Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aknelääkärien mielivalta

Vierailija
12.11.2022 |

Miehillähän on tässä asiassa taas helppoa. Heille on aina kaikki portit auki ja tiet pedattuina. Sen kuin vain ilmoittavat haluavansa hoitokuurin. He selviävät ehkä parilla sadalla koko kuurista.

Naiset taas. Naiset joutuvat ravaamaan labroissa, käyttämään 2 ehkäisyä ja lisäksi ostamaan itse kuurin. Lisäksi muita myrkkyjä täytyy kokeilla ennen oikeaa apua. Lisäksi joka kuukausi joutuu ottamaan kipeän testin, kuinka ei ole raskaana.

Miksi ei riitä, jos nainen sanoo, ettei esimerkiksi harrasta seksiä? Sen sijaan kuvitellaan, että naiset juoksevat kylillä raskautumassa holtittomasti.

Itse olen pulittanut jo yli 1000 € koko lystistä ja varmasti menee vielä 2000 € puolelle, mutta toisen sairaudellahan on helppo rahastaa, kun voi määrätä mitä tahansa tutkimuksia mitä nyt mieli tekee ja mitkä omalle tilipussille parhaiten sopivat.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait kukaan ketään aknelärviä halua edes panna.

Vierailija
42/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan paha akne, alkoi kun olin 11-vuotias ja jatkui lukioon asti, joskin lukioaikana helpottui. Äitini kiikutti mut kosmetologille ja sieltä ostettiin kalliit (siihen aikaan 800-100mk) pesuaineet pärställe, jotka auttoivat oikeasti. Kävin varmaan pari kertaa vuodessa kosmetologilla. 

Kokeilin joskus jotain apteekin tököttiäkin, sellaista valkoista mönjää mikä piti levittää kerrokseksi naamalle. Kyllä ne kosmetologilta ostetut oli parhaita. Äitini tuskin tiesi siihen aikaan että e-pillereilläkin voi olla suotuisaa vaikutusta aknen hoidossa. Mutta siis ei se ihotautilääkäri ole mikään poppamies rohtoineen. Kosmetologilta voi saada paremman avun. Itselleni ei jäänyt edes sellaisia järkyttäviä arpia, kuin monelle jää (kuoppia kasvoihin). Ja mun naama oli sentään kuin petolinnun perä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus edelliseen (800-1000mk tökötit, kahta sorttia).

Vierailija
44/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin naamani oli kuin petolinnun perse. Onneksi ne ajat ovat takanapäin.

Vierailija
45/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin ensin antibiootit, eivät auttaneet. Sain sen jälkeen Isotretinoiini-kuurin. Vaati kaksi käyntiä ihotautilääkärillä. Minulla ei ole koskaan ollut aknea aikaisemmin, vasta lapsen syntymän jälkeen naama räjähti. Hormonit varmaan, mutta nopean ja hyvän avun sain ihotautilääkäriltä.

Vierailija
46/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityislääkärilläkö käytte vai mistä nuo maksut revitte? Ei labrakaan mitään maksa.

Kosmeettista hoitoa ei julkisella tarjota. Se on pakko hakea yksityiseltä. Akne saa olla aika stnan paha, että se katsotaan ei-kosmeettiseksi ongelmaksi

Sitä en ymmärrä, mikä fobia teillä on hormoniehkäisystä.

Veritulppariski on käytännössä olematon normaalipainoisella, tupakoimattomalla ja päivittäin liikkuvalla, jolla ei ole geneettisesti älytön kolesteroli.

Vierailija
47/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nyt vielä 42-vuotiaanakin lääkäri miettii, että olisko toi nyt sitten ruusufinni. Akne minulla on ollut 19 vuotta sitten ensimmäisen kerran ja sain vain antibioottikuurin, vaikka söin e-pillereitä.

Meni muutama vuosi ja taas iho lehahti. Ehkäisy edelleen kunnossa, mutta pelkkää antibioottiliuosta ja Skinoren-voidetta sain.

Iho pysyi huonona, kunnes päätin yrittää lasta. En suosittele aknen hoidoksi, mutta minun kohdallani toimi ja iho pysyi lähes 10 vuotta kunnossa. Kunnes nyt taas aknea pukkaa.

Menee vähän ohi, mutta lapsen saannin jälkeen pyysin sterilisaatiota kahteen kertaan enkä saanut. Pyyntöäni ei edes kirjattu. Nyt kun akneani valitin ja kysyin, että voisinko vihdoin tällä iällä saada sen isotretioniinikuurin, niin kuulemma ei, kun tuo ehkäisy ei ole varmaa. No, pääsisinkö sterilisaatiojonoon. Ei kuulemma kannata enää tässä iässä. Mitä piip??!!??

Vierailija
48/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut akat saa julkisella silikonirinnat. Mites aknen hoito niiden rinnalla? Kysynpä vain.

Akne aiheuttaa herkimmille mielenterveysongelmia, jos se on paha.

Kaikki eivät välitä, jos on näppylää naamassa, mutta ei akne tunnu kivalta.

Jos sinulla olisi märkärupi naamassa ja kävelisit tuolla sen näköisenä voi miettiä miltä tuntuisi. Akne on pahemman näköinen, vaikkei sinänsä ole vaarallinen.

Vierailija
49/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityislääkärilläkö käytte vai mistä nuo maksut revitte? Ei labrakaan mitään maksa.

Kosmeettista hoitoa ei julkisella tarjota. Se on pakko hakea yksityiseltä. Akne saa olla aika stnan paha, että se katsotaan ei-kosmeettiseksi ongelmaksi

Sitä en ymmärrä, mikä fobia teillä on hormoniehkäisystä.

Veritulppariski on käytännössä olematon normaalipainoisella, tupakoimattomalla ja päivittäin liikkuvalla, jolla ei ole geneettisesti älytön kolesteroli.

Minulla oli sellaisia isoja kipeitä ihon alaisia paukamia leukaperissä ja selässä sen tavallisen märkäisen näppy paukama aknen lisäksi. Siksi sain lähetteen julkiselle ihotautipolille.

Vierailija
50/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisypillereillä helpotti muttei poistunut ja kokeilun jälkeen naama räjähti. Olisin halunnut kuurin mutta en jaksanut taistella, joten pillereillä mennään ties kuinka monetta vuotta, vaikkei lopputulos oo kovin kummoinen. Yritän olla ajattelematta koko asiaa ja katsoa naamaani mahdollisimman vähän, koska alkaa vain ärsyttää niin akne kuin rahan ja sinnikkyyden puute.

Vierailija
51/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt kiusaako lääkärit aknepotilaita tahallaan. Mä sain teininä akneen ensin ihan liian lievät lääkkeet ja Aknella kesti sen takia pidempään parantua. Mulla oli muistaakseni keskivaikea akne. Sain vuosia myöhemmin aknen uudestaan mutta sillon minut piti pakottaa lääkäriin koska vihasin jo teininä lääkärissä käyntiä yli kaiken. Minulle jäi arpia hoidosta huolimatta. Roaa suositeltiin mutta en sitä halunnut. En muista enää mitä antibiootteja söin mutta voiteena epiduo toimi hyvin. Ihoni oli pahimmillaan kyllä todella paha. Se oli kirjava,märkivä ja kutisi erittäin pahasti. Raavin sen rikki öisin. Akne on ollut traumaattisempi kuin toinen sairaus mikä on koko ajan läsnä minulla eli diabetes. En kokenut saavani arvokasta kohtelua aknea hoidettaessa. Lääkäri oli todella ylimielinen ja valitti kuinka pinnallisia teinit ovat.

Vierailija
52/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi