Kuukupin huonot puolet?
En ole kokeillut mutta ketuttaa siteet.
Tuleeko ohivuotoja? Onko se helppo tyhjentää julkisessa vessassa kiireessä? Menkkani on tosi runsaat, sotkeeko tyhjentäminen helposti kädet tai vaatteet? Tuntuuko se kun on paikoillaan?
Kommentit (112)
Mulla ei riitä suojaksi yön yli.
Isoin ongelma kupin kanssa? Se, että osa kupin käyttäjistä ei siedä MINKÄÄNLAISTA kritiikkiä kupin käytöstä. Aletaan haukkua kuppiin pettyneiden kumppaneita pienivehkeisiksi eikä mitään pahaa saa sanoa Maailman Pelastavasta Kupista. Pikkuhousunsuojia kupin kanssa käyttävillä on löysä reikä jne.
Muuten kupit toimii ihan hyvin, kun löytää oikean koon. Kunhan ei erehdy nettikeskusteluja lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se runsaalla vuodolla aika rasittava voi varmaan olla kun tyhjentäminen ja kupin peseminen ja takaisinlaitto vie kyllä enemmän aikaa ja vaivaa kuin siteen vaihto. Alushousuihin voi valua myös hieman "haamuvuotoa" kun kuppia tyhjentää ja laittaa takaisin. Itselle kuppi on ollut ihan paras juttu kun herkkä tulehduksille ja voin tyhjentää kupin vain 2 kertaa/vrk. Voithan kokeilla, eivät ole kovin kalliita kuitenkaan.
Ps. Tiedoksi kaikille se "antenni" kannattaa monesti leikata kokonaan pois, kupin saa hyvin pois ilmankin ja monella se vaan hiertää paikkoja.
Vuodan sen verran paljon että verta tippuu koko ajan. Vaihdan siteen pöntöllä istuen joten silloin veri tippuu sinä aikana siististi pönttöön. Missä asennossa kuukuppi vaihdetaan? Jotenkin seisten? Tyhjentämisen aikana ehtii varmasti jo housut ja lattia mennä veritippoihin jos pitää seistä. Ap
Ihan voi pöntöllä istuen tyhjentää. Muitakin mahdollisuuksia on.
Kupille myydään puhdistusliinoja hankalia tilanteita varten.
Eikös se pillu ole pullukampi kun on tuollainen siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin runsaina päivinä kuppia saa tyhjentää parin tunnin välein. "Jopa 12h tyhjennysväli" tarkoittaa sitä, että jos vuotoa ei ole, se pitää silti 12h välein huuhdella ettei tule ongelmia. Kun/jos kuppi tulee yli, se on ihan katastrofi koska sitten se kans tulee yli. Pikkuhousunsuoja pakko olla.
Itsellä kupin kanssa ongelma ikä + voimajoogasta tiukat paikat. Periaatteessa pitäisi olla isompi kuppi, mutta koska lantiopohjan lihakset on kunnossa, ei "mahdu". Pieni kuppi vuotaa ohi, iso aiheuttaa virtsatieongelmia.
Kumppanillasi on aika pieni penis tai sitten et harrasta miehen kanssa yhdyntää, kuppi ei ole niin suuri. Suosittelen lantionpohjan fysioterapiaa, lihaksen hyvään toimintaan kuuluu myös kyky rentoutua.
Miksi pelkän iän takia pitäisi olla suuri kuppi? Käytän itsekin pienempää kokoa, vaikka lapsia ja ikää jo on. Runsaankin vuodon kanssa onnistuu kun tyhjentää säännöllisesti.
Jotenkin toivoin ettei tätä syyllistämistä tässä keskustelussa olisi tullut, mutta hei taas mennään. Miehen peniksen koolla ei ole merkitystä. Sillä on, että naiset alkavat haukkua toisiaan, jos ei pysty jotain kuukautissuojaa käyttämään. Haukutko myös kortsujen tai pillereiden käyttäjiä? Olen tosiaan 20 vuotta yrittänyt, varmaan 10 eri merkkiä ja kokoa kokeillut, ja käytän edelleen kuppia öisin kun ohivuoto ei haittaa . Ei toimi päivisin, koska olen harrastanut astangajoogaa 15-vuotiaasta asti.
Itsehän sinä haukkumisen aloitit, kun annoit ymmärtää, ettei isomman koon kuppia voi käyttää, jos lantionpohjan lihakset ovat kunnossa.
Kyllä voi. Kuten joku ylläkin sanoi, myös kyky rentoutua kuuluu hyvään lihaskuntoon.
Ja kyllä, myös sinun värkkisi voi olla aivan ok, vaikka poikkeuksellisesti kuppi ei sinulle sovikaan. Älä silti sheimaa muita naisia.
Eri
Mulle ei sovi, tuntuu jäykältä ja ikävältä. Kaikkia kokoja kokeillut ja pidän niitä varalla, mutta en pysty aktiivisesti käyttämään. Lisäksi huonona puolena mielestäni kauhea sotku, kuppi on niin vankka, että taitteleminen on taitolaji ja aina napsahtaessa roiskii.
Vierailija kirjoitti:
Sotkeehan se jos on täynnä.
Ei sotke, jos ei itse sotke. Opettelua toki vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Miinuksena, että vaatii aluksi hieman harjoittelua. Sopivan kokoisen kupin kanssa ohivuotoja ei tule, jollei kuppi ole päässyt täyttymään. Tyhjennys ei sotke paikkoja ellei onnistu kaatamaan kuppia päälleen. Tyhjennän kupin aamulla ja illalla, joten julkisissa ei ole tarvinnut kiireessä tyhjentää. Itse en huomaa kuppia ollenkaan käytössä.
Ymmärrätkö mitä julkinen tarkoittaa? X"""DDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotkeehan se jos on täynnä.
Ei sotke, jos ei itse sotke. Opettelua toki vaatii.
Mutta vahingossa räpsähtää helposti ja kyllä muuten roiskuu silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin runsaina päivinä kuppia saa tyhjentää parin tunnin välein. "Jopa 12h tyhjennysväli" tarkoittaa sitä, että jos vuotoa ei ole, se pitää silti 12h välein huuhdella ettei tule ongelmia. Kun/jos kuppi tulee yli, se on ihan katastrofi koska sitten se kans tulee yli. Pikkuhousunsuoja pakko olla.
Itsellä kupin kanssa ongelma ikä + voimajoogasta tiukat paikat. Periaatteessa pitäisi olla isompi kuppi, mutta koska lantiopohjan lihakset on kunnossa, ei "mahdu". Pieni kuppi vuotaa ohi, iso aiheuttaa virtsatieongelmia.
Kumppanillasi on aika pieni penis tai sitten et harrasta miehen kanssa yhdyntää, kuppi ei ole niin suuri. Suosittelen lantionpohjan fysioterapiaa, lihaksen hyvään toimintaan kuuluu myös kyky rentoutua.
Miksi pelkän iän takia pitäisi olla suuri kuppi? Käytän itsekin pienempää kokoa, vaikka lapsia ja ikää jo on. Runsaankin vuodon kanssa onnistuu kun tyhjentää säännöllisesti.
Jotenkin toivoin ettei tätä syyllistämistä tässä keskustelussa olisi tullut, mutta hei taas mennään. Miehen peniksen koolla ei ole merkitystä. Sillä on, että naiset alkavat haukkua toisiaan, jos ei pysty jotain kuukautissuojaa käyttämään. Haukutko myös kortsujen tai pillereiden käyttäjiä? Olen tosiaan 20 vuotta yrittänyt, varmaan 10 eri merkkiä ja kokoa kokeillut, ja käytän edelleen kuppia öisin kun ohivuoto ei haittaa . Ei toimi päivisin, koska olen harrastanut astangajoogaa 15-vuotiaasta asti.
Itsehän sinä haukkumisen aloitit, kun annoit ymmärtää, ettei isomman koon kuppia voi käyttää, jos lantionpohjan lihakset ovat kunnossa.
Kyllä voi. Kuten joku ylläkin sanoi, myös kyky rentoutua kuuluu hyvään lihaskuntoon.
Ja kyllä, myös sinun värkkisi voi olla aivan ok, vaikka poikkeuksellisesti kuppi ei sinulle sovikaan. Älä silti sheimaa muita naisia.
