Onko romanttista parisuhdetta olemassakaan
Olen nyt toista kertaa avioliitossa elävä mies ja jälleen törmään samaan, eli romantiikan ja kipinän hiipumiseen. Nyt toista liittoa on eletty noin 10 vuotta ja rehellisesti sanottuna kiihkeintä aikaa oli ehkä kaksi ensimmäistä, jonka jälkeen kiinnostus toisen puolelta on laskenut tasaisesti. Lapsia meillä nykyisestä liitosta on kaksi ja itselläni aiemmasta liitosta lisää, jotka ovat jo kohta kaikki aikuisia. Itselläni ikää on 46 enkä haluaisi tuntea itseäni mitenkään vanhaksi, vaikka olenkin jo isoisä vanhimpien lasteni saatua omia lapsia.
Onko niin, että intohimoinen rakkaus ja kiihko tosiaan hiipuu suhteessa, vai olisiko minullakin oikeus edelleen elää rakastuneen elämää niin kauan kuin vain voin.
Olen melko epätoivoinen kun itsetuntoni alkaa olla ihan pohjilla siitä, ettei puoliso millään tavalla halua olla romanttinen, viehkeä, naisellinen ja innostava.
Itselläni toista kohtaan on edelleen vahvoja tunteita niin henkisesti kuin fyysisestikin, mutta vastakaikua kun ei saa.
Kommentit (46)
Christiiina kirjoitti:
Minkä ikäiset lapset sinulla on ap?
Entisen liiton lapset jo aikuisia ja nykyisen liiton ala-aste ikäisiä
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko romantiikkaa vai seksiä? Eri asioita.
Ensinnäkin ovat vahvasti sidoksissa toisiinsa ja ongelma koskettaa molempia osa-alueita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko romantiikkaa vai seksiä? Eri asioita.
Ensinnäkin ovat vahvasti sidoksissa toisiinsa ja ongelma koskettaa molempia osa-alueita
Eivät todellakaan ole kosketusissa toisiinsa. Esimerkiksi itselläni ei ole romanttisia seksuaalisia haluja ollenkaan vaan seksi on minulle fyysinen tarve. Kyllähän tuollainen rasittaa, jos pitäisi omaa rakkauttaan todistaa naimalla. huhheihaa taas.
Riippuu mitä tarkoittaa, ettei toinen "halua olla viehkeä ja naisellinen". Näin 10v ja 2 lasta myöhemmin vaimoni kulkee aina kotona pieruverkkareissa ja siivousnutturassa kotona. Eikä se minua haittaa, hän on silti minusta seksikäs ja seksiä on paljon. Jos "panostaminen" tarkoittaa tälläytymistä ruuhkavuosien keskellä, on se vähän liikaa vaadittu. Jos toinen on haluton eikä ole läheisyydestä kiinnostumut pieruverkkareissa saamistaan kehuista huolimatta, tilanne on eri.
Seksinukkeni on tosi romanttinen. Romantiikka on säilynyt siitä asti kun hän saapui elämääni sulostuttamaan. Hän on ihanan romanttinen ja empaattinen kumppani. Parempaa en voisi toivoa.
Sehän riippuu ihan suhteen osapuolista, vaivautuuko olemaan romanttinen.