Hesarissa taas tyypillinen juhlapävän kolumni: isänpäiväkorttien teko on lopetettava päiväkodeissa ja kouluissa
Kannatan monimuotoisuutta mutta ottaa aivoon se, että pitäisi toimia vähemmistön diktatuurin mukaan joka asiassa! Jos luokalla kahdella ei ole isää tai neljällä on isäpuoli, on kaikkien muiden luovuttava kortin teosta. Ei ole oikein. Kortin voi tehdä ukille, papalle, isäpuolelle, jos aikuinen veli ja isä, niin hänelle jne.
Kommentit (817)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parrakas naispappi vie homman seuraavalle tasolle:
"Hyvää isänpäivää! Tänään onnittelen erityisesti niitä isiä, jotka eivät ole miehiä."
https://mobile.twitter.com/latemantyla/status/1591735856473460737
Ensi keväänä sitten onnitellaan äitejä, jotka eivät ole naisia. Nykyäänhän mies voi synnyttää ja menstruoida.
Nykyäänhän pitäisi puhua siittävästä ja synnyttävästä vanhemmasta.
Ei transmies mitään siitä vaikka onkin isä. Isyys on jotain muuta kuin sukusolujen luovuttamista, kysy vaikka Kontulalta.
Translain uudistuksen myötä vanhemmuusstatus on lapsikohtainen ilmoitusasia. Voit olla yhden lapsesi juridinen äiti ja toisen lapsesi juridinen isä. Ja transmies voidaan merkitä synnyttämänsä lapsen isäksi, transnainen voi myös olla siittämänsä lapsen äiti. Lapsen oikeus tietää biologiset vanhempansa on toissijaista.
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan kaikki juhlat tai muuten joku pahoittaa mielensä. Oli niin tai näin niin aina väärinpäin!
Ramadanin on jatkuttava.
Vierailija kirjoitti:
On perheen aikuisen (Huom! Oikeasti kypsän aikuisen!) asia sanoittaa perheen tilanne lapselle ja sekin, että päiväkodissa ja koulussa askarrellaan eri juhlapäivinä teemaan liittyviä asioita. Jos isää ei ole syystä tai toisesta, asia ratkaistaan yhteistyössä päiväkodin kanssa aikusten viestinnällä. Kyseessä vaan taitaa yhä enemmän olla se, että kypsää vanhemmuutta ei enää ole vaan lapsi pidetään kuplassa, jossa ei ole totuudenmukaista kuvaa todellisuudesta perheessä haluttu kertoa! Pimitys kostautuu aina jotenkin.
Älä hyvä ihminen käytä tuota "sanoittaa" sanaa! Se liittyy lyriikoihin ja musiikin tekemiseen.
Minä kävin ala-asteen 70-luvulla. Luokallani oli kaksi oppilasta joista toisella ei ollut isää elämässään ja toisella ei ollut äitiä. Kyllä se oli yhtä itkun tuherrusta aina kun niitä kortteja tehtiin. Säälitti.
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan kaikki juhlat tai muuten joku pahoittaa mielensä. Oli niin tai näin niin aina väärinpäin!
Jep, jotkut suomalaiset ovat nin umpityhmiä ja joustamattomia. Seurasin tänään Lontoossa järjestettyä muistopäivän paraatia, johon kuuluu myös lyhyt anglikaaninen jumalanpalvelusosuus. Ei siellä maan pääministeri repinyt perlihousujaan ja vaatinut lopettamaan. Pääministeri, joka on hindu, veisasi virren, mutta uskontunnusta hän tietenkään lausunut. Mutta todellakaan ruvennut vaatimaan, että vuosikymmenten perinnettä muutettaisiin. Sopii suhteuttaa.
Ja muuten maan sisäministeri rohkeni lähes ensitöikseen ilmoittamaan, että poliisit palatkoon niiden monimuotoisuusseminaarissa istuskelujen sijaan takaisin perustehtäviinsä, rikosten estämiseen ja selvittämiseen. Yllättävää kyllä, ei noussut mistään suunnasta hirveää huutoa, muta kiitosta kyllä sateli.
Yksinhuoltajaperheillä näyttää menevän hyvin, jos tässä inflaatiotilanteessa vielä suurin huoli on lasten askartelupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
!HUOM! Nyt vietetään vieläpä Miesten viikkoo.
https://suomiredpill.wordpress.com/2022/11/08/miesten-viikko/
Miten tää on edes mahdollista. Nyt kyllä jonkun pitää puuttua tähän. Eihän enää saa sanoa mies tai nainen, tyttö tai poika! Eikö tämän pitäisi olla miesoletettujen henkilöiden viikko? Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin!
Totta kai saa sanoa. Mutta ei pidä olettaa, että vauva sinisissä vaatteissa on aina poika tai nukella leikkivä lapsi on tyttö, vaan poikakin saa leikkiä nukella ja se on ihan ok. Ei ole "tyttömäistä/akkamaista" leikkiä nukella. Eikä tyttö ole "poikamainen", jos kiipeää puuhun, vaan lapsi on lapsi sukupuolesta riippumatta ja saa tehdä mitä haluaa, ilman, että joku on ulvomassa, ettet voi tehdä sitä kun olet tyttö tai ettet saa tehdä sitä/tätä, kun olet poika.
Pahoita sinä vaan mielesi, kun et viitsi ottaa selvää asioista. Kukaan ei sinua kiellä puhumasta miehista tai naisista.
Sarkasmin ymmärtäminen on vaikeaa!
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin ala-asteen 70-luvulla. Luokallani oli kaksi oppilasta joista toisella ei ollut isää elämässään ja toisella ei ollut äitiä. Kyllä se oli yhtä itkun tuherrusta aina kun niitä kortteja tehtiin. Säälitti.
Sorry,, mutta keksi ensi kerralla joku parempi tarina. Opettaja olisi itkuntuherruksen kyllä lopettanut ja antanut jonkun muun tehtävän.
Tämä tapahtui 70 luvulla.
Tätini, josta pidin tosi paljon, meni naimisiin.
Olin pieni lapsi, en tietenkään ymmärrä kaikkea, mutta kävi ilmi tädin mies ei voi saada lapsia.
Olin sisarusperheen vanhin, yht 4 lasta.
Olin tarhassa tehnyt isänpäivä kortin tädin miehelle.
Isänpäivänä menimme mummolaan ja siellä olin antanut kortin tädin miehelle. Samaan syssyyn ilmoitin muutam heille ja miehestä tulee uusi isäni. Vanhemmilla oli niin paljon lapsia, voin hyvin vaihtaa kotia.
Tämä ei sopinut vanhemmille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ramadanin on jatkuttava.
Viettävät sitä kyllä itkuista huolimatta. Tai vaikka jonkun mieli pahoittuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei vain voi juhlia isänpäivää ja jättää tuollaiset negatiiviset kolumnit pois? Eihän tuollaisella jutulla ole mitään journalistista arvoa. No, toisaalta harvalla jutulla nykyään on. Jos joku pahoittaa mielensä siitä, että on yksin lapsestaan huolehtiva nainen, niin ei kai sen takia pidä isänpäivää arvostella. Miksi kaikesta pitää aina narista ja valittaa? Olisitte tyytyväisiä, etuoikeutetut länsimaiset naiset ja miehet. Miten kehtaatte kätistä joka ikisestä asiasta? Hävetkää.
Jos sä saisit Wilma-viestin että teidän LiisaPetteri itki tänään koulussa kun teimme isänpäiväkorttia vaikka hänelle kyllä sanottiin että voi kortin tehdä enollekin, vieläkö olisit samaa mieltä? Koulu on lapsille muutenkin nykyään ihan kauhea paikka, ei siellä tarvitse enää lasta kyykyttää yhtään enempää.
Koska LiisaPetteri itki, loput 29 JustiinaSamppaa ei sitten tee korttia.
