Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada töitä DI-tutkinnolla?

Vierailija
12.11.2022 |

Mikä ihmeen juttu tämä on, että yhtenä rintamana valitetaan tekniikan alan osaajapulasta ja siitä miten meillä ei ole tarpeeksi matemaattisesti kyvykästä työvoimaa. Kuitenkaan en nelosen keskiarvolla valmistuneena DI:nä pääse edes haastatteluihin eli työvoimasta näyttää olevan ylitarjontaa. Mitä tässä oikein voisi tehdä? Lisäopintoja vai alanvaihto?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulutusohjelma?

Vierailija
2/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tutkinto pelkästään mihinkään pätevöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat ohjelmistokehitystä, töitä löytyy maanantaiksi.

Vierailija
4/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Lappeenrannasta? Ne on huonoimpia.

Vierailija
5/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulutusohjelma?

Sähkö. Sivuaineina tuotantotalous ja tilastotiede.

Vierailija
6/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Di-paikkoja on niin vähän per yritys. Toki voisit hakea vauhtia alemman koulutuksen työtehtävistä?

Vierailija
7/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaaminen ja näytöt siitä ratkaisee.

Vierailija
8/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Di-paikkoja on niin vähän per yritys. Toki voisit hakea vauhtia alemman koulutuksen työtehtävistä?

Olen hakenut myös opiskelijoille tarkoitettuja hommia, mutta niihin ei näemmä haluta valmistunutta.

Vierailija
9/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulutusohjelma?

Vähän oudot sivuaineet.

Vierailija
10/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI ei valitettavasti ole mikään varmasti työllistävä tutkinto vaikka joka paikassa muuta väitetään. Itse olen alaa vaihtanut DI. Jos olet aidosti kiinnostunut alasta niin kannattaa katsoa täydennyskoulutuksia. Jos taas et kuten minä niin suosittelen alan vaihtoa.

Vierailija
11/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulutusohjelma?

Sähköpuolen yleisopinnot ja syventävät tuotantolaudesta ja tilastotieteestä?

Vierailija
12/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tyyppisissä työharjoittelussa olet ollut? Mistä aiheesta teit DI työn? Teitkö sen yritykseen?

Vierailija
13/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no di on teoria painotteinen ja amk käytäntöpainotteinen. Amk insinööreille ainakin on hyvin töitä

Vierailija
14/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso työvoimapoliittisia koulutuksia.

Vierailija
15/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no di on teoria painotteinen ja amk käytäntöpainotteinen. Amk insinööreille ainakin on hyvin töitä

Höpö höpö.

Vierailija
16/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, itse taas olen työpaikkoja selatessani huomannut, että paljon haetaan kone/sähkö/automaatiopuolelta valmistuneita, perus tietotekniikan lisäksi. Mutta ilmeisesti hakijoita on sitten vaan niin paljon?

Vierailija
17/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI ei valitettavasti ole mikään varmasti työllistävä tutkinto vaikka joka paikassa muuta väitetään. Itse olen alaa vaihtanut DI. Jos olet aidosti kiinnostunut alasta niin kannattaa katsoa täydennyskoulutuksia. Jos taas et kuten minä niin suosittelen alan vaihtoa.

Ei nähtävästi ole. Mille työllistävälle alalle matemaattisesti kyvykäs voisi vaihtaa? Haluan pitää kaikki vaihtoehdot auki.

Vierailija
18/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae johtajapositioita eri yrityksistä esim. eräs sähköyhtiö maakunnassa etsii toimaria... Älä jää pääkaupunkiseudulle.

Vierailija
19/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, itse taas olen työpaikkoja selatessani huomannut, että paljon haetaan kone/sähkö/automaatiopuolelta valmistuneita, perus tietotekniikan lisäksi. Mutta ilmeisesti hakijoita on sitten vaan niin paljon?

Hakijoita on paljon ja usein noissa edellytetään työkokemusta. Olen varmaan hakenut kaikkiin paikkoihin mitä olet selannut, mutta edes haastattelukutsua ei tule.

Vierailija
20/100 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ryhtyä tutkijaksi yliopistolle, pääset hyödyntämään osaamistasi vaikka palkka ei päätä huimaa. Jos teet esim. väitöskirjaa sinua kiinnostavasta aiheesta, niin saat myös hyvät verkostot mitkä auttavat työllistymisessä valmistumisen jälkeen.