Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saan jatkuvasti kirjeitä perintätoimistolta toisen nimellä

Vierailija
11.11.2022 |

Eli minun osoite mutta ilmeiesti jonkun edellisen asukkaan nimi. Kirjeessä näkyy lähettäjän PL ja ilmeisesti perintätoimisto googlauksen perusteella, en ole avannut kirjeitä. Tähän asti olen kirjoittanut niihin väärä osoite ja vienyt lähimpään kirjelaatikkoon.

Löysin henkilön facebookista, pieni kaupunki joten suurella todennäköisyydellä on hän. Periaatteessa ei kuulu minulle ilmoittaa hänelle, olen kuitenkin asiallisesti palauttanut jo yli 10 näitä kirjeitä kirjelatikkoon.

Sitä vaan mietin että voiko tästä kasvaa joku korko ja pikkuhiljaa johtaa ulosottoon tälle henkilölle? Ehkä jopa maksuhäiriömerkintä? Ihan mielenkiinnosta olisi hauska tietää mitä tapahtuu kun tämä henkilö ei maksa perintätoimiston laskujaan.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle selvisi hiljattain, että Posti ei korjaa, jos kirjeen kuljettanut eri pulju kuin posti. Kato Kirjeestä kuljetusliikkeen nimi tai tunnus, googlaa se. Liikeen sivuilta löytyy tieto miten saat palautuskuoren jne.

Tein näin. Se kuljetusfirma ilmotti muuttavansa osotetietoja eli heidän kuljettamana ei pitäs tulla enää postia väärällä nimellä. Sain postissa palautuskuoren, jossa oli postimaksu maksettu. Sen palautuskuoren sai kiikuttaa lähimpään Postin laatikkoon.

Vierailija
22/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tarinani: sain uuteen asuntoon muutettuani ilmeisesti edellisen asukkaan puhelinlaskuja. Niitä tuli kaksi kuussa, monta kuukautta. Laittelin niitä kirjelaatikkoon ja kirjoitin päälle ei asu täällä, ei tuntunut auttavan mitään. Puhelinyhtiöllä ei ollut mitään tapaa ottaa yhteyttä tällaisessa asiassa, jos ei ole asiakas. Kokeilin kaikki keinot ja pähkäilin asiaa paljon, ihan jo pelkästä mielenkiinnosta. Vasta kun ryhdyin itse asiakkaaksi (muista syistä), niin viestintäkanava aukesi ja sain asiani perille. Sen jälkeen ei ole tullut enää laskuja.

Ihmeellistä miten hankalaa voi olla. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita kyseiseen perintätoimistoon asiasta. Heillä se väärä tieto siellä on.

Näin minä tein kun osoitteeseeni tuli kuukausien ajan edellisen, jo aikaa sitten kuolleen asukkaan kirjeitä pankista. Kirjeet loppuivat saman tien kun ilmoitin pankille asian.

Vierailija
24/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä mitään kirjeitä saa toisen nimellä, jonkun muun osoitetiedoissa on sama osoite kuin sinulla.

Eipä ole kuten tuossa jo kommentoin että osoitteessa rekisteröity vain 1 henkilö ja se olen minä.

ap

Siis siellä perintätoimiston tiedoissa on tuolla henkilöllä sama osoite kuin sinulla.

-eri

Vierailija
25/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitapa tarkistaa maistraatista (nyk. Dvv) että onko joku siirtänyt osoitteensa sinun asuntoosi.

suomi.fi rekisterit kohdasta henkilörekisteristä (dvv) näkee moniko on ilmoittanut asuvansa samassa osoitteessa. Tunnistaudut siis pankkitunnareilla tai mobiilivarmenteella suomi.fi ja sieltä sitten kohta rekisterit ja henkilörekisteri ja osoitetiedot

Näet vain omat tietosi. Et näe kuinka moni on ilmoittanut asuvansa samassa osoitteessa.

Vierailija
26/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut satakunta toisen ihmisen perintäkirjettä. Alkuun kantelin niitä takaisin postiin. Nyt heittelen ne papereiden mukana roskiin.

Vierailija
27/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan tätä. Soitto perintätoimistoon, että voivat etsiä saajan oikean osoitteen. Heillä on siellä henkilötunnuskin käytössä. Hyötyä kaikille osapuolille.

Vierailija
28/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitapa tarkistaa maistraatista (nyk. Dvv) että onko joku siirtänyt osoitteensa sinun asuntoosi.

suomi.fi rekisterit kohdasta henkilörekisteristä (dvv) näkee moniko on ilmoittanut asuvansa samassa osoitteessa. Tunnistaudut siis pankkitunnareilla tai mobiilivarmenteella suomi.fi ja sieltä sitten kohta rekisterit ja henkilörekisteri ja osoitetiedot

Näet vain omat tietosi. Et näe kuinka moni on ilmoittanut asuvansa samassa osoitteessa.

Näkyyhän siellä se lukumäärä montako nimeä rekisteröity osoitteeseen. Minulla näkyy "1". Vaikkei muiden nimiä näkyisi, luulisi että ainakin lukumäärä kertoo.

Vierailija
29/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä mitään kirjeitä saa toisen nimellä, jonkun muun osoitetiedoissa on sama osoite kuin sinulla.

Eipä ole kuten tuossa jo kommentoin että osoitteessa rekisteröity vain 1 henkilö ja se olen minä.

ap

No jos ne kerran ovat sinulle, mutta niissä on jonkun toisen nimi, niin tietenkin maksat laskut ja asia on sillä selvä! Kertomasi mukaan ne eivät voi olla kenellekään muulle, koska asut yksin.

Vierailija
30/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan tätä. Soitto perintätoimistoon, että voivat etsiä saajan oikean osoitteen. Heillä on siellä henkilötunnuskin käytössä. Hyötyä kaikille osapuolille.

Perintätoimisto saa maksu ihmisten tavoittelemisesta. Selvitelköön itse osoitteensa. Minä en rupea ilmaiseksi apulaiseksi. Roskaposti menee roskikseen jos jaksan sinne asti toisten kirjeitä kanniskella.

Vierailija
31/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yksikään kirje tullut uudestaan sillä sinun "väärä osoite" -tekstillä varustettuna? Jos ei, kirjoita seuraavan kohdalla johonkin toiseen kohtaan kuorta, että "voisitko jo ilmoittaa uuden osoitteesi velkojalle". Ne nimittäin ilmeisesti menevät kuitenkin perille sitten sen jälkeen, kun ne postille palautat.

Ei ole, aina uusi

ap

Vierailija
32/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle selvisi hiljattain, että Posti ei korjaa, jos kirjeen kuljettanut eri pulju kuin posti. Kato Kirjeestä kuljetusliikkeen nimi tai tunnus, googlaa se. Liikeen sivuilta löytyy tieto miten saat palautuskuoren jne.

Tein näin. Se kuljetusfirma ilmotti muuttavansa osotetietoja eli heidän kuljettamana ei pitäs tulla enää postia väärällä nimellä. Sain postissa palautuskuoren, jossa oli postimaksu maksettu. Sen palautuskuoren sai kiikuttaa lähimpään Postin laatikkoon.

Jakeluyhtiö "Suomi Oy" se siinä

ap

Vierailija
33/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut höpöjä. suomi.fi:ssä ei edes ole rekiteriä jonka nimi on "henkilörekisteri" tai dvv. Siellä on "Henkilötietot" niminen rekisteri jossa on vain omat tietosi. Siellä ei näy kuka tai kuinka moni asuu samassa osaitteessa.

Vierailija
34/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kasvaa korkoa vielä muutama vuosi ja ilmoita sitten vaikka lähettäjälle tai jakeluyhtiölle

Vierailija
35/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain yhdessä vaiheessa perintätoimisto kirjeitä, terveydenhuollon kirjeitä yms. entisen asukkaan nimellä. Kiltisti kirjoitin niihin "väärä osoite" ja kiikutin postilaatikkoon, ei vaan auttanut. Nyt niitä ei kyllä oo pariin kuukauteen tullut.

Vierailija
36/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita sinne perintätoimistoon, että lopettavat kirjeiden lähettelyn sinun osoitteeseesi. Olet jo palautellut kirjeitä ja sen pitää loppua!

Älä ole turhan kiltti.

Vierailija
37/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosottoonhan ne lopulta menee, jos ei perintään maksa.

Ennen ulosottoa velkomisasia menee käräjäoikeuteen ja sen haaste on pakko saattaa oikeasti perille eikä riitä että luottaa postin palveluun.

Ei mene jos kyseessä sairaalamaksu, kunnan parkkisakko tms. Ne menevät suoraan ulosottoon. 

Vierailija
38/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut höpöjä. suomi.fi:ssä ei edes ole rekiteriä jonka nimi on "henkilörekisteri" tai dvv. Siellä on "Henkilötietot" niminen rekisteri jossa on vain omat tietosi. Siellä ei näy kuka tai kuinka moni asuu samassa osaitteessa.

Älä jaksa. 

Vierailija
39/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyyhän siellä se lukumäärä montako nimeä rekisteröity osoitteeseen. Minulla näkyy "1". Vaikkei muiden nimiä näkyisi, luulisi että ainakin lukumäärä kertoo.

Luulisi ihmetyttävän jos asut puolisosi kanssa jossain mutta rekisterissä lukee että teitä asuukin samassa osoitteessa esim. 3. 

Vierailija
40/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosottoonhan ne lopulta menee, jos ei perintään maksa.

Ennen ulosottoa velkomisasia menee käräjäoikeuteen ja sen haaste on pakko saattaa oikeasti perille eikä riitä että luottaa postin palveluun.

Olen ulosotossa ollut vuosia ja koskaan haastetta ei ole tuotu minulle henkilökohtaisesti. Sitä ei varmisteta mitenkään että olen saanut ne kirjeet.

Haastehakemukseen on vastattava tai jos vastausta ei kuulu, niin ulosottomies joutuu tavoittelemaan velallista henkilökohtaisesti.

Ap:n kannattaa olla yhteydessä perintätoimistoon ja jos kirjeiden tulo jatkuu siitä huomimatta, niin sitten roskiin. Ei ole ap:n vastuulla enää siinä vaiheessa.