Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

=o= =o= HELMIEN viikko 45 =o= =o=

06.11.2006 |

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä mullakaan oo mitään tärkeetä sanottavaa, kunhan surffaan netissä ja oottelen isompaa tyttöä treeneistä kotiin. Dunsku huutaa lattialla papua(ransua,koiraa) ja yrittään nousta lelulaatikon päälle. nyt näyttää pussailevan nukkea..

Mun pikkusisko oli aamulla käynyt jorvissa tyrkyllä synnyttämään, ei tullut lasta...kotona vielä äsken puhisi. onneks oon jo raskaana kun tulis karmee vauvakuume!!! ;))))

Dunskulle kaikki on äiti, äiti ja äiti, siis sanoo joka asiaa äitiksi, mut kyllä sit kun silittää mua niin sanoo äiti ja halaa päälle.Ihana tunne! Ja uusi hieno tapakin on opittu, näyttämään kieltä....irvistelee koko ajan..tosi kiva tapa. Ja hammas nyt jo kuultaa ikenen läpi, ehkä jo ens viikolla voin juhlistaa ensimmäistä hammasta!!!!!!!!

Pulkkakyydit on ihan jees, tyttö nauraa ääneen, heittäytyy välillä maahan ja sit konttaa äkkiä takas. Harmi vaan ku näyttää taas vesikelit tulevan.

Eipä tässä sit tämän kummosempia jorinoita.

Kuumetta ja tytöt ja rv 9+4(jos vielä jotain on sisällä)

Vierailija
22/35 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on muutama hetki vierähtänyt siitä kun on kerennyt viimeksi kirjoitella. Meillä on ollut sitten ensimmäinen nuha ja hampaita tehty neljä parin viikon aikana. Että kitinää ja lahkeessa roikkumista on riittänyt... Ja nyt pääsen samaistumaan teidän kaikkien yöherääjien elämään. Meillä on niitä hampaita tosiaan tehty sillä vauhdilla että tutti pitää olla koko ajan suussa,särkylääke ei auta mitään ja äitin kainalo on ainoa paikka johon rauhoitutaan. Ja kun reiluun kolmeen kuukauteen ei olle yöllä herätty/syöty niin nyt sitten senkin edestä. Mä olen sitten päivät kuin pystyyn nukkunut kun uni jää vähäksi katkojen takia. Tiedätte varmaan hyvin joten mitä sitä selvittämään!! : ) Meinasin jo yksi yö että teippaan sen tutin siihen suuhun kiinni!!!

Meillä kanssa kontataan kovaa vauhtia,hirmuisen naurun kera. Tyttö räkättää siis liikkuessaan koko ajan. Kuulempa ainakin missä mennään. Ja kaikki tavarat revitään alas,maistellaan ja yritetään ottaa mukaan. Moni asia on sellainen mitä saa repiä,maistella ja koskea mutta sitten niihin kiellettyihin asioihin riittää kikkakolmoseksi pelkkä kieltäminen. Likka uskoo ihmeen hyvin kun sanon nimen ja EI!! Esim koiran ruokakippoa voidaan lähestyä noin kymmenen kertaa peräkkäin mutta kun aina sanon EI niin loppuen lopuksi tyttö ymmärtää ja jatkaa taas nauraen matkaa. Uskomattoman paljon näinkin pieni lapsi ymmärtää puhetta ja kieltoja. Meillä yritwtään kovasti nousta kaikkea vasten seisomaan ja äitin lahkeessa pitää roikkua taukoamatta ja sylissä pitäis saada vain olla. On siinä kiva sitten yrittää laittaa ruokaa tms kun yksi käsi vain käytössä. No syöttötuoli pelitää aikansa mutta sitten kyllästytään. Rintareppu ei auta enää yhtään kun neito painaa jo niin paljon ja potkii koko ajan joka suuntaan... Olen laittanut tytön sitten välillä istumaan toiseen tiskialtaaseen ja antanut siinä " auttaa" ruuanlaitossa. Viihtyy siinä hetken tiskiharjan ja veden kanssa. Mutta aikansa kutakin... On nää päivät kyllä touhua täynnä mutta I LOVE IT!!!! Tyttö on yöheräämisä lukuun ottamatta todella kiltti ja aurinkoinen!! Ja koirakin on vielä talossa. Olen nyt kyllä tehnyt päätöksen että luovun siitä. Kun oli tätä sairastelua,vesisadetta,myrskyä,lumisadetta ym niin kyllä oli sumplimista ulkoilujen kanssa. HUH-HUH!!! Ei voi mitään,pakko se on myöntää oma riittämättömyys vaikka koira on kuinka rakas ja ihana. Seuraa siitä olis toki tytölle tulevaisuudessa mutta se pari kolme vuotta on pitkä aika sumplia tätä elämää. Kova isku meikäläiselle mutta pakko se on vaan tehdä. Nyt sitten pitäisi löytää hyvä koti koiralle. Voi olla aika vaikeaa koska on jo 5 vuotias ja leimautunut niin meikäläiseen. Mutta jos ei sijoitus onnistu niin vien piikille itse. En halua että koira on jossakin perheessä hetken,huomaavat ettei toimi ja vievät lopetettavaksi. Haluan sitten itse olla se ihminen,koira on ansainnut sen.että sille tärkeä ja rakas ihmine sattaa sille viimeiselle matkalle.

