Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistähän työttömyysturvastakin on muka varaa leikata

Orvoton
12.11.2022 |

Ei riitä rahat perustarpeisiin.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnainen voi olla todella iso.

Nimenomaan. Jostain syystä nähdään oikeudenmukaisena, että osa työttömistä voi helposti saada esim. 1800 e/kk työttömyyskorvausta ja osan pitää sitten sinnitellä sillä kuudella sadalla. Valtion rahoista maksetaan kuitenkin molemmat. Työttömyyskorvauksen pitäisi olla sama kaikille, joku kohtuusumma, esim. 700-800 e.

Vierailija
62/69 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se leikkauskohde ole ansiosidonnaisen kesto ja porrastaen laskeva taso esimerkiksi 150 työttömyyspäivän jälkeen. En nyt usko, että työmarkkinatukea leikataan, kun se vain siirtyy toimeentulotukeen.

Eli tuossa voittaa juuri ne, jotka asuvat vuokralla yksin eivätkä käy töissä.

Jos asut pienipalkkaisen puolison kanssa ja on lapsia niin et saa mitään toimeentulotukea.

Toimeentulotukea saa lapsiperheessä helposti vaikka toinen vanhemmista olisi mediaanipalkkaisessa työssä.

No ei saa. Minä saan työmarkkinatukea 700e ja mies palkkaa 1200e. Ei senttiäkään toimeentulotukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se leikkauskohde ole ansiosidonnaisen kesto ja porrastaen laskeva taso esimerkiksi 150 työttömyyspäivän jälkeen. En nyt usko, että työmarkkinatukea leikataan, kun se vain siirtyy toimeentulotukeen.

Eli tuossa voittaa juuri ne, jotka asuvat vuokralla yksin eivätkä käy töissä.

Jos asut pienipalkkaisen puolison kanssa ja on lapsia niin et saa mitään toimeentulotukea.

Toimeentulotukea saa lapsiperheessä helposti vaikka toinen vanhemmista olisi mediaanipalkkaisessa työssä.

Mistä hel vetistä tämä käsitys on oikein tullut, että toimeentulotukea saisi tuosta vain? Meillä on perheessä ollut aikanaan todella vaikea tilanne ja laskurit näytti, että mihinkään tukiin ei ole mitään saumaa. Vaikka olisi monta lasta, niin jos toinen puolisoista on töissä, olette omillanne. Me saimme onneksi tuolloin vähän apua diakonia-työstä pahimmassa vaiheessa. Yksinelävä ihminen saattaa toimeentulotukea saada, tai sitten sellainen pariskunta, jossa molemmat saavat sitä. Perheellisen on turha yrittää, ellet sitten ole näitä perheitä, jotka elävät vakituisesti tuilla erikoislastensa ja eläinlaumansa kanssa, niin silloin ehkä. Tavallisen ihmisen, joka on väliaikaisessa ahdingossa on ihan turha vaivautua.

-eri

Vierailija
64/69 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raksamiehet nostelee käsiään kun "lomia" pitää pitää. Lomat maksettu rahana ja ovat "työttömänä 1-2kk" kiertävä on tuo järjestelmä.

On kylläkin este työttömyysturvan saannille.

Vierailija
65/69 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnainen voi olla todella iso.

Nimenomaan. Jostain syystä nähdään oikeudenmukaisena, että osa työttömistä voi helposti saada esim. 1800 e/kk työttömyyskorvausta ja osan pitää sitten sinnitellä sillä kuudella sadalla. Valtion rahoista maksetaan kuitenkin molemmat. Työttömyyskorvauksen pitäisi olla sama kaikille, joku kohtuusumma, esim. 700-800 e.

Ansiosidonnaista saa kun käy töissä välillä.

Vierailija
66/69 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen porrastus ja korkeimpien ansiosidonnaisten leikkaus olisi järkevää. Olen itse ollut ansiosidonnaisella ja se tuntui rikollisen luksukselta.

Korkeimmista eläkkeistä ja leskeneläkkeistä pitäisi myös leikata. Tiedän mm. yhden henkilön, joka on jo vuosia saanut leskeneläkettä yli 15 000e/kk. Ei mitään järkeä!

Osa saa valtiolla ja julkisella palkkaa 5000, tuo palkka voidaan puolittaa ja työllistää yksi lisää. 2500 riittää hyvin palkaksi.

Vierailija
67/69 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen porrastus ja korkeimpien ansiosidonnaisten leikkaus olisi järkevää. Olen itse ollut ansiosidonnaisella ja se tuntui rikollisen luksukselta.

Korkeimmista eläkkeistä ja leskeneläkkeistä pitäisi myös leikata. Tiedän mm. yhden henkilön, joka on jo vuosia saanut leskeneläkettä yli 15 000e/kk. Ei mitään järkeä!

Osa saa valtiolla ja julkisella palkkaa 5000, tuo palkka voidaan puolittaa ja työllistää yksi lisää. 2500 riittää hyvin palkaksi.

Työttömiä on palkkatuella ja työkokeiluissa kaikissa valtion ja julkisen yksiköissä, he näkevät vakituisten kahvitaukojen pituudet, sairaslomat, sen ettei työpuheluihin välttämättä vastata.

Vierailija
68/69 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella ja työkokeiluissa kaikissa valtion ja julkisen yksiköissä, he näkevät vakituisten kahvitaukojen pituudet, sairaslomat, sen ettei työpuheluihin välttämättä vastata.

2 vakituista työntekijää oli kuukauden kesälomalla, sitten oli viikon talviloma, sairaslomaa pitivät 3 viikkoa, lisäksi välillä saattoi olla 2 päivää viikossa vapaata. Olin vuoden palkkatuella ja pidin vakituisten loma ja sairaspäivistä kirjaa.

Vierailija
69/69 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon mielestä Suomesta on tultava Usa: n kaltainen yhteiskunta, jossa köyhät joutuvat tekemään 4 minimipalkkaista työtä, voidakseen maksaa kälyisen kämppänsä vuokran. Sekä 80 -vuotiaat pakkaavat kaupoissa kasseja, koska eläke ei riitä elämiseen. Terveydenhoitoa ei köyhille ole. Hampaat mätänevät suuhun ja lääkkeitä ei ole varaa ostaa. Rikkaille veronalennuksia ja etuuksia.