Vierailija kirjoitti:
Isätön lapsi selviää siitä, että muiden lasten isät hakevat lapsiaa päiväkodista. Isätön lapsi selviää siitä, että luokkakavereiden isät ovat koulun joulu- ja kevätjuhlissa. Isätön lapsi selviää siitä, että harrastuskaverin isä toimii valmentajana. Isätön lapsi selviää siitä, että käy kaverillaan kylässä ja siellä on kaverin isä. Isätön lapsi selviää siitä, että kaverin isä heittää heidät autolla jonnekin. Isätön lapsi selviää siitä, että kaverit kertovat, mitä kaikkea ovat isiensä kanssa tehneet. Mutta kerran vuodessa askarreltavasta isänpäiväkortista isätön ei selviä.
Hyvin kiteytetty! Kiitos ja kumarrus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry,, mutta keksi ensi kerralla joku parempi tarina. Opettaja olisi itkuntuherruksen kyllä lopettanut ja antanut jonkun muun tehtävän.
Minun tehtävä 80-luvulla oli istua nurkassa hiljaa kun muut tekivät isälleen korttia.
-erolapsi
Joo lopetetaan kaikki omat traditiot että ei vaan loukata ketään ja puetaan huivit päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tehtävä 80-luvulla oli istua nurkassa hiljaa kun muut tekivät isälleen korttia.
-erolapsi
Minulla taas riitti hommaa, kun tein niin isälle kuin papalle ja vaarille
toinen erolapsi
20 vuotta myöhemmin oma lapseni oli leskiäidin lapsi, ja hän teki isänpäivämuistamisia isoiseille, ja joskus minultakin kysyttiin tahdonko mennä isänpäiväiltapalalle päiväkotiin ( se tuntui kyllä vähän oudolta, koska olin käynyt äitienpäivänä, mutta kiva ajatus ehkä joillekin)
Se tekee lapselle pelkästään hyvää, että näkee ja tottuu elämänsä alusta saakka, ettei kaikille jaeta yhtä hyviä pelikortteja. Jos kaikki pyritään siloittelemaan ja tasoittamaan, niin ei sitä myöhemmässäkään elämässä opi käsittelemään pettymyksiä tai sietämään stressiä. Jo nykyisin lievistä mt-ongelmista kärsiviä aikuisia on aivan jumalaton määrä.
Isä ja äiti sanat pitäisi Suomessa ilman muuta poistaa. Olisi vain perhehenkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-erolapsi
Minulla taas riitti hommaa, kun tein niin isälle kuin papalle ja vaarille
toinen erolapsi
20 vuotta myöhemmin oma lapseni oli leskiäidin lapsi, ja hän teki isänpäivämuistamisia isoiseille, ja joskus minultakin kysyttiin tahdonko mennä isänpäiväiltapalalle päiväkotiin ( se tuntui kyllä vähän oudolta, koska olin käynyt äitienpäivänä, mutta kiva ajatus ehkä joillekin)
isä ei ollut maisemissa, hänen isäänsä en ole koskaan edes tavannut, äitini isä oli jo kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille isille halutaan nyt syyllinen mieli kun oman korttinsa saavat. Lapsen kaveri Papu-Valo itkee kotonaan kun ei ole isää.
Voihan tuo Papu-Valo ajatella että se toinen äiti olisikin iskä. Aika usein noissa perheissä on kuitenkin toinen jotenkin enemmän miesmäinen. Ja sanoo että vaimoni...puhuessaan puolisostaan.
Mikä v.. ongelma se sinulle on, jos koulussa tehdään kortteja, jotka laitatte roskiin jos haluatte. Se on teidän oma asia.
Niiden korttien askartelu on ihan loistava idea niiden monipuolisuuden vuoksi. No, sinähän olet niin taukki, ettet ymmärrä. Teidän perheen "perinteitä" (joita teidän perheellä ei edes ole!) se ei sekoita mitenkään.
Etkö typerys ymmärrä, että pointti virpomavitsoissa on se, että sekin on hyvä askarteluaihe.
Käytä edes joskus järkeä, jos sinulta sitä löytyy, äläkä mölötä typeryyksiä. Vai sekoittui teidän perheen perinteet, kun koulussa tehtiin äitienpäiväkortti, joka vain laitettiin roskiin.