Maisterina 5v työkokemusta ja palkka 3905€
Helsingissä. Olisitko tyytyväinen? Itse en, mutta minkäs teet, kun alanvalinta ja kvtes. Mitä sitä lähtisi vielä opiskelemaan..
Kommentit (29)
Olisin tyytyväinen, monella maisterilla jää tuon allekin.
Ennemmin tuo kuin työtön. Kuvittele lukevasi maisteriksi ja päätyväsi varastohommiin.
Terkut eksälle.
Olisin. Lyhyt työkokemus ja ok palkka
Täällä FT suunnilleen samoilla työkokemusvuosilla ja palkalla. Mielestäni ihan hyvä tuo sinun palkkasi on suhteessa Suomen yleiseen palkkatasoon ja maisterin koulutukseen, en toki tiedä alaasi tai tehtäviesi ja vastuidesi tarkkaa sisältöä, mutta varsinaisia kokemusvuosiahan sinulla on vielä suhteellisen vähän.
Kannattaako tuossa vaiheessa enää lähteä opiskelemaan :D Hassu ap
Mä olen maisteri jolla 20 vuotta työkokemusta ja palkka 4200 e/kk Helsingissä. Olen tyytyväinen.
Tienaat enemmän kuin suurin osa ihmisistä voisi toivoakaan. Paljonko haluaisit ap tienata? Jos kerta alalla ei ole väliä.
Riippuu teetkö työnatajallesi kovaa tiliä.
Jos ole näitä jukisen puolen suoja työpaikassa loisivia niin palkassa on puolet liikaa, enempikin.
Tyytyväisyys riippuu siitä, onko kyseessä KTM/OTM (en olisi) vaiko FM/YTM/VTM/KM tai mikä tahansa muu (olisin).
Kysyttiin maistereita, joten en laittanut DI:tä tähän (en olisi).
Ammatinvalintakysymys.
Ei se koulutus itsessään tarkoita suurta palkkaa. Jos hakeudut esimerkiksi kirjastoon töihin niin paskaa palkkaa tulet ikuisesti saamaan kouluista huolimatta.
Aikamoisessa palkkakuopassa olet. Maisterille pitäis ainakin 5 donaa helposti tulla.
Ihan oma vika jos menee yliopistoon lukemaan vaikka varhaiskasvatusta. Lastentarhassa ei kukaan tienaa hyvin. Ei edes se koko tarhan johtaja jolla pitää olla vaativa koulutus takanaan.
Riippuu alasta.
Itse oon maisteri, 8v työkokemusta, palkka 3400€. On välillä ollut korkeampikin, mutta nyt on näin. En ole tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoisessa palkkakuopassa olet. Maisterille pitäis ainakin 5 donaa helposti tulla.
Ei edes monet yliopistonlehtorit yllä 5000€ palkkaan, vaikka heillä on sentään tohtorintutkinto ja kokemusta vuosia.
Kyse nyt on siitä että oletko "miehetkin voi saada kuukautisia" maisteri.
Jopa insinööri tietää että punainen pissa pippelistä on aika paha asia.
Sama palkka, yli 20 vuotta työkokemusta ja tulosvastuullinen työ. Onneksi sentään saa asua Helsinkiä halvemmalla paikkakunnalla.
Amis pohjalta kammettu projektijohtajaksi, perus palkka 8200€ ja täysautoetu + projektibonarit 35000€ -72000€ vuodessa.
Työ kokemusta kaikkineen 34 vuotta
Palkka riippuu ihan tuottavuudesta. Jos tuotat firmalle 25 000 nettona niin 4000 on oikea tasoinen palkka. Työnantja maksaa sinusta kokonaisuudessaan n. 8000-10 000e kuussa, riippuen toimialasta. Tuloista puolet kummallekkin on varsin oikeuden mukainen, tai oikeastaan työnantajalta hyvinkin avokätinen jako.
Vierailija kirjoitti:
Amis pohjalta kammettu projektijohtajaksi, perus palkka 8200€ ja täysautoetu + projektibonarit 35000€ -72000€ vuodessa.
Työ kokemusta kaikkineen 34 vuotta
Boomereille uran luonti onkin ollu helpompaa kuin nykyisille nuorille aikuisille.
Olisin. Ei maisteriksi lueta pelkän palkan takia vaan siksi, että työ/ala kiinnostaa.