Joo,mutta tässä taas vähän tät meidän elämää. Ei siis hirveän ihmeitä ole tapahtunut. Oltiin me 8kk neuvolassa ja lääkäri sanoi että niin hienosti on kehittynyt että seuraavaksi on vasta 1vee neuvola. Musta se on hirmuisen pitkä aika!!! Mutta menee varmaan ihan yhtä nopeasti kuin nämä kuukaudet on tähänkin asti menneet!!!

Nyt on pakko lähteä suihkuun ja keittää kuppi teetä. Taas yksi päivä pulkassa joten olen ansainnut rentoutumishetkeni!!

Iloista alkutalvea kaikille!!!

DEVIL

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lyhyt pino... hieman eroa kun vertaa, että välillä on ollut puolen viikon pino 4 sivua tms. No, tuleehan näitä menoja. Alkaakohan ihmiset luopua vauva-netistä ja pikkuhiljaa viettää normaalia elämää? Hmm, erikoinen ajatus kun on täällä virtuaalimaailmassa roikkunut pian vuoden. Ajatelkaa, vuosi sitten tähän aikaan monet oli sairaslomalla valtavan pallomahan kanssa ja aiheet koski liitoskipuja jne. Kyllä aika lentää!

Meillä on tänään kenkku aamu. Simppu huusi taas vaihteeksi kuuden aikaan noin 45min ennen kuin suostui jatkamaan uniaan. Nukkui sitten 8.20 asti, mikä ei ole normaalia... tästä johtuen mies nukkui pommiin ja meinasi myöhästyä palaverista, jonka takia mä en saanut autoa kun mun piti lähteä Järvenpäähän eläinlääkäriin Dannyn kanssa -sillä on vissiin silmätulehdus kun rähmii niin älyttömästi... ja kaikki tämä härdelli johti tietty siihen, että mies lähti ovet paukkuen nalkutuksen saattamana ovesta ulos. No, oli kyllä itsekin tiuskinut aika lailla, joten siinä puntit tasan... että oikein ihana aamu! Me kun ei muutenkaan olla aamuihmisiä, niin yksikin normaalista poikkeava rutiini saa aamun raiteiltaan.

Työrintamalla on hyviä uutisia; sain kutsun jo toiseen työhaastatteluun. Tuntuu aika rohkaisevalta tajuta, että mun ammattitaidolle on tosiaan kysyntää muuallakin. Että jos nykyisen putiikin tj on tosiaan sen mun äitiyslomasijaiseni lumoissa näin täysin niin olkoot -mä vaihdan maisemaa. Olenkin hakenut taas piirun verran vaativampia hommia ja en ilmeisesti ole ihan pielessä kun kerta 6 hakemusta on tuottanut jo 2 haastattelukutsua ja vasta 2 " ei-kiitos" -viestiä. Eli kahdesta paikasta vielä odotan kuulumisia -toinen tällä ja toinen ens viikolla. Mutta huomenna aamulla suuntaan jälleen haastatteluun, eka oli maanantaina.

Täällä on taas ihana ilma! Justiinsa tuuppasin Simpun pinnikseen päikkäreille, joten pitänee karata nyt välittömästi koirien kans ulos -en yleensä mene kun Simppu nukkuu, mutta tänään (kas yllättäen) jäi koiratkin mieheltä ulkoiluttamatta, niin pakkohan ne on viedä, etteivät kiipeä kattolamppuun.

Mun pitäis saada sellainen Ergo-reppu. Toi BabyBjörn alkaa olla aika nihkeä kantaa. Simppu viihtyy siinä loistavasti ja joku kantoväline kuitenkin tarvitaan. On aika vaikea ottaa vaunut metsään kun menee koirien kanssa. Tietääkö kukaan, että voiko Ergossa kantaa naama menosuuntaan, rintareppumaisesti? Vai pitääkö sitten laittaa selkään? Paljonkohan noi Ergot muuten maksaa, onko kellään mitään tuntumaa?

Aah, enää pari viikkoa niin saadaan ne uudet Scooterit. Mä niiiin odotan. Oon aivan kypsä noihin vanhoihin Brion vaunuihin. Ne on niin rumat mun mielestä -miten ihmeessä niihin tuli vuosi sitten päädyttyä? Yritin kai olla säästäväinen... ei ois pitänyt ihan noin paljoa säästää. No, toisaalta hyvä. Toi vaunuaika on kuitenkin aika lyhyt, niin ennemmin ostaa uudet rattaat, kun ne kestää sitten kuitenkin pari seuraavaa vuotta. Tai siihen asti kun vaunuikä kestää.

Vaarini kuoli elokuussa. Nyt on tulossa jotain perintöä. Ei tosiaankaan paljoa, mutta muutama tonni kuitenkin. Isäni on näet kuollut niin isäni perintöosuus jaetaan sitten meille lapsille eli minä+2veljeäni. Hassulta jotenkin tuntuu saada vaarin omaisuutta. Eihän mulla ole ollut mitään osaa eikä arpaa siihen, niin jotenkin sellainen luigi olo tulee sitten käyttää toisen vuosien aikana tienatut rahat tyyliin lattialaminaatteihin ja huonekaluihin. Pitäisköhän niillä rahoilla ostaa jotain arvokkaampaa?

Leolle ei mitään erikoisia. Vielä syödään pikkuvauvojen samettisoseita. Ajattelin taas joku lähipäivä koittaa niitä karkeampia. Pakkohan niitä on jossain vaiheessa saada alas? Mutta ehkä ensi viikolla... en ainakaan tänään kun on jo ihan tarpeeksi iso tatti otsassa ton aamun takia. Parempi koittaa sellaisena päivänä kun ollaan molemmat hyvällä tuulella ja levänneitä niin jaksaa sitten vähän käyttää aikaa siihen harjoitteluun. Eilen annoin Simpulle banaania palan -mutusti aikansa, mutta heitti loput lattialle. Valitettavasti Simpusta on huisin hauskaa katsoa kun Danny tulee syömään kaikki sen ruuat lattialta. Tyypillisesti siis mutustaa saamaansa sormiruokaa hetken ja sitten viskaa sen lattialle -ja salamana paikalle hyökkää nöffipoika Danny korjaamaan ruuan suuhunsa... ja Leo kikattaa... että voin vaan kuvitella, miten sitten kun Leo syö itse oikeaa ruokaa. " Mulle-koiralle-mulle-koiralle..." ja koirat oppii kerjäämään entistä enemmän.

Koirista puheen ollen, Devilille tukea. Saat täyden tukeni päätöksessäsi. Ymmärrän todellakin, mistä on kyse. Kurkkaa sitä findal.net -rescue palstaa. Siellä on ihmisiä nimenomaan dalluja etsimässä! Ja jos viet piikille, niin muista että huono olo on vain sinulla. Ja se on omaa suruasi -koira elää hetkessä ja se ei tiedä, mitä on tapahtumassa. Se elää iloisena loppuun asti! Tsemppistä sinne!!!

Dodii, nyt mä suuntaan pissittämään noita meidän piskejä.

-Oodi ja Simppu-kalamies

Vierailija
24/35 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, mies kotona etätöissä ja sillä on puhelinpalavereja koko päivä! No ipanat on onneksi ulkona, toinen nukkuu ja toinen laskee mäkeä.

