Apulaisrehtori katsoi ikkunasta kun viidesluokkalaista pahoinpideltiin
Muttei tainnut tehdä mitään
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/937c6592-ff1d-49ac-9fcb-fc2ab2704ea0
Kommentit (63)
No ensinnäkään missään ei sanottu etteikö hän olisi puuttunut asiaan. Ja jos vaikka näet 2 krs ikkunasta kun katsahtaa ulos ja sillä hetkellä joku lyö niin ei siihen ehkä ehdi edes puuttua ennen kuin tilanne on jo ohi.
Ajatelkaa jos muissa organisaatioissa saisi vapaasti pahoinpidellä muita organisaation jäseniä ilman että kukaan puuttuu asiaan millään tavoin?
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa nyt että tämä on vain yksittäistapaus!
Tekijät olivat verraten päivettyneitä ottaen huomioon että nyt on marraskuu.
Äh miten voitte olla tollasia. Varmaan ton apn otsikon perusteella jengi haukkuu nyt ton reksin lyttyyn, vaikkei selvästi tilanne ole mennyt niin että reksi ihastelee ikkunasta pitkän aikaa kun toiset hakkaa, ja on tekemättä mitään.
Apulaisrehtori oppi ettei kannata tästä lähtien kannata katsoa ulos ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos muissa organisaatioissa saisi vapaasti pahoinpidellä muita organisaation jäseniä ilman että kukaan puuttuu asiaan millään tavoin?
Missä sanottiin ettei asiaan puututtu?
Onkohan samat tyypit niitä jotka on huolissaan nykynuorten lukutaidosta, ja sitten itse ei ymmärrä yhtään lukemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On taas "asian tuntiat" paikalla! :D
Tehän ette tiedä tuosta tilanteesta oikeastaan YHTÄÄN MITÄÄN mutta se ei estä pikku mielensäpahoittajia huutelemasta suu vaahdossa pahaa oloaan ilmoille.Sama koskee sinua. Syyllistyt juuri samaan, päästät pahaa oloasi ilmoille.
Miksi välität? Anna olla.
Logiikassasi on virhe.
Vastaajan kirjoituksen painopiste oli "tietämisessä". Toisin kuin vastaajan viittaamat keskustelijat, jotka eivät tienneet mistä puhuivat, vastaaja tiesi, koska vaahtominen on yksiselitteisesti nähtävissä edeltävissä vastauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Apulaisrehtori oppi ettei kannata tästä lähtien kannata katsoa ulos ikkunasta.
Tuo oli loppujen lopuksi viatonta keppostelua.
Minusta tuntuu että vihervasemmiston kaudella Suomen koulutus on romahtanut täydellisesti. Pisa-tulokset, kouluväkivalta, monessa asiassa menty alaspäin.
Ministeri Anderssonin otettava vihdoinkin vastuu!
Ehkä hän näki ikkunasta, kolmannesta kerroksesta, käytävien päästä, lähti paikalle, kesti aikansa, tilanne ohi, kutsui poliisit? Mistä me tiedämme asioiden kulun?
Kahvitauko, kahvitauko. Ei kai sitä nyt missään muissakaan töissä taukoja katkaista vain sen vuoksi, että tuotannossa on pieniä ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On taas "asian tuntiat" paikalla! :D
Tehän ette tiedä tuosta tilanteesta oikeastaan YHTÄÄN MITÄÄN mutta se ei estä pikku mielensäpahoittajia huutelemasta suu vaahdossa pahaa oloaan ilmoille.Sama koskee sinua. Syyllistyt juuri samaan, päästät pahaa oloasi ilmoille.
Miksi välität? Anna olla.
Voi sentään, se että