Puhelin hiljaiseksi öiksi?
Onko joku saanut tätä toiminaan:
https://petrilopia.net/ala-hairitse-tilan-keskity-tilan-automatisointi-…
Mulla ei tunnu toimivan mitä teen väärin?
Kommentit (103)
Ovatko nuo asetukset samalla lailla laitettavissa kaikissa puhelimissa ja puhelinmalleissa?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein teitä häiritään öisin?
Semmosta sattuu, että ihmiset soittelee vääriin numeroihin.
Etenkin vkonloppuina ja pikkujoulujen aikaan.
Huono unisena on ärsyttävää herätä yöllä puhelimen soittoon, kun ei enää saa sen jälkeen unta.
Itselläni on pysyvästi valittu asetus puhelimessa että: Älä häiritse ja siinä kellonajat.
Toimii joka ikinen yö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono unisena on ärsyttävää herätä yöllä puhelimen soittoon, kun ei enää saa sen jälkeen unta.
Itselläni on pysyvästi valittu asetus puhelimessa että: Älä häiritse ja siinä kellonajat.
Toimii joka ikinen yö.
No eipä ole ikinä tapahtunut noin onneksi. Ilmeisesti olen onnekas.
Vierailija kirjoitti:
No tsekkaa sieltä Älä jäiritse -tilan asetumsista, mitä siellä ajastus-kohdassa sinulla lukee. Eli milloin alkaa ja milloin päättyy.
Mulla on itselläni ajastettu 22.30-7.00 joka päivä, ja hyvin toimii.
Sama täällä ja tietyt numerot ja sovellukset tulevat läpi sillonkin, koska niin haluan: iäkkäät vanhemmat, lapset ja kesäasunnon häly-sovellus sekä häly-firma.
Ihan riittänyt, että netin ottanu yöks pois, niin ei viestit ja ilmotukset tuu läpi. Ikinä ei oo kukaan soittanu odottamatta yöllä (puhelin ollu yli 20 v).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii joka ikinen yö.No eipä ole ikinä tapahtunut noin onneksi. Ilmeisesti olen onnekas.
Kiva, kun kerroit meille kaikille meitä kovasti kiinostikin sinun saamasi puhelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii joka ikinen yö.No eipä ole ikinä tapahtunut noin onneksi. Ilmeisesti olen onnekas.
Minulle kyllä on. Jollain on hyvin samankaltainen numero kuin itselläni ja jostain maakunnasta joku soitteli kolmelta aamuyöllä useampana yönä -kunnes laitoin puhelimeen tuon yömoodin. Samoin kolme kertaa on tullut ilmoitus lottovoitosta aamuyöllä, harmi vaan, että olivat pieniä voittoja. Enää ei siis tule läpi nekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii joka ikinen yö.
Mulla sitten ollu yllättävä säkä, 20 v ollu sama, näppäilykuvioltaan tosi selkee, numero ja ehkä 10 väärään numeroon soittoo tullut yhteensä ja nekin aina valveillaoloaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, kun kerroit meille kaikille meitä kovasti kiinostikin sinun saamasi puhelut.
No minua kiinnostaa miten usein ihmiset saavat tuollaisia puheluita, kun itse en ole koskaan saanut, että pitäisi ihan puhelin laittaa äänettömälle joka yöksi.
Te joilla on älypuhelin niin käykää testaamassa ton ohjeen mukaan ja kertokaa sitten vaikka tänne mikä puhelin teillä on ja toimiko? Mulla ei toimi vaikka mielestäni olen tehnyt just ton ohjeen mukaan.
puhelin aina normaalisti päällä, kun ei ole ikinä tullut häiriösoittoja.
Vierailija kirjoitti:
Siis soitetaanko ja lähetetäänkö teille viestejä yleensä öisin, että ihan pitää tehdä tällaiset estot?
Sähköposteja tulee joskus yöaikaan. Ilmeisesti jotain ajastettuja viestejä tai sitten ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis soitetaanko ja lähetetäänkö teille viestejä yleensä öisin, että ihan pitää tehdä tällaiset estot?
Sähköposteja tulee joskus yöaikaan. Ilmeisesti jotain ajastettuja viestejä tai sitten ulkomailta.
Ja pidät äänet päällä niihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta siinä ylhäällä on sellainen valikko, jossa on näppäin, mistä voi klikata soittoäänen hiljaiseksi ja takaisin päälle. Ei sen hankalampaa...
Tosin itse teini-ikäisten vanhempana pidän äänet päällä. Soitto voi tulla sairaalasta/poliisusta/nuorisotyöstä/lapsen kavereilta/lapsilta itseltään mihin aikaan vaan.
Ei asian tarvitse olla mitenkään erityisen hankala jotta senkin tekemisen voi jättää tekemättä jos sen saa tapahtumaan automaattisesti.
Eikö tässä just haettu AP:n ohjeella automatiikka hiljentää puhelin yöksi?
Puhelimet on erilaisia. Toisissa on enemmän ominaisuuksia vaikka olisi täysin sama käyttöjärjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku laittaa esimerkkiä millaisia puheluita ja viestejä saa yöaikaan?
Saan ns taskunpohjapuheluita yllättävän usein ja lisäksi eräs työkaverini harrastaa yöllä kännissä whatsapp-monologeja siitä, mikä työpaikallamme on huonosti. Hänen viestinsä olen kyllä mykistänyt 24/7.
Ja iPhonella toimii ajastettu älä häiritse-tila.
Mulla välillä kilahtanut sähköposteja vaikka asetettu ettei tulisi. Gmail ja Android sekoilee välillä, varmaan jokin päivitys.
Vierailija kirjoitti:
Sähköposteja ainakin tulee ympäri vuorokauden.