Eilen oli kiva miitti, kiitos emännälle ja seuralle! Marcel, meidän isomman neidin kynsilakatkin oli aika nätisti osunut oikeaan kohtaan : )

Mä menen iltapäivällä töihin sopimaan hommista... Kuinka mä voin mennä töihin kun mulla on ihan pieni vauveli! Vähän kaduttaa kun menin lupautumaan : (. No, ehkä mieli muuttuu kun se alkaa liikkua ja on vähän työläämpi : D

devil, yleensähän kasvattaja ottaa koiran takaisin, siis kasvattajalla on etuosto-oikeus. Kannattaa ainakin kysyä. Toi meidän vanhempi koira on tullut meille 5veenä, ja ihan hyvin sopeutui. Leimautui muhun heti jotenkin tosi tiiviisti ja olis ollut vaan sylissä : )

FannyK

Vierailija
25/35 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin siis vkonloppuna kummipoikaa katsomassa (4kk vanha) ja kyl oli meidän Eetulla ihmettelemistä. Reissu meni hyvin, poika söi ja nukkui ihan normaalisti. Onneks tultiin jo su iltana kotiin kun täällä oli sitten ma -aamuna karmee lumimyräkkä.

Huomattiin taas eilen, että pojalle oli tullut alas yksi hammas, saldo nyt 8. Huh. Kovasti meilläkin mennään pitkin kämppää ja tutkitaan kaikki paikat, varsinkin ne joihin EI saisi mennä. Joskus uskotaan ei -sanaa, mutta joskus taas ei millään. Eetu tykkää kovasti takaa-ajo leikistä, siis nauraa ihan hervottomana kun sen perään lähtee. Konttaa lujaa ja höröttelee. Äittä -sanaa tulee suusta välillä ja ah kun se tuntuu kivalta!

Ollaan tänään menossa mun isälläni käymään. Leivoin eilen mustikkapiirakkaa ja tein lihapataa ja ne sitten viedään mukana. Saa samalla vietyä isänpäiväkortin ja -lahjan.

Eetu nukkuu taas yönsä loistavasti. Nukahtaa 22.30 ja herää 9 aikaan. Päikkärit ottaa kahdesti päivässä, noin 11.30 ja 16-17 maissa, nukkuu 1,5 tuntia kerrallaan. Poikkeuksia tietty välillä on, mutta pääasiassa nukkuu noin 3h päikkäreitä yhteensä.

Annoin viime viikolla 8kk possu-kasvis sosetta toisen soseen seassa ja hyvin meni alas. Tai hienonsin tietty soseen ensin. Meillä on tosiaan nyt kokeiltu kauraakin ja pojan ihoon on hieman tullut ihottumaa, sellaisia pieniä läiskiä selkään. En tiedä onko se kaurasta, ei muuta uutta ruoka-ainetta ole annettu. No, kaura on nyt jäähyllä ja katsotaan onko sillä vaikutusta.

Ajattelin sitten kokeilla ruista seuraavaksi. Meillähän poika on allerginen kaikille muille viljoille paitsi kauralle...no, lääkäri käski kokeilla silti jos niistä ei nyt tulisikaan mitään oireita. Kauraa tosiaan syötiin melkeen kuukausi ja vasta nyt on tullut niitä iho-oireita. Massuun ei onneks vaikuta. Maitoa on myös annettu, eikä se ole vaikuttanut ihoon mitenkään eli kaiketi tuo maitoallergiakin alkaa helpottaa.

Semmosta meille. Nyt surffailemaan kun pojukin nukahti.

Sasuliini ja Eetu 9kk + 1vko

Vierailija
26/35 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensimmäiseksi -kiitos marcel-emännälle, kun päästit meidät manselaiset helmet kotiisi! Teillä on tosi nätti koti! Ja tarjoilutkin olivat maittavia. Laittaisitko sen kinkku-homejuustopiiraan ohjeen jakoon?

Oodi77, kaipa sitä nyt jo elää vauvaelämää enemmän IRL. Mutta kyllä todella aika rientää. Hainpa tuossa noin vuoden takaisen pinon malliksi http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5597666&p=&mpage=1&tmode=…

Hauska lukea vanhoja kuulumisia ja samalla miettiä, mitä kadonneille kuomille mahtaa kuulua? Sinilila, Midzit, Omeli ja monet muut, miten voitte?

Speaking of koo ottasa -mies ei sitten millään saa täältä pukelon huoneesta kamojaan pois. Tänä aamuna mulla taas vaihteeksi hieman napsahti ja olin jo mielessäni heittämässä tavaraa ikkunasta pihalle, mutta viskoin niitä sitten vaan huoneesta aulaan. Voi jumalauta (anteeksianteeksi) että voi ottaa päähän. Siis kuka oikeasti säilyttää CD-levyjä " Smash Hits 1990" , suurimpana hittinä MCHammerin " U can' t touch this" ?! Ei helkuta, toi mun mies ei oikeesti elä tässä maailmassa.

