Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko tämä on ratkaisu? "Isät pakolla kotiin"

Vierailija
23.08.2008 |

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2008/08/22/isat-pakolla-kot…

Voi jeesus. Tämä nyt tästä vielä puuttuu... Oikein pakolla isät kotiin. Mikä näitä elämästä erkaantuneita feministejä vaivaa? Tämä idea on täysin laho, kun juuri on päästy siihen, että perheillä on valinnanvapaus vanhempainvapaan suhteen.

Ja tekee muuten tosi kivaa monille perheille, jos tipahdetaan tyhjän päälle, kun vauva 5-6kk. Mitäs jos puoliso on yrittäjä? Entäs äiti yksinhuoltaja? Mitä jos äiti haluaa jatkaa hoitovapaalla, niin mahtaa työnantaja tykätä, kun välissä tullaan 3kk:ksi töihin ja sitten takaisin kotiin. Entä jos äidillä ei ole lainkaan työpaikkaa? Tämähän vain leikkaa etuuksia ja kiristää lapsiperheiden asemaa entisestään, jos isällä ei olekaan mahdollisuutta jäädä kotiin.

Ja ennen kaikkea kyseenalaistan sen ajatusmaailman, jossa lapsien hoitaminen olisi joku rangaistus äidille. Kaikki tuntemani äidit ovat tykänneet pitää äitiysloman ja monesti vauvan kanssa ensimmäiset kuukaudet on raskaimpia ja äitiysloma parhaimmillaan loppupäässä.

Olen itse ns. uraäiti ja palannut töihin pian vanhempainvapaan jälkeen, mutta minulle se aika oli etuoikeus ja olemme molemmat tykänneet nykyisestä mallista.

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, ainahan on aivottomia, kaksikymppisinä urautuneita tolloja.

Minä pystyisin vallan hyvin tekemään töitä kylppärifirmassa kolme kuukautta.

Vaikka minulla onkin kaksi yo-tutkintoa, joihin kuuluu muuten myös historian opintoja.

Vierailija
62/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 55

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et ollut lukenut mitään, kommentoit vaan.

Verrattuna aikaan ennen lakiuudistusta Islannissa.

"Tässä ote tekstistä, kokemuksia Islannista. Syntyvyys on noussut selvästi ja isät viettävät enemmän aikaa lasten kanssa. Kun isät ovat kotona, suhde lapseen kehittyy tiiviimmäksi ja samalla edesautetaan äitien urakehitystä.

Islannissa uudistuksen uskotaan myös edistäneen maan vauhdikasta talouskasvua, kun naisetkin ovat voineet aiempaa tiiviimmin osallistua työelämään."

Tuo ei varmaan kuullosta pahalta muuta kuin elämäntapakotiäidin korvissa..

Suomessa on syntyvyys noussut ja isät osallistuvat enemmän. Verrattuna vaikkapa 60-luvun perhe-elämään.

Vierailija
64/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja harva on työpaikallaan 24/7.

Vierailija
65/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minäkin pystyisin tekemään töitä kylppärifirmassa. Se on sitten eri asia, onko se firmalle kovin kannattavaa. Työteho ja työn laatu kärsii. Pienestäkin mokasta voi mennä koko firman maine ja se on pienelle yritykselle aika kohtalokasta.

Ja edelleenkin väitän, että pienessä firmassa ei välttämättä ole niitä laskutus- ja markkinointitöitä kolmeksi kuukaudeksi, jos varsinaisia remonttitöitä muutenkin tehdään puoliteholla (tai ei ollenkaan).

niin, ainahan on aivottomia, kaksikymppisinä urautuneita tolloja.

Minä pystyisin vallan hyvin tekemään töitä kylppärifirmassa kolme kuukautta.

Vaikka minulla onkin kaksi yo-tutkintoa, joihin kuuluu muuten myös historian opintoja.

Vierailija
66/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kokemusta yrittäjyydestä?

Ja jos noin tumpula olet, sun lapsellesi onkin varmaan parempi mennä 6-kuisena hoitoon! Sinä kun olet historian ope. Pysy toki lestissäsi.

Vierailija
67/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä työpaikalla.

t. 70

Vierailija
68/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja harva on työpaikallaan 24/7.

Tai silloin kun lapset oli pieniä, mulla oli matkaa 30-50 km.

Tai jos olet töissä esim sairaalassa, mitä desinfioimista puolin ja toisin, että voit edes lypsää juomakelpoista lapselle.

Vierailija
69/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä siitä, että tällä hetkellä hedelmällisessä iässä oleva NAINEN on työnantajalle riskisijoitus. Lakiuudistuksen jälkeen miehet ja naiset olisivat työnantajan näkökulmasta samalla viivalla. Ymmärrätkö????

Eikö työnantajalle koituisi enemmän työtä ja ehkä ongelmia sijaisten rekrytoinnissa? Vakituinen työntekijä pomppisi kotona, välillä pari kk töissä ja taas ehkä kotiin. Kuka haluaa tällaisiin pätkäsijaisuuksiin?

Ja ihan loppuun saakka?

Siinä oli aika paljon sitä "käyttökokemusta" Islannista.

Ja kyllä se vaa ihan varmasti vaikuttaisi työnantajapuoleenkin, kun ei olisi enää sen "vaarallisempaa" palkata hedelmällisessä iässä olevaa naista kuin miestä.

Vierailija
70/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

68 ei ole historian ope, vaan kommentoin tuohon historian opettajan kirjoitukseen.

Sinun mielestäsi ammattitaidolla, koulutuksella ja kokemuksella ei ole mitään merkitystä firman pyörittämisessä?

Kyllä olen tumpula, koska en osaa tehdä kylpyhuoneremontteja yhtä hyvin ja tehokkaasti, kuin alan yrittäjä.

Onko sulla kokemusta yrittäjyydestä?

Ja jos noin tumpula olet, sun lapsellesi onkin varmaan parempi mennä 6-kuisena hoitoon! Sinä kun olet historian ope. Pysy toki lestissäsi.

Vierailija
71/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen vuoksi kirjoitin, että Suomessakin on syntyvyys noussut jne. Perusteluiden pitäisi olla melkoista paljon painavampia, kuin muutaman lauseen arvio, kuinka malli on niin hyvä islannissa.

Eli et ollut lukenut mitään, kommentoit vaan.

Verrattuna aikaan ennen lakiuudistusta Islannissa. /i]

Suomessa on syntyvyys noussut ja isät osallistuvat enemmän. Verrattuna vaikkapa 60-luvun perhe-elämään.

Vierailija
72/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiuudistuksen jälkeen miehet ja naiset olisivat työnantajan näkökulmasta samalla viivalla. Ymmärrätkö????

Nainen on edelleen suurempi riski. Tietenkin tilanne vähän tasoittuu.

Vierailija
73/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ei ole kokemusta. Entä sitten?

73, niin, oliko sulla kokemusta yrittäjyydestä vai eikö ole?.

Vierailija
74/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota tehdään sen firman pyörittämiseksi ja joka ei liity mitenkään sen firman toimialaan.

Sitä pystyy tekemään ihan muunkin alan työntekijä ja sitä yleensä muuten todella usein tekee jo sen yrittäjän puoliso otona.

Vierailija
75/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan nyt mitä asiaa tuosta yrittäjyydestä en ymmärrä.

Vierailija
76/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tämän uudistuksen jälkeen imetetään lapsia pitempään kuin 5-6 kk. Niin juu, kun se imettäminen on ihan epätasa-arvoista ja last seasonii. Nyt on in isit joilla on vauva kantoliinassa ja pullo taskussa.

Vierailija
77/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi haloo, mikä pässi!

Mene steriloitavaksi, ole kiltti! Tee maailmalle palvelus.

Vierailija
78/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli varmaan isien osallistuminen vanhemmuuteen noussut sitten 60-luvun, haloo.

Mä ainakin toin tossa ilmi sen, miten tuo lakiuudistus oli vaikuttanut yhteiskuntaan, enkä suinkaan sitä, millaista muutosta on tapahtunut lähes 50:ssä vuodessa. Ne kun on pikkasen eri asioita.

Vierailija
79/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi haloo vain sinulle. Kerro nyt, mikä kirjoittamani asia menee niin pahoin metsään, että voit sanoa noin.

Voi haloo, mikä pässi!

Mene steriloitavaksi, ole kiltti! Tee maailmalle palvelus.

Vierailija
80/157 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän