Miehellä tulee ensi vuonna vähintään kolmen päivän sairaalareissu
Minun pitäisi ottaa siksi ajaksi palkatonta tai sairaslomaa töistä. Lisäksi on toipilaana paljon pitempään tuon jälkeen. Käyn töissä ja sairastan itsekin vakavaa perussairautta jonka lisäksi käyn kokeissa sairaalassa jossa tutkitaan toista vakavaa sairautta.
Kuitenkin meistä minä olen se joka pyörittää kotia, maksaa laskut, tiskaa yleensä ja tekee ruoat. Eilen tunsin, että olen tulossa flunssaiseksi ja tein silti ruokaa ja tiskasin välttämättömät astiat. Mies jaksoi käydä kaupassa hakemassa jonkun pikkujutun ja osallistui ruoanlaitossa lihan paistoon.
Mulla on nyt parina viime päivänä jäänyt hampaankoloon se kun valitin omaa pahaa oloa ja masennusta ja miestä kiinnosti enemmän oma puhelin. Miehellä on vakava masennus ja mt-häiriö, mutta kun minullakin on!
Meillä se ero vain on, että miehen sairaus on minulle lisätaakka joka lisää omaa sairasteluani, pahaa oloa ja masennusta ja kun itse tarvitsisin tukea niin se "tuki" on ehkä yksi käynti kaupassa ja jotain sanallista "rakastan sua ja olet ihana".
Tuntuu että koko oma elämä on pelkkää taakan kantoa ja ei ole mitään hyvää tulossa tulevaisuudessa. Joudun sairauksieni takia pelkäämään, että en tule elämään pitkään, mutta samalla melkein toivon sitä kun en jaksa kohta enää :(
Kommentit (61)
Eikä aikuinen tarvitse ketään kotona kun sairaalasta pääsee kotiin. Puoliso voi hyvin käydä töissä. Kuitenkin on 16 h paikalla.
Kahden leikkauksen jälkeen vanhuksena olen tullut yksin kotiin. Toisella kertaa olin varannut ruokaa jo pakastimeen ja kuivamuonaa, toisella kertaa , yllätysleikkaus, sattui poika ajamaan perheineen jonnekin ja ohi mennessään kävivät kaupassa minulle.
Miten kaikki sinkut ja yksinäiset selviytyisivät jos aikuisina eivät pärjäisi?
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sai aivohalvauksen ja oli sairaalassa viikon ja sen jälkeen kuntoutuksessa ja sinä valitat jostain ruoanlaitosta. Eikä taida edes olla lapsia? Jeesus sentään. Tietysti jokainen kokee asiat eri tavalla mutta sinä sentään osaat valmistautua tulevaan.
Sinulla ei taida itselläsi olla perussairautta ja toista mahdollisesti, jatkuvaa omaa sairastelua ja töissäkin pitäisi käydä??
AP
Vierailija kirjoitti:
Nyt jäi aloituksen pointti melko sumuiseksi. Mikset sinä ensinnäkin voi olla normaalisti töissä silloin kun mies on osastolla?
Kuulemma hoitavan lääkärin mukaan mies tarvitsee apua tuon ajan. Kuinkas muutenkaan kun ilmeisesti minun töilläni ei ole mitään väliä.
AP
Miksi saisit sairauslomaa aikuisen hoitojaksoa varten. Tai lapsenkasn ennalta tiedettyä hoitojaksoa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jäi aloituksen pointti melko sumuiseksi. Mikset sinä ensinnäkin voi olla normaalisti töissä silloin kun mies on osastolla?
Kuulemma hoitavan lääkärin mukaan mies tarvitsee apua tuon ajan. Kuinkas muutenkaan kun ilmeisesti minun töilläni ei ole mitään väliä.
AP
se, että lääkäri sanoo, että mies tarvitsee apua kotona tuon ajan, ei merkitse sitä, että sinun pitää alkaa avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap on uhriutunut
Kyllä. Kaikki muut ovat häntä varten, tai pitäisi olla. Hänen mielestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
se, että lääkäri sanoo, että mies tarvitsee apua kotona tuon ajan, ei merkitse sitä, että sinun pitää alkaa avuksi.
Saatika että sen pitäisi tai se voisi olla sairauslomaa.
Menet töihin tietenkin, kotisairaanhoito voi käydä päivällä. Ei voi olettaa, että omainen jättää menemättä töihin tuollaisen asian takia.
🇺🇦🇮🇱
Miehellesi on ENSI VUONNA tulossa sairaalareissu? Nyt en oikein ymmärrä koko aloituksen pointtia, niin kuin ei kai moni muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mahtoiko tarkoittaa että pitää 24 h olla paikalla?
Ja eikö sitten terveyskeskussairaalassa olisi jatkohoitopaikka jos kotona ei pärjää? Tosin nekin aika tukossa koska esim. Vanhukset siirretään sinne toipumaan.
Kyllä minä ymmärrän Ap:ta. Eli hän pohtii, miksi hänen oletetaan jäävän kotiin, vaikka on töissäkäyvä ihminen. Usein naisilta oletetaan tällaisia älyttömiä asioita.
Ilman muuta menet töihin, Ap. Mies hoitaa itselleen tarvittavan kotisairaanhoidon tai jonkun muun omaisensa auttamaan päivisin. Asia ei ole sinun vastuulla.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Siis mies on sairaalassa ja sun pitäisi olla pois töistä hoitamassa häntä siellä,niinhän kirjoitat. Just,joo.
Sulla menee nyt jutut aivan ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ap sanoo että pitäisi hoitaa kun mies on osastolla.
Miksi ihmeessä sinun pitää olla vapaalla, jos mies on sairaalassa?
Ruoat voi hankkia etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ap sanoo että pitäisi hoitaa kun mies on osastolla.
Osastolla on tietenkin ihan palkatut hoitajat.
"Miehellä tulee". Opettele nyt edes hieman kielioppia, niin elämä saattaa helpottua.
Onko edes erillisiä makkareita että pystyy rauhassa nukkumaan sillä uni vajeessa voimat loppuu. Itse jäisin kokonaan töistä pois omaishoitajaksi jos kotona tilanne menisi hankalaksi. En jaksaisi väsyneenä töissä käydä. Erilleen muuttoa lähekkäin asumaan niin sitäkin voisi harkita jos ei halua jäädä töistä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
???????? Siis eikö siellä sairaalassa ole sairaanhoitajia? Ei kai Suomessa vielä ole asiat niin kurjasti että omaiset hoitavat sairaalassa olijan.?
Voit käyttää naisen etuoikeuttasi ja valita uuden erinomaisen miehen vaikka tänään Tinderistä.
Ap on uhriutunut