Maailmassa ei ole mitään niin tylsää asiaa kuin kirjojen lukeminen
Istua paikallaan pitkiä aikoja ja tuijottaa pientä tekstiä rivi toisensa perään satoja sivuja, mitä järkeä? Ne kirjat on myös jonku ihmisen omia mielipiteitä tai mielikuvitusta, mitä teen sillä tiedolla?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä sitten tietosi hankit?
Suurinosa kirjoista on mielikuvitushömppää. Tietoa jos haluaa etsiä niin voi käyttää googlea. Ei siihen tarvita 500 sivua.
Katsotko elokuvia, ne kun on jonkun keksimää hömppää, vai mitä?????
"Istua paikallaan pitkiä aikoja ja tuijottaa pientä tekstiä rivi toisensa perään satoja sivuja, mitä järkeä?"
Sitten kun opit lukemaan, niin huomaat, että niistä tekstiriveistä muodostuu.................ääh, turha sitä on kertoa, mutta opettele nyt ainakin lukemaan.
Typerin avaus ikinä.
Onnittelut AP:lle. Tuohon ei ihan jokainen pysty.
Kirjojen lukeminen on ihanaa. Mielummin luen kirjoja kuin kuuntelisin (katsoisin) jonkun turhanpäiväisiä höpinöitä, jotka ei kuitenkaa ole kehittävää.
Mä voisin sanoa samaa monestakin asiasta mitkä mua ei kiinnosta esim. Neulominen/kutominen kuulostaa pirun tylsältä mutta tiedän kavereita jotka hurahtaneet siihen touhuun täysin.
Vierailija kirjoitti:
Kirjojen lukijasta tulee myös vaikutelma mököttäjästä ja tylsästä ihmisestä joka istuu paikallaan hiljaa eikä tee mitään.
Ei kai tämä palstalla roikkuminenkaan kovin järkevää tekemistä ole?
Sunlaiset tyypit käyttää enemmän aikaa somessa roikkumiseen kun lukemiseen menisi. Ja sen kyllä näkee.
Tylsempää selata vauvapalstaa, mutta täällä minä olen. Enkä ole ylpeä siitä.
No eipä se eroa mitenkään av-juttujen lukemisesta. Yhtä lailla tässä tuijotetaan kirjaimia :D
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap lukenut koskaan vapaaehtoisesti yhtään kirjaa?
Mitäs veikkaat? Sivistynyt ihminen ei tee tällaisia aloituksia. Tyhmä on tyhmä ja sellaisena pysyy.
Ok, kiitos, Ap, että kerroit tämän mielipiteesi. Lukeminen ei selvästikään ole sinun juttusi. Itse pidän siitä kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Kirjojen lukeminen saa sinut ajattelemaan, miettimään asioita eri näkökulmista.
Omat mielipiteesi ovat todennäköisesti osittain vääriä, ja niiden muuttaminen on hankalaa. Paras keino on lukea ja tajuta olleensa jossain asiassa väärässä. Tällöin myönnät sen vain itsellesi. Tällainen tekee viisaaksi, ei se, että pidät kynsin hampain kiinni omista luuloistasi.
Lukeminen kasvattaa sanavarastoa, keskustelukykyä ja rauhoittaa.
Väärät mielipiteet 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurinosa kirjoista on mielikuvitushömppää. Tietoa jos haluaa etsiä niin voi käyttää googlea. Ei siihen tarvita 500 sivua.
Kirjoihin on usein koottu johdonmukainen kokonaisuus tietoa. Googlettamalla irtotietoja ei koskaan kykene hankkimaan samanlaista ymmärrystä asiasta kokonaisuutena kuten kirjojen kautta.
Jos ei tykkää lukea, voi kuunnella äänikirjoja. Eikä niitäkään tarvi kuunnella, jollei kiinnosta. Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä, kolmas veljestä ja neljäs ei kestään.
Ei tartte lukea, jollei halua. Katsoo vaikka telkkaria.
Aika tylsää se kyllä on. Onneksi kirjoissakin on eroa. Ennen kyllä saatoin uppoutua päiväkausiksi klassikoiden maailmaan, mutta nykyään on munkin keskittymiskyky jotenkin pilalla. Yleinen ongelma, tai niin olen ymmärtänyt. Ehkä lukutaito on katoava luonnonvara, aikansa ilmiö joka menee ohi.
Näyt olevan aika yksin mielipiteinesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukeminen takaa laajan sanavaraston ja avaa muita tapoja nähdä maailmaa.
Jos ei ole lukenut, googlen tarjoama tieto ei asetu kontekstiin vaan jää hajanaiseksi knoppitiedoksi.
Ja silti jaksaa katsoa jonkun ohjelman koko tuotannon parissa päivässä suoratoistopalvelusta.
Kyl hyvä kirja on hyvä kirja. Ei huonoa ohjelmaa, eikä huonoa kirjaa jaksa kukaan katsoa.
Kivaa vaihtelua. Välillä kasa kirjoja, välillä netti, välillä suoratoisto. Ja sit ulos. Ei jaksa aina samaa.
Älä luekaan. Saattaisit vaikka oppia jotain. On parempi ihmiskunnalle, että pysyt siellä kastematojen ja muiden tikapuuhermoisten tasolla.