Ai niin, meikä on nyt sitten tästä päivästä lähtien työtön. Kunhan pukernaattori selviää ekoista päikkäreistään, lähden ihan virallisesti ilmoittautumaan työkkäriin. Niin, silleen se aika vaan kuluu.

KL.

Vierailija
27/35 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikko kun oli vanhan viestin kaivannut ja huhuili, niin mun piti heti ilmnoittaa etten ole minnekään kadonnut. Pinot käyn lukemassa joka päviä, mutta kun tunnen itseni hieman ulkopuoliseksi kun en ole kirjoitellut. Monethan teistä on tavannutkin toisensa ja saanut kasvot nimimerkeille.

No meidän kuulumisia: Neiti täyttää huomenna 9kk. Liikkuminen tapahtuu ryömimällä. Konttausasentoon noustaan ja siitä istumaan ja polviseisontaan milloin mitäkin vasten. Eiköhän sitä kohta lähde jo konttamaankin. Kiinteistä maistuu äidin tekemät lihakasvissoseet ja kaurapuuro. Kaupan hedelmäsoseita sitten jälkkäriksi tai puuron päällä. Rintamaitoa juo vaihtelevan määrän päivän ja yön aikana. Hampaita on 7, sanoja ei vielä tule.

Tällä hetekllä olemme molemmat vähän flunssassa. Neidillä kuumetta edellisyönä ja nyt nenä vuotaa. Mulla itsellä nuhaa jo toista viikkoa (mistä sitä räkää riittää?). Mulla äitiysloma loppu ja nyt lomalla työstäni ja sen jälkeen jään hoitovapaalle toistaiseksi.

Oodille: Ergo maksaa Suomessa 92 euroa. Eikä siinä voi kantaa naama menosuuntan. Mutta voit kantaa joko selässä tai edessä. Meillä on ollut kovassa käytössä. Vielä kannan useimmiten edessä mutta imuroinnin tai pyykkien levityksen aikana neiti keikkuu selässä. Kaverini 1v5kk:n ikäinen poika nukkui reissussa ollessamme päiväunetkin siinä.

Tälläiset kuulumiset meille, yritän kirjoitella ahkerammin jatkossa kun nyt alkuun pääsin.

Midzi ja Neiti 9kk

Vierailija
28/35 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä vain Liedostakin.

Viime aikoina olen lähinnä tehnyt kauppaa netissä. Ostin vuoden vanhat Emmaljungan Scooterit ja myin vanhat Emmaljungan yhdistelmät pois. Kävin Vauvatarvikkeessa " koeajamassa" kärryjä ja Scooterit oli kyllä ne oikeat meille. Saa yhdessä osassa kasaan ja silti tukevat ja hujopillekin hyvät työnnettävät.

Vauhti-Villemme kasvaa ja on äärest hauska mies! Oltiin viime viikolla hammastarkastuksessa ja siellä ihmeteltiin kun on niin paljon jo hampaita. Edelleen on kyllä 8 ja viimeisen tulosta on jo ainakin 1,5 kk. Mahtaako lisää tullakaan =).

Laskin että nyt on käytössä jo viides vaatekerta syntymän jälkeen helmikuussa aloitettiin kuuskymppisistä ja nyt ollaan osittain jo kasikuutosissa. Ei ainakaan rahanmenoa voi estää. Esikoisen Kuoma-saappaatkaan ei käy, koska varsi ei mahdu villasukan kanssa. Eli haussa on nyt sitten säädettävällä varrella uudet talvikengät. Koko on 22 eli siitäkin jo tietää että on aikuisena iso mies.

Suht terveinä ollaan oltu. Yksi silmätulehdus ja jokunen nuha on käyty läpi, mutta muuten ok.

No nyt unohdin taas nimimerkin, mutta joku pohti Ergon hankkimista. En tiedä Ergosta, mutta voin suositella ainakin Deuterin rinkkaa lämpimästi metsä- ja shoppailureissuille. Esikoinen nukkui siinä useinkin ja sitä on hyvä kantaa. Villen kanssa käytiin sienestämässä sen kanssa, mutta kun mies painaa jo lähempänä kahtatoista kiloa, niin se poimiminen oli hiukan hankalaa. Hauskaa siellä kyllä tuntui olevan.

Hui kun aika kulkee. On taas mentävä kokkailemaan perheelle sapuskaa. Kaikkea hyvää ja terveitä talvipäiviä kaikille!

Mia ja Ville

Vierailija
29/35 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kohta lähdössä koko perhe reippaalle kävelylenkille (Helmi mulle Patapumiin ja esikoinen miehelle deuterin kantorinkkaan). Ei olla juurikaan käyty illalla ulkona, kun on niin pirun pimeää. Parina päivänä oli sentään maa valkoisena, mutta ei enää. Esikoisen kanssa voisi mennä kyllä noihin pimeisiin leikkipuistoihin, mutta Helmi ei siellä pimeässä viihdy. Ja koska Helmi nukkuu, kun me ollaan aamupäivällä puistossa, ei tyttö ehtinyt käydä lumessa ollenkaan. Toivottavasti pian taas pakastuisi ja tulisi lunta.

Me ostettiin siis pari viikkoa sitten toi Patapum-kantoreppu. Maksoi 63 ¿ ja Ergo ois ollut sen reilut 90 ¿, niin päädyttiin tohon. Siinä uudessa Ergossa voi kantaa lonkalla, mutta muuten noi on aika samanlaiset. Eli kannataa, Oodi, miettiä tota Patapumiakin. Mä olen kantanut Helmiä tossa vasta edessä ja jos pysyn liikkeessä, Helmi viihtyy kyydissä, mutta hermostuu aika pian, jos olen vaan paikallani. Saatko Midzi Linnean (eikös sun tyttö ollut Linnea???) selkään siinä Ergossa itse? Kauanko harjoittelit ja miten se onnistuu? Mä olen kyllä niin käsi, etten tule varmaan koskaan saamaan Helmiä yksin selkään.

Helmistä on tullut aika " tulta ja tappuraa" -tyyppi. Kieltoja uskoo joskus harvoin, mutta yleensä ei. Ja sitten kun fyysisesti estän (kädellä tai jalallani) Helmiä pääsemästä esim. kukan kimppuun, niin Helmi yrittää vimmatusti silti päästä esteiden läpi. Ja jos nostan pois, niin hillitön raivari. Esikoinen on myös vauvasta asti ollut todella kovapäinen tapaus ja niin näyttää olevan myös siskonsa. Pukemista Helmi inhoaa ja huutaa silloin selkä kaarella. Ruokapöydässä, jos ei saa ruokaa heti, kun haluaisi, niin nostaa kamalan metelin. Ja nyt kun tytöllä on nuha ja nenä valuu koko ajan, niin Helmi oikein loukkaantuu, kun hänen nenäänsä niistetään.

Kun Helmi oli 8 kk, hän sanoi muutaman kerran ruokapöydässä " tettä" , kun halusi vettä. En tiedä, tarkoittiko sitä oikeasti. Sittemmin se on unohtunut. Edelleen sanoo välillä " äitä" ja katsoo mua (esim. imetyksen jälkeen, kun irroittaa otteensa tissistä), mutta sitä " äitää" hokee välillä myös muuten, niin en laske sitä vielä miksikään sanaksi. Välillä kysyn näitä " Missä isi?" , " Missä lamppu?" jne. mutta Helmi ei reagoi niihin mitenkään.

Nyt pitää alkaa pukemaan lapsia, joten lopettelen.

T:Fassiloora ja Helmi (viikkoa vajaa 9 kk)

Vierailija
30/35 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ergosta piti tulla sanomaan, että on hyvä, vaikka vaatii hieman harjoittelua noi kaiki säädöt kantoliinan (trikoisen) jälkeen... Vaikee näin pientä on yksin selkään laittaa, mutta edessä menee loistavasti. Ja meillä maksoi siis noin 90 euroo, kun haettiin jälleenmyyjältä. Suosittelen siis....

Vierailija
31/35 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin menee nyt 8kk soseet ainakin, jos hieman hienontaa ja on kova nälkä. Mä sekoitin aluks puolikkaan purkin 5kk mössöö ja puolikkaan purkin 8kk mössöö ja haarukal hiukan hienonsin...OOtteko muut huomanneet tutkaillessanne ruokia sitte seuraavaa: semperin soseet on tosi isoja klönttejä, ja Hipp soseet kaikkein hienoimpia, piltit ja bonat siltä väliltä... Meil toi Hipp kanapat se eksoottinen menee loistavasti, mut en mäkään osais syödä niin isoja paloja ilman hampaita kuin Semperin lihapullat esim... =).....

Palalillaan...

Terveisin Minna ja Elsa

Vierailija
32/35 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen NIIIIN väsy, meillä alkanut nyt yökukkumiset, syytä en ole saanut selville, Eveliina herää 1000 kertaa (tai siltä se ainakin tuntuu) joka yö eikä hiljene ennenkuin pääsee äipän viereen nukkumaan. Ja siinä sitten potkii ja pyörii niin ettei äiti vahingossakaan nuku...parhaina öinä myöskin 3v kiipeää meidän sänkyyn joten hitusen on ahdasta. Olen yrittänyt jos jonkinmoiset vippaskonstit, Eveliina on siirretty toiseen huoneeseen, olen antanut pullosta lisämaitoa ja tuhat muutakin konstia on kokeiltu, mutta mikään ei auta. Nytkin meni ysiltä nukkumaan ja on jo kertaalleen herännyt ulvomaan *huoh* mua ei edes kiinnosta mennä nukkumaan kun tiedän että joudun hetikohta heräämään =( Liekö sitten hampaita tulossa kun kuola valuu solkenaan, en kyllä ainakaan itse siellä ikenessä mitään näe. Toivottavasti rauhoittuu pikapuoliin, ei tämä äiti jaksa....

Neuvolassa käytiin tänään, kovasti sanoi laiheliiniksi tyttöä (8145g/72cm), mutta muuten kaikki on ihan ok. Eikä tuosta painostakaan vielä pahemmin ollut huolissaan, käski kuitenkin lisätä öljyä tytsyn ruokaan. Kun joskus muistaisi...

Ruoka kyllä maittaa, osa 8kk soseistakin jo ihan hyvin, lähinnä ne makaronimössöt, lieneekö pehmeämpiä kökköjä. Syö usein jo sen ison purkinkin kerralla. Imetystä ajattelin lopetella pikkuhiljaa kun ei neiti enää siihen oikein viitsi keskittyä, ts. imaisee pari kertaa ja keksii sitten muuta tekemistä. Vielä kuitenkin mennään rintamaidolla kun tuo Nan tuntui aiheuttavan ilmavaivoja eikä millään lailla noita öitä parantanut, joten ehkä sittenkin mennään rintamaidolla vaikka ihan sinne vuoden ikään saakka. Saa nähdä miten tilanne kehittyy =)

Eveliina taitaa myös kuulua siihen pyllykiitäjien porukkaan, istualtaan pääsee hienosti liikkumaan mutta mahallaan vaan peruutetaan. Yrittää myös nousta seisomaan, harmi vaan että valitsee hyvin usein ihan vääriä tukipuita, viimeksi kippasi keinuhevosen kanssa. Pahemmilta kolhuilta kuitenkin toistaiseksi vältytty. Eveliina viihtyy usein pitkiäkin aikoja yksinään leikkimässä, ja isoveljen touhuja katselisi varmaan koko päivän. Kaikinpuolin helppo tapaus siis, jollei noita öitä oteta lukuun.

Mitähän mun vielä piti kommentoida... joo kiva Kaalilaatikko kun olit kaivanut tuon vanhan pinon esiin, olipas mukava lueskella!

Nyt alkaa silmät luppaamaan siihen malliin että pakko painua petiin ja jättää loput kommentit seuraavaan kertaan, ehkä noi lapset yllättää ja saan nukkua ihan koko yön heräämättä.....

Manna ja Eveliina 8kk

Vierailija
33/35 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fassiloora, meillä jankutetaan just noita samoja : " Missä isi?" , " Missä lamppu?" ja lisänä vielä " missä kukka?" ja sen Onni jo tietääkin! Ja se myös naurattaa kovasti! =) Yhtenä iltana kysyin Onnilta, että " missä isi?" , kun mies tuli töistä niin Onni lähti heti konttaamaan eteiseen vastaan! Liekkö ollut sitten sattumaa vai ymmärsikö jo?!

Meidän Onni on myös tempperamenttinen tapaus. Ollut oikeastaan aina. Kauheita raivareita heti jos ei mene asiat niin kuin nuori herra haluaa!! Mutta sitten taas toisaalta ollaan niin aurinkoisia että... Oikee mummojen hurmaaja kauppareissuilla! =)

Miten meinaatte juhlistaa isänpäivää? Mä tässä jo hieman hätääntyneenä mietin, että pitääkö se alkaa väsäämään joku kakku... Voi apua, mä en ikinä onnistu sen pohjan kanssa! :-/

Tilasin muuten Ellokselta Onnille semmoisen tonttu/joulupukin puvun jouluksi (kun ei täältä korvesta kaupoista mitään saa). Se on niiiin hauskan näköinen pötkylä siinä puvussa!! Pitäis yrittää saada jätkästä valokuvia siinä puvussa niin vois tehdä joulukortteja... =)

Olin ma-ti töissä. Jotenkin ahdistaa, että mä putoan ns. kelkasta, kun olen äitiyslomalla. Mulla, kun ei ole sitä vakituista paikkaa niin toiset sijaiset menee pian mun " edelle" ... Ilmoitin kyllä, että olen käytettävissä jos tulee tarvetta tai vakituisia paikkoja auki niin haluan olla mukana " taistossa" ...

Joskus muinoin ajattelin, että sitten jos joskus saan lapsen niin aion nauttia täysin siemauksin siitä kotona olosta sen kolme vuotta suomatta ajatustakaan koulu/työasioille. Mutta kuinkas kävikään, lähes joka päivä murehdin sitä että jos mut " syrjäytetään" !! Raivostuttavaa!

Juupa juu. Kai se pitäis mennä kohta nukkumaan.

Jännästi sitä näin vanhemmiten muuttuu. Tänään huomasin tykkääväni " viinakarkeista" eli liköörikonvehdeista. Aikaisemmin ne on olleet mun mielestä ihan järkyttäviä! No meni sitten sen tykkäämisen takia tämän päivän pisteet aika pyllylleen! (Yritän muka laihduttaa painonvartijoiden avulla... )

Mutta nyt nukkumaan!

kumppari&Onni

Vierailija
34/35 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen se toinen Midzi, mun tytön nimi on Aino. Ergossa selkään laittamisesta kysyit. Saan Ainon yksinkin selkään laitettua, mutta melkoista temppuilua se vaatii. Ja varsinkin jos Aino vääntää vastaan. Sängyn päällä olen laittamista harjoitellut. Aina pidän vain huolen että pidän Ainosta kiinni jostain kohdasta ennenkuin olkaimet paikoillaan. Ja peilistä on paljon apua , näkee misten jalat ja kädet on. Kannattaa varmasti harjoitella niin että joku auttamassa ja varmistamassa vierellä.

Vierailija
35/35 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin muistan välillä kertoa jotain kuulumisia.

Sain tänään tehtyä suursiivouksen ja kello on vasta puol12!! Konsta leikki ihan kiltisti itekseen vaikka viime päivät on ollu sitä et se roikkuu housunlahkeissa koko ajan!en muista yhtään millon oon tänne viimeksi kirjottanu ja varmaan toistelen asioita joka kerta :D Mut kaks hammasta on nyt ilmestyny konstalla alas ja öisin huuto on kyllä antanut myös niin ymmärtää.

Vai mistä voi johtua että toi on alkanu syömään kerran yöllä?? Lopetti sen oikeestaan parin kk:n ikäsenä ja nyt sit JOKA yö klo2 alkaa itkemään ja ei rauotu muuta ku pullolla.. tai siis ainaki sillä..:) ajateltiin ens yönä kokeilla jos pelkkä taputtelu auttais.

kaks korvatulehusta ja silmätulehus.. nyt ollaan terveitä. Ensimmäinen isänpäivä vietetään täällä kotioloissa.. kakkua syöden ym :D Tehdään konstan kanssa tänää ukolle t-paita johon painetaan pojan käden kuvat sydämen kohdalle.toivottavasti tykkää:)

nyt hyvin ansaitulle aamupalalle, en oo tänään laittanu suuhun vielä mitään.. ei kyllä tarviskaan, kiloja on ihan kivasti. tänään ois painonvartioiden paketti viimestä päivää postissa.. miks en oo hakenu sitä?? :) 85e, se tarkottaaa sitte tositoimia:)