Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko käytettyjä lakanoita vastaan?

Vierailija
13.11.2022 |

Lasten lakanoita iso läjä. Ottaako kukaan käytettyjä lakanoita vastaan edes ilmaiseksi, eli ts. Jos tarjoan näitä eteenpäin niin onko se loukkaavaa/ällöä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin. Pesisin ne vaan 95 asteessa. :) tuskin sen jälkeen niissä on enää mitään bakteeria tai hikeä jäljellä

Vierailija
22/31 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lähes kaikki lakanat muiden vanhoja ja todellakin kestävät paremmin kuin nykyisin kaupasta uutena ostettuna. Aina kun joku vanhus kuolee eikä kukaan muu huoli heidän lakanoitaan, niin minä otan ne riemusta kiljuen vastaan.

Minullakin on niitä ihania pitsireunaisia lakanoita. Ennen ne myös nimikoitiin nätisti kirjailemalla. Ovat vahvaa kangasta verrattuna nykyaikaisiin kankaisiin.  Kirkastutin valkoiset  lakanat kloorilla, tuli kuin uudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut vastaan lapselle lakanoita. Miksei jos ovat hyviä. Joku käytetty aikuistenkin pussilakana meillä on, mun suosikki pehmeytensä vuoksi.

Vierailija
24/31 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tekee räsymattoja ja hän on ostanut usein kirppareilta vanhoja lakanoita. Hän pesee ne vielä kotona, leikkelee kuteiksi ja paukuttaa ne kangaspuilla upeiksi persoonallisen näköisiksi matoiksi. Olen vienyt hänelle sellaisiakin pussilakanoita, joissa yläreuna on jo ohut, mutta muuten ne ovat hyviä mattojen tekoon.

Meillä on teinien huoneissa mm. matot, joissa on kuteina heidän lastenlakanoita ja kaunista kudetta tuli myös lastensängyn patjan päälliskankaasta.

Vierailija
25/31 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut perintönä paljon valkoisia lakanoita, olen tietysti laittanut talteen. Pesen valkoiset lakanat aina 90 asteen pesuohjelmalla.

T. Lidl-mies

Vierailija
26/31 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. SPR kontti. Lasten lakanat ovat kysyttyjä.

Samoin kirpputorit.

Itse olen ostanut vanhoja lakanoita paljonkin, mutta vähän saatavilla, kun kudon mattoja. Vanhat lakanat niissä piireissä kysyttyjä, ainakin jos kuluneita (pehmeitä).

Vierailija
27/31 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin lasten lakanat FB-kirppikselle ilmaiseksi jakoon ja hetkessä oli 10 ihmistä jonossa. Olisi pitänyt myydä, en tajunnut, että olisi niin kova kysyntä käytetyille lasten lakanoille.

Vierailija
28/31 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ostanut lakanoita kirppariltakin, hyvin voisin ottaa ilmaiseksi vastaan.

Samoin ! Kirpparilla vielä se etu että ovat valmiiksi mukavan pehmoiset. Pesen aina 60 asteessa joten ei haittaa yhtään ottaa tai ostaa toisen jäljiltä. Ostan em syystä itselleni yöpaitojakin kirppareilta; ovat ihan parhaita !

Vierailija
29/31 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie eläinsuojeluyhdistykselle.

Hutava pula eläinsuojeluyhdistyksillä juuri lasten lakanat peitot tyynyt.Shaalit, ymm.Peitot tyynyt.pehmikeisi niden alustan eli peti/ lepo paikaan.Pyyhkeet myös. Itselläni ei autoa vien kaiki liika hyvä materiali kierätys keskus jos jaksan kantaa? Tai lähimpään Uff laatikoon.Vidalla vain 1 latikko aluellamme ja se on aina täysi Hami 94.B pätepysäkillä.

Vierailija
30/31 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Finlaysonille voi viedä vanhoja lakanoita ha ne hyvittää ostossa niistä jotain? Vai onko tämä enää voimassa?

Finlayson ottaa vastaan vanhoja lakanoita kierrätykseen ja hyötykäyttöön.

https://www.finlayson.fi/blogs/finlayson/tuo-meille-vanhat-farkkusi-ja-…

Vierailija
31/31 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lähes kaikki lakanat muiden vanhoja ja todellakin kestävät paremmin kuin nykyisin kaupasta uutena ostettuna. Aina kun joku vanhus kuolee eikä kukaan muu huoli heidän lakanoitaan, niin minä otan ne riemusta kiljuen vastaan.

Minullakin on niitä ihania pitsireunaisia lakanoita. Ennen ne myös nimikoitiin nätisti kirjailemalla. Ovat vahvaa kangasta verrattuna nykyaikaisiin kankaisiin.  Kirkastutin valkoiset  lakanat kloorilla, tuli kuin uudet.

Vanhat valkoiset lakanat kirkastuu kevät hangilla auringon paisteessa ja on hellempi kuin kloriitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän