Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aknelääkärien mielivalta

Vierailija
12.11.2022 |

Miehillähän on tässä asiassa taas helppoa. Heille on aina kaikki portit auki ja tiet pedattuina. Sen kuin vain ilmoittavat haluavansa hoitokuurin. He selviävät ehkä parilla sadalla koko kuurista.

Naiset taas. Naiset joutuvat ravaamaan labroissa, käyttämään 2 ehkäisyä ja lisäksi ostamaan itse kuurin. Lisäksi muita myrkkyjä täytyy kokeilla ennen oikeaa apua. Lisäksi joka kuukausi joutuu ottamaan kipeän testin, kuinka ei ole raskaana.

Miksi ei riitä, jos nainen sanoo, ettei esimerkiksi harrasta seksiä? Sen sijaan kuvitellaan, että naiset juoksevat kylillä raskautumassa holtittomasti.

Itse olen pulittanut jo yli 1000 € koko lystistä ja varmasti menee vielä 2000 € puolelle, mutta toisen sairaudellahan on helppo rahastaa, kun voi määrätä mitä tahansa tutkimuksia mitä nyt mieli tekee ja mitkä omalle tilipussille parhaiten sopivat.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne on ikävä sairaus, ja se vaikuttaa itsetuntoon ja mielenterveyteen. :(

Vierailija
22/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä korpesi, että ei luotettu, että hormonikierukka + selibaatti olisi riittävä ehkäisy. Silti piti käydä joka kk kalliissa labraraskaustestissä.

Miehellä ja pojalla tuo hoitui ilmaiseksi armeijassa.

Ehkä pitäisi olla otettu, että lääkäri kuvitteli minun olevan seuraava Neitsyt Maria. Onhan hän aika kuuluisa kuitenkin. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää että edelleen aknen hoito on tuolla mallilla. Itse sain ainoinaan roaccutan kuurin lääkintöhallituksen suostumuksella 1985.

Vierailija
24/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se akne tulee sisältä, eli ravitsemuksessa on ongelma.

Mutta ihotaudeista lääkäri tykkää: potilas ei kuole mutta ei paranekaan, eli lekurille jatkuva rahavirta...

Kymmenien vuosien omakohtaisella kokemuksella:

Pari ruokalusikallista oliiviöljyä ja samoin pari ruokalusikallista kalanmaksaöljyä (päivässä siis), molemmat suun kautta nautittuina, oliiviöljy vaikka salaatissa mukana.

Paljon kasvisruokaa, varsinkin salaattia.

Juustoja hyvin harvoin.

Ei roskaruokia.

Vierailija
25/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo raskaustesteissä ramppaamiset ovat EU-määräys. Minusta se on kyllä älytöntä, jos elää selibaatissa.

Vierailija
26/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain pillerit mutta en syönyt niitä. Labroilla seurattiin maksa+kolesteroliarvoja ja totta hitossa pitää antaa pissanäytteitä ettei ole raskaana, sinäkö haluaisit lääkärinä ottaa vastuun pahoista sikiövaurioista? Ja ihan saman voide/antibioottirumban miehetkin joutuu käymään läpi ennen kuin saa Roaccutanin

Minun pitää jopa verestä ottaa! Mutta mieluummin se kuin nöyryyttävien pissapurkkien täyttely.

Ap

Vierailija
27/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo raskaustesteissä ramppaamiset ovat EU-määräys. Minusta se on kyllä älytöntä, jos elää selibaatissa.

Se on hauskaa, miten minua kaupassakin jäädään tuijottamaan ja perääni vielä katsotaan inhon ilme naamalla, mutta kuitenkin kuvitellaan, että vientiä riittää :D

Ap

Vierailija
28/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ihotaudeista lääkäri tykkää: potilas ei kuole mutta ei paranekaan, eli lekurille jatkuva rahavirta...

Pari ruokalusikallista oliiviöljyä ja samoin pari ruokalusikallista kalanmaksaöljyä (päivässä siis), molemmat suun kautta nautittuina, oliiviöljy vaikka salaatissa mukana.

Juustoja hyvin harvoin.

Ei roskaruokia.

Painu sinä kuule helvettiin!

Ap

Vierailija
29/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä tulee se syöpäkin sieltä elimistön sisältä. Pari Omega 3 -tablettia ja ei syödä sitä perjantain sipsipussia niin kyllä se siitä paranee, näin on. Oma kokemus on tästä. 5 syöpää jopa näin selätetty."

Eikö kuulostakin järjettömältä?

Vierailija
30/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustoja hyvin harvoin.

Ei roskaruokia.

Haista pitkä pas..... . Kysy joltain ihotautilääkäriltä mistä johtuu.

Vierailija
31/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityislääkärilläkö käytte vai mistä nuo maksut revitte? Ei labrakaan mitään maksa.

Olen saanut voiteita, e-pillereitä ja antibioottikuureja nuorena terveyskeskuksesta ja YTHS:ltä ja vanhempana työterveydestä. Roaccutania eivät kuitenkaan voineet määrätä vaan sitä saadakseen käskivät mennä yksityiselle.

Työterveydessä lääkäri kyllä pitkään mietti, voisiko perustella, että naama on niin pahan näköinen, että asiakkaat pelästyvät ja siksi voisi laittaa lähetteen ihotautilääkärille (eli vaikuttaa työntekoon), mutta ei kehdannut kuitenkaan tuota perustetta käyttää.

T. 3

Vierailija
32/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain pillerit mutta en syönyt niitä. Labroilla seurattiin maksa+kolesteroliarvoja ja totta hitossa pitää antaa pissanäytteitä ettei ole raskaana, sinäkö haluaisit lääkärinä ottaa vastuun pahoista sikiövaurioista? Ja ihan saman voide/antibioottirumban miehetkin joutuu käymään läpi ennen kuin saa Roaccutanin

Minun pitää jopa verestä ottaa! Mutta mieluummin se kuin nöyryyttävien pissapurkkien täyttely.

Ap

Multakin otettiin aina verikokeella raskaustestit. Ne oli kalliita.

3

Vierailija
33/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityislääkärilläkö käytte vai mistä nuo maksut revitte? Ei labrakaan mitään maksa.

Julkiselta on turha saada lähetettä. Se on yksityisellä ihotautilääkärillä käytävä ja rahaa oltava satoja euroja, että ton lystin pystyy käymään läpi.

Se johtuu ainoastaan siitä, että ihotautipoli ei ota vastaan tavallisia aknepotilaita (ei ole resursseja), lähete palautetaan, jos terveyskeskuslääkäri sellaisen tekee. Ottavat vastaan vain vaikeaa kystista aknea sairastavia potilaista sinne polille.

Niitä isotretioniini-reseptejäkin tulee uusittavaksi terveyskeskukseen. Eivät yleislääkärit niitä uusi, on ihan säännöissä määritelty, että reseptin uusijan tulee olla ihotautilääkäri.

Vierailija
34/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotretinoli se vasta myrkkyä onkin, ja kalliimpaa, joten tietysti kannattaa ensin kokeilla antibioottihoito ja voiteet. Useimmilla ne kuitenkin auttaa.

Akneakin on niin monenlaista. Eikä voi tietää ennen kuin kokeilee noin puolivuotta sitä antibioottia että tehoaako.

Itse sain näiden hoitojen jälkeen lähetteen julkiselta ihotautilääkärille, isotretinoli reseptin, raskaustesti ja maksakokeet labrassa ennen hoitoa ja sitten 3kk välein.

Maksoin vain poliklinikkamaksun ja lääkkeet, myös isotretinolin kanssa voiteita. Vuodessa hinta äkkiseltään arvioituna noin 300€

Vierailija
35/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan päinvastainen kokemus. 13-vuotiaalle puski näppyä ja mietin että käydään ihotautilääkärillä tsekkaamassa ennenkuin menee pahemmaksi. Lapsi tuli ulos resepti kourassa vastaanotolta. Olin kyllä hyvin hämmentynyt.

Vierailija
36/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkiselta on turha saada lähetettä. Se on yksityisellä ihotautilääkärillä käytävä ja rahaa oltava satoja euroja, että ton lystin pystyy käymään läpi.

Se johtuu ainoastaan siitä, että ihotautipoli ei ota vastaan tavallisia aknepotilaita (ei ole resursseja), lähete palautetaan, jos terveyskeskuslääkäri sellaisen tekee. Ottavat vastaan vain vaikeaa kystista aknea sairastavia potilaista sinne polille.

Niitä isotretioniini-reseptejäkin tulee uusittavaksi terveyskeskukseen. Eivät yleislääkärit niitä uusi, on ihan säännöissä määritelty, että reseptin uusijan tulee olla ihotautilääkäri.

No minulla oli kystinen akne. Ihan yksityiselle menin. Naamani olisi varmasti täynnä kraatterin kokoisia arpia, jos olisin odottanut, että julkinen puoli hoitaa akneni. Olen kiitollinen ihotautilääkäreille, jotka määräsivät minulle roaccutanin.

Vierailija
37/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa perheessa kasvaneilla ja samaa ruokaa syöneillä lapsilla voi olla ihan erilaiset ihot; toisella kaunis ja heleä, toisella akne. 

Vierailija
38/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isotretinoli se vasta myrkkyä onkin, ja kalliimpaa, joten tietysti kannattaa ensin kokeilla antibioottihoito ja voiteet. Useimmilla ne kuitenkin auttaa.

Akneakin on niin monenlaista. Eikä voi tietää ennen kuin kokeilee noin puolivuotta sitä antibioottia että tehoaako.

Itse sain näiden hoitojen jälkeen lähetteen julkiselta ihotautilääkärille, isotretinoli reseptin, raskaustesti ja maksakokeet labrassa ennen hoitoa ja sitten 3kk välein.

Maksoin vain poliklinikkamaksun ja lääkkeet, myös isotretinolin kanssa voiteita. Vuodessa hinta äkkiseltään arvioituna noin 300€

Isotretinoli on a-vitamiinijohdannainen. Voi nostaa maksa-arvoja ja aiheuttaa sikiölle epämuodostumia. Siksi seurataan maksa-arvoja eikä saa tulla raskaaksi.

Vierailija
39/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippa kirjoitti:

Täällä ihan päinvastainen kokemus. 13-vuotiaalle puski näppyä ja mietin että käydään ihotautilääkärillä tsekkaamassa ennenkuin menee pahemmaksi. Lapsi tuli ulos resepti kourassa vastaanotolta. Olin kyllä hyvin hämmentynyt.

Oikeastiko sai Roaccutania? En usko.

Vierailija
40/52 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juustoja hyvin harvoin.

Ei roskaruokia.

Haista pitkä pas..... . Kysy joltain ihotautilääkäriltä mistä johtuu.

_____

Kerroin siis sen ainoan toimivan keinon, mutta jatka sinä pääsi hakkaamista seinään, ostele niitä kalliita voiteita jne.

Ruoka on ratkaisu! Ja enempää en aikaani tähän ketjuun haaskaa, kaikki on jo sanottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi