Yöllä oli tullut kymmeniä puheluja ja viestejä. Niihin aikoihin, kun menimme nukkumaan, yksi tällä mökkipaikkakunnalla olevista kavereista, oli soittanut hyvästelypuhelun ja kertonut suunnittelevansa itsemurhaa. Onneksi yritys ei onnistunut, vaikka kuukausien sairaalareissu tulikin. Hätääntymisestä kertoo sekin, että poikani ei soittanut minulle, vaikka sisartaan pommittikin. Minun puhelimeni ei ollut äänettömällä. 

Minulla on ollut kännykkä vuodesta 97, pari väärään numeroon soitettua öistä puhelua ja tekstiviesti Telialta on yöaikaan tullut. Mutta ymmärrän kyllä, että on ihmisiä, jotka tarvitsevat mahdollisuuden sulkea puhelintaan.

Juuri tällaisesta syystä älä häiritse -tila on kätevä. Siihen kun voi määritellä henkilöt, joilta tulevat viestit ja puhelut tulevat läpi sekä asetuksen, että jos joku numero soittaa uudestaan x minuutin päästä edellisestä, se tulee läpi (eli toistuvien puheluiden salliminen).

Vierailija
56/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt te kaikki älä-häiritse tiloja käyttävät ja ajastavat selitätte, mikä järki siinä on??? Kysymys on aito!

Miksei voi vain napata äänettömälle, lentokonetilaan tai peräti sammuttaa yöksi, jos ei aio yöllä puhelimeen vastailla? Jos teille nyt muka keskellä yötä yritetään soitella.

Kun sitä puhelinta ei tarvitse erikseen muistaa laittaa äänettömälle / lentotilaan / sammuksiin, vaan se ajastus hoitaa homman. Ja äänettömästä tuo älä häiritse -tila eroaa myös siten, että myöskin näyttö pysyy pimeänä koko ajan, eli näyttö ei "herää" ilmoituksen / puhelun jne tullessa.

Mä ainakin olen niin monta kertaa unohtanut joko laittaa äänet pois tai sitten aamulla unohtanut laittaa äänet takas, että mulle tuo ajastus on ihan huippu juttu.

Vierailija
57/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sitä puhelinta ei tarvitse erikseen muistaa laittaa äänettömälle / lentotilaan / sammuksiin, vaan se ajastus hoitaa homman. Ja äänettömästä tuo älä häiritse -tila eroaa myös siten, että myöskin näyttö pysyy pimeänä koko ajan, eli näyttö ei "herää" ilmoituksen / puhelun jne tullessa.

Mä ainakin olen niin monta kertaa unohtanut joko laittaa äänet pois tai sitten aamulla unohtanut laittaa äänet takas, että mulle tuo ajastus on ihan huippu juttu.

Okei kiitos nyt ymmärrän paremmin.

Vierailija
58/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaikeata on näppästä äänettömälle illalla jaa aamulla sitten äänet yhdellä sormennäpäytyksellä takaisin? First world problem?

Vierailija
59/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tule mitään häiriösoittoja. Viimeksi jpku on soittanut väärään numeroon varmaan 20 vuotta sitten. Sähköpostissa en pidä ääntä, kun sinne ei koskaan tule mitään kiireellistä.

Vierailija
60/103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida ymmärtää mitä eroa on äänettömällä ja älä häiritse tilalla? Tutustu edes hieman APn laittamaan ohjeeseen ja mieti!