Maisterina 5v työkokemusta ja palkka 3905€
Helsingissä. Olisitko tyytyväinen? Itse en, mutta minkäs teet, kun alanvalinta ja kvtes. Mitä sitä lähtisi vielä opiskelemaan..
Kommentit (29)
Olisin tyytyväinen paljon vähempäänkin. Palkka on työhön liittyvistä asioista sieltä vähäpätöisimmästä päästä.
Vierailija kirjoitti:
Oliskin maisteri. Oikeustieteen maisteri. Mutta en kouluun päässyt vaikka hain nyt keväällä. Ens vuonna uudestaan. Ja ap:lle, aina voi opiskella lisää ja uuden alan. Kaveri opiskeli 50 vuotiaana lähihoitajaksi. Ihmettelen ihmisiä, jotka käy samassa työpaikassa 10 vuotta eivätkä kehitä itseä, todella tylsää.
Monen elämä jää pyörimään sen ensimmäisen ammatin ympärille ja siitä muodostuu osa persoonallisuutta. Tunnen erään lääkäriksi opiskelleen. Tietääkseni erittäin haastava päästä sisälle, eikä opiskelukaan ole helpoimmasta päästä (?). No vihaa työtään, mutta kaikki ehdotukset alanvaihdosta menevät kuuroille korville. Eikä eläkeikä ole vielä lähelläkään.
Jätin ensimmäisen korkeakoulututkinnon kesken, koska ala ei ollut yhtään minua varten. Välillä mietin, kannattiko. Mutta sitten ajattelen, kuinka kurjaa olisi olla työssä, mistä en pidä. Nyt ihan ok palkka ja siedettävä pesti. Ja vielä on aikaa opiskella lisääkin.
No todellakin olisin.
T. Kasvatustieteen maisteri varhaiskasvatuksen alalta
Itsellä 2v työkokemusta, maisteri, palkka 3600 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma vika jos menee yliopistoon lukemaan vaikka varhaiskasvatusta. Lastentarhassa ei kukaan tienaa hyvin. Ei edes se koko tarhan johtaja jolla pitää olla vaativa koulutus takanaan.
No ei varmasti ole AP varhaiskasvatuksessa töissä :D
Olen maisteri, yläkoulun opettaja Itä-Helsingissä, täydet tunnit, pätevä. 2800 euroa kuukaudessa, siitä sitten pois verot. Työkokemusta seitsemän vuotta.
Olen lisääntymisiässä oleva nainen, joten ei voi haaveilla kauheasti työpaikasta jollakin halvemmalla paikkakunnalla. Pitää vain jaksaa.
N31
Vierailija kirjoitti:
Olen maisteri, yläkoulun opettaja Itä-Helsingissä, täydet tunnit, pätevä. 2800 euroa kuukaudessa, siitä sitten pois verot. Työkokemusta seitsemän vuotta.
Olen lisääntymisiässä oleva nainen, joten ei voi haaveilla kauheasti työpaikasta jollakin halvemmalla paikkakunnalla. Pitää vain jaksaa.
N31
Miten tää on mahdollista kun varhaiskasvatuksen opettaja saa peruspalkkaa Helsingissä 2750 ja viiden vuoden jälkeen ekan lisän noin 100e. Eihän maisteriope koulussa voi saada vähempää?
Itse oon Vantaan puolella vakaope (amiskoulutuksella) ja palkka on yli 3000e.
Amk -pohjalta, palkka 3700e. Työkokemus nykyisestä tehtävästä 3v
Oliskin maisteri. Oikeustieteen maisteri. Mutta en kouluun päässyt vaikka hain nyt keväällä. Ens vuonna uudestaan. Ja ap:lle, aina voi opiskella lisää ja uuden alan. Kaveri opiskeli 50 vuotiaana lähihoitajaksi. Ihmettelen ihmisiä, jotka käy samassa työpaikassa 10 vuotta eivätkä kehitä itseä, todella tylsää.