Eri
Lue toki ajatuksella. Minä kerroin OMISTA kokemuksistani, kun aiheena kysyttiin huonoja kokemuksia. Tuo toinen alkoi arvioimaan mieheni munan kokoa, koska mielipiteeni kuukupeista ei miellyttänyt häntä. Ei ole pakko kokea toisen ihmisen mielipidettä arvosteluna itseäsi kohtaan.
Itselle se aiheutti ulostamiskipuja kuukautisten aikaan. Kupin ei tarvinnut olla sisällä ja silti sattui. Kävin lääkärillä pois sulkemassa mm. endometrioosin. Lopulta kivut loppuivat kun lopetin kupin käytön.
Ostin ja käytin jonkin aikaa. Harjoittelu oli todella haastavaa, mutta kyllä käytön lopulta oppi. Itsellä kuitenkin virtsaaminen/ ulostaminen hankaloituu kupin kanssa ja muutenkin hieman tuntuu käytössä, joten on jäänyt ja olen palannut kestokuukautissuojiin. Koin myös sen ronklaamisen ja putsailun hieman rasittavana, mutta jos olisi muuten sopinut niin ei varmaan olisi ollut esteenä. Joskus voisin niukalla vuodolla esim. uimaan vielä sen laittaa, koska tampoonit usein on liian imukykyisiä. Toisaalta haamuvuotoa saattoi joskus tulla ihan vähän.
1. Kun kuppi on ääriä myöten täynnä, se falskaa ja täytyy käyttää myös sidettä/pikkuhousunsuojaa ekoina päivinä. (Olen synnyttänyt ja käytän isompaa kokoa)
2. Kaikkialla julkisissa tiloissa ei ole wc-kopissa pesuallasta, puhdistaminen hankalaa
3. Alkaa haisemaan jos ei putsaa kunnolla
4. Ei suositella kierukan kanssa. Itsellä tosin on, pitää ottaa varovaisesti pois
5. Opettelussa menee aikansa
Silti tykkään enemmän kuin kertissuojista tai tamponeista. Ei sovi laiskalle tosin.
Olisin halunnut jatkaa käyttöä, mutta en uskaltanut, koska se tuntui imevän kaikki sisuskalut ulos.
Vierailija kirjoitti:
1. Kun kuppi on ääriä myöten täynnä, se falskaa ja täytyy käyttää myös sidettä/pikkuhousunsuojaa ekoina päivinä. (Olen synnyttänyt ja käytän isompaa kokoa)
2. Kaikkialla julkisissa tiloissa ei ole wc-kopissa pesuallasta, puhdistaminen hankalaa
3. Alkaa haisemaan jos ei putsaa kunnolla
4. Ei suositella kierukan kanssa. Itsellä tosin on, pitää ottaa varovaisesti pois
5. Opettelussa menee aikansa
Silti tykkään enemmän kuin kertissuojista tai tamponeista. Ei sovi laiskalle tosin.
Musta taas tamponi on laiskan vaihtoehto, vaihtoon menee ehkä 15 sekuntia. Ja tuntee vaihdontarpeen.
Itse en enää vaivaudu käyttämään. Niagara-kuukautiset, joten kuppi pitäisi tyhjentää myös kesken päivän esim. töissä jossa lyhyet tauot. En tykkää siitä tiskaamisesta. Lisäksi en pääse mihinkään siitä, että kupin paikalleen laitto tuntuu inhalta, kun se alipaine "imaisee" - vähän kuin lievempi versio kierukan laitosta.
Mulla aiheuttaa kovat kuukautiskivut. Kai se jotenkin painaa siellä kuitenkin vaikkei tunnukaan. Menen tampooneilla. Totesin vaan helpommiksi käyttää eivätkä aiheuta kipua.
Olen itsekin harkinnut vakavasti kuukupin hankkimista. Mulla on runsaat menkat ja olen niin lopen kyllästynyt siteiden kanssa pelaamiseen, siteet kun täyttyvät niin nopeasti ja falskaavat yli. Joka kuukautisten aikaan vaatteet myös tahriintuvat.
Mulla tosin tulee vuodon mukana isoja hyytymiä, enkä tiedä olisiko kuppi hetkessä täynnä. Lisäksi olen neitsyt, enkä tiedä onko kuppia siis vaikea tunkea "sinne" tapauksessani?
Kymmenenkin päivän kupittelusta tulee aika tautisen huono olo...