Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies oli IL:n verokoneessa yli 100 000 euroa tienanneiden listalla, pyytää silti minua maksamaan 50% vuokrasta?

Vierailija
12.11.2022 |

Minusta vähän outoa. Emme ole paljon puhuneet ikinä rahasta ja molemmat hoitaa omat menonsa, mutta asumme yhdessä miehen vuokra-asunnossa. Maksan hänelle sitten puolet vuokrasta tilille ja tämä oli ok kunnes selvisi hänen tulonsa iltalehden verokoneesta. Mies on yrittäjä mutta ei koskaan sanonut muuta kuin että tienaa ihan hyvin. Reilusti päälle sata tonnia. Itse olen pienipalkkainen päiväkodin hoitaja. Mitä ajattelisitte?

N24

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla vaikka tienaan yli 80000 vuodessa.

Vierailija
22/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi varakas mies asuisi vuokralla?

Pääoma tuottaa, tai ainakin tuotti ennen tätä alkavaa lamaa, paljon paremmin jossain ihan muualla kuin jumissa talossa/asunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä ap kuitenkin nyt maksat selvästi vähemmän asumiskuluja kuin ennen yhteenmuuttoa?

Kumpi teistä ehdotti, että voisitte muuttaa asumaan samaan asuntoon?

Vierailija
24/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä etsisin parempi tuloisen naisen. Tienaan myös yli 100.000€/v ja niin tienaa avovaimonikin. Koskaan ei tarvitse pohtia tällaisia asioita. Ja sinun kannattaisi katsoa mies, kuka tienaa sinun kanssa saman verran.

Kyllä se näin taitaa olla että prosenttisuhdelokit kannattaa jättää rannalle kallioita kakkimaan.

Eihän noista "minulla on oikeus"-ajatusväännelmistä saa kuin päänsäryn.

Vierailija
25/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo on tökeröä mieheltä, mutta Suomessa on vaikea muuta odottaakaan (täällä keski-Euroopassa kylläkin). Reiluinta se olisi maksaa kuluja suhteessa tuloihin, että sille pienempituloiselle jäisi myös enemmän käyttörahaa elämiseen. Kuvittele, mitä suhteessanne seuraa, jos saatte lapsen ja olet vielä äitiyspäivärahalla. Tuollainen mies vinkuu silloin edelleen, että kaikki kulut puoliksi. Onko teillä muutenkin eri elintasot? Menette lomalle, niin mies matkustaa bisnesluokassa ja sinä turistiluokassa? Vai pitääkö sun yleensä ottaen elää yli varojesi, koska miehellä on vain oikeasti varaa korkeampaan elintasoon? Meinaan, jos kaikki on aina puoliksi.

Vierailija
26/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokit kirkuvat.

Vierailija
27/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toi nyt törkeää taloudellista väkivaltaa. Siis sen ap:n toimesta miestä kohtaan, jos vuokra on ainoa meno mistä oman puolikkaansa maksaa.

Vierailija
28/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tämä onki trolli niin sanon silti, että mielestäni ainoa oikeudenmukainen tapa jakaa asumiskulut on tulojen mukaan. Meillä mies tienaa kaksi kertaa enemmän kuin minä ja maksaa 2/3 vuokrasta, sähkölaskusta, ruoasta jne. Molempien mielestä reilua.

Noin mekin teemme, mutten silti sanoisi, että se on "ainoa oikeudenmukainen tapa" Entä jos pienituloisemmalla olisi huomattavasti enemmän omaisuutta?

Vierailija
29/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokit kirkuvat.

Miesressukoiden vakiovastaus. Ei tuollaiset nuukailijat naista ja perhettä edes saa, kun eivät osaa kantaa miehen vastuuta.

Vierailija
30/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua elättää parasiittia.

Vierailija
31/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tämä onki trolli niin sanon silti, että mielestäni ainoa oikeudenmukainen tapa jakaa asumiskulut on tulojen mukaan. Meillä mies tienaa kaksi kertaa enemmän kuin minä ja maksaa 2/3 vuokrasta, sähkölaskusta, ruoasta jne. Molempien mielestä reilua.

Miksi tuo on reilua? Toinen on opiskellut enemmän, tehnyt järkeviä valintoja, ollut ahkera ja tienaa hyvin. Toinen on ajelehtinut elämässä, hankkinut ehkä jonkun työllistämättömän koulutuksen ja tekee osa-aikaista työtä, koska haluaa nauttia vapaista. Ja sitten ihan pokkana asumiskulut pitää jakaa tulojen mukaan vain siksi, että toinen nyt vain ei ole viitsinyt pyrkiä kunnon tuloihin.

Vierailija
32/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yli 100K tienaava ei asu vuokralla

Miksi ei asuisi? 

Vierailija
33/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu asuu vuokralla, kun muuttaa aika usein. Välillä asuu ulkomailla ja välillä Suomessa. Töiden puolesta liikkuu paljon eikä ole vielä halunnut asettua aloilleen. 

Vierailija
34/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä että oliko tämä trolli, mutta meillä kävi juuri näin. Olen kuvitellut, että puolisolla noin tonnin parempi palkka. Maksamme kaiken puoliksi. Meillä on omat rahat. Itsellä tili tyhjä aina kuun päätteeksi. Maksan enemmän lasten kuluja, bensat kun kuljen 100km työmatkaa (mies etäilee) ja esim.siivoojan, kun itse sen haluan meillä käyvän. Nyt mies tuolla samaisella listalla ja tulot kolminkertaiset minun tuloihini verrattuma. Ei saakeli! En aio enää maksaa kyllä senttiäkään lasten kuluja hetkeen! En aloita riitaa, käännän laskut vain hänelle ja alan käyttämään tilistäni hyvällä omallatunnolla enemmän rahaa itseeni.

Vierailija
35/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääoma tuottaa, tai ainakin tuotti ennen tätä alkavaa lamaa, paljon paremmin jossain ihan muualla kuin jumissa talossa/asunnossa.

Tuo on vähän kinkkinen juttu. Jos saisin elämäni työpaikan jostain muuttotappioalueelta, niin saattaisin asua vuokralla. Sitten pitäisi miettiä, pistäisinkö nykyisen asunnon vuokralle vai myisinkö tämän ja sijoittaisin johonkin muuhun. 

Asunto ei ole kovin kummoinen sijoituskohde, mutta myynnistä verottaja rokottaisi ankarasti.

Vierailija
36/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lokit kirkuvat.

Miesressukoiden vakiovastaus. Ei tuollaiset nuukailijat naista ja perhettä edes saa, kun eivät osaa kantaa miehen vastuuta.

Miehen vastuuta? Mikä sitten on naisen vastuu?

Vierailija
37/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun vuokralla vaikka tienaan yli 80000 vuodessa.

Se on niin vähän et palaa helposti

Vierailija
38/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hänen pitäisi maksaa sun elämisestäsi? Meillä vaimo tienaa pari tonnia minua enemmän kuussa, mutta kaikki maksetaan puoliksi. Ei kai se hänen vikansa ole jos minä tienaan vähemmän?

Vierailija
39/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä että oliko tämä trolli, mutta meillä kävi juuri näin. Olen kuvitellut, että puolisolla noin tonnin parempi palkka. Maksamme kaiken puoliksi. Meillä on omat rahat. Itsellä tili tyhjä aina kuun päätteeksi. Maksan enemmän lasten kuluja, bensat kun kuljen 100km työmatkaa (mies etäilee) ja esim.siivoojan, kun itse sen haluan meillä käyvän. Nyt mies tuolla samaisella listalla ja tulot kolminkertaiset minun tuloihini verrattuma. Ei saakeli! En aio enää maksaa kyllä senttiäkään lasten kuluja hetkeen! En aloita riitaa, käännän laskut vain hänelle ja alan käyttämään tilistäni hyvällä omallatunnolla enemmän rahaa itseeni.

Vaikutatte tuntevan toisenne ja kokonaiselämäntilanteenne hyvin. Lapsiakin? Oi, mikä onni.

Vierailija
40/77 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan hänelle sitten puolet vuokrasta tilille ja tämä oli ok kunnes selvisi hänen tulonsa iltalehden verokoneesta

Tämä OLI ok, kunnes selvisi että mies tienaa reiluati enemmän, voi kiesus mikä lokki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän