Saan jatkuvasti kirjeitä perintätoimistolta toisen nimellä
Eli minun osoite mutta ilmeiesti jonkun edellisen asukkaan nimi. Kirjeessä näkyy lähettäjän PL ja ilmeisesti perintätoimisto googlauksen perusteella, en ole avannut kirjeitä. Tähän asti olen kirjoittanut niihin väärä osoite ja vienyt lähimpään kirjelaatikkoon.
Löysin henkilön facebookista, pieni kaupunki joten suurella todennäköisyydellä on hän. Periaatteessa ei kuulu minulle ilmoittaa hänelle, olen kuitenkin asiallisesti palauttanut jo yli 10 näitä kirjeitä kirjelatikkoon.
Sitä vaan mietin että voiko tästä kasvaa joku korko ja pikkuhiljaa johtaa ulosottoon tälle henkilölle? Ehkä jopa maksuhäiriömerkintä? Ihan mielenkiinnosta olisi hauska tietää mitä tapahtuu kun tämä henkilö ei maksa perintätoimiston laskujaan.
Kommentit (52)
Sama tilanne, jonkun Iidan perintätoimiston kirjeitä olen saanut muutettuani 2v sitten nykyiseen asuntoon. Olen tilannut jakeluyhtiöltä palautuskuoren ja kiikuttanut sen postiin, olen ollut yhteydessä Intrumiin joka lupasi selvittää asian. Kirjeitä vaan tulee edelleen ja nykyään menevät roskiin.
Ps. Nykyään postinjakelua hoitaa yleensä jokin muu yhtiö kuin posti, joten kirjeen laittaminen postilaatikkoon niin että kuoreen kirjoittaa "väärä osoite" ei auta. Jakeluyhtiön koodi löytyy kirjekuoresta.
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne, jonkun Iidan perintätoimiston kirjeitä olen saanut muutettuani 2v sitten nykyiseen asuntoon. Olen tilannut jakeluyhtiöltä palautuskuoren ja kiikuttanut sen postiin, olen ollut yhteydessä Intrumiin joka lupasi selvittää asian. Kirjeitä vaan tulee edelleen ja nykyään menevät roskiin.
Ps. Nykyään postinjakelua hoitaa yleensä jokin muu yhtiö kuin posti, joten kirjeen laittaminen postilaatikkoon niin että kuoreen kirjoittaa "väärä osoite" ei auta. Jakeluyhtiön koodi löytyy kirjekuoresta.
Tämä on muuten totta. Jakelusta ei välttämättä vastaa posti, vaan joku muu firma. Ottaisin yhteyttä kirjeiden lähettäjään, ja jos kirjeitä tulisi edelleen, niin sitten roskiin. Mitä muutakaan siinä enää voi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä mitään kirjeitä saa toisen nimellä, jonkun muun osoitetiedoissa on sama osoite kuin sinulla.
Eipä ole kuten tuossa jo kommentoin että osoitteessa rekisteröity vain 1 henkilö ja se olen minä.
ap
Siis siellä perintätoimiston tiedoissa on tuolla henkilöllä sama osoite kuin sinulla.
-eri
Perintätoimisto saa osoitteen maistraatista, ja jos kyseinen henkilö ei ole ap:n asunnossa kirjoilla, niin oudolta kuulostaa?
tarkista tiedot kirjoitti:
jos saat as tukea tarkista kelasta ketkä sinun asunnossasi asuu minulta lopetti tuen ja uhkasi takaisin perinnällä eivät tahtoneet millään uskoa että asun yksin enkä edes tunne ex vuokralaista
Höpö löpö ei nuo kysymykset uskomisista ole kiinni. Tietenkin jos siellä tiedostoissa on väärät tiedot niin niiden mukaan mennään kuitenkin. Samoin vaikka joku tyyppi näkyisi sun luona joka päivä, ei häntä katsota asukkaaksi virallisissa tiedostoissa. Tietenkin toreilla voidaan sitten puhua vaikka mitä. Mutta mistä muut tietää kuka on kirjoilla ja missä. Mulla esim. salaisena henkilötiedot. Tietyt viranomaiset tietenkin näkee kaiken.
Tuo loppuu kun ilmoittaa maistraattiin, että asunnossa ei asu ketään muuta.
Oletko vastikään muuttanut, ja tämä henkilö on asunut siinä kämpässä just sua ennen.
Ei ole hoitanut osoitetietojaan kuntoon.
Ei ole sun huoli, nii kauan kuin toimitat ne kirjeet asiallisesti Postiin takaisin.
ulosottovirasto lähtee sitten selvittelemään henkilön oikeita osoitetietoja.
Vierailija kirjoitti:
Koitapa tarkistaa maistraatista (nyk. Dvv) että onko joku siirtänyt osoitteensa sinun asuntoosi.
Itse asuessani joskus vuosia sitten vuokra-asunnossa postiluukustani alkoi tipahtelemaan toistuvasti vuokraemännälleni osoitettua postia. Ihmettelin, kun käsittääkseni hän ei ollut koskaan asunut kyseisessä osoitteessa. Heräsikin kysymys, pyrkikö hän pimittämään verottajalta vuokratuottonsa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko vastikään muuttanut, ja tämä henkilö on asunut siinä kämpässä just sua ennen.
Ei ole sun huoli, nii kauan kuin toimitat ne kirjeet asiallisesti Postiin takaisin.
Mielestäni kirjeet voi heittää suoraan roskiin. Ei ole vuokralaisen velvollisuus kiikuttaa niitä toistuvasti Postiin.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kirjeet voi heittää suoraan roskiin. Ei ole vuokralaisen velvollisuus kiikuttaa niitä toistuvasti Postiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitapa tarkistaa maistraatista (nyk. Dvv) että onko joku siirtänyt osoitteensa sinun asuntoosi.
Itse asuessani joskus vuosia sitten vuokra-asunnossa postiluukustani alkoi tipahtelemaan toistuvasti vuokraemännälleni osoitettua postia. Ihmettelin, kun käsittääkseni hän ei ollut koskaan asunut kyseisessä osoitteessa. Heräsikin kysymys, pyrkikö hän pimittämään verottajalta vuokratuottonsa.
Veikkaan että kirjat oli asunnossasi että myyntivoitto olisi verotonta.
Roskiin vaan. Tyyppi ei ole ilmoittanut uutta osoitettaan yritykselle, joka ostaa perintäpalveluita ja on varmaan tyytyväinen tilanteeseen. Voi olla jopa, ettei edes dvvlle ole ilmoittanut. Ulosotto kyllä löytää omansa tarvittaessa. Sinun ei tarvitse olla huolissasi tai myötätuntoinen tai ilmoitella minnekään. T. Lakimies
Kävin ihan tarkistamassa ja näkyy että osoitteessani asuu kaksi henkilöä (kuten kuuluukin, asun avomiehen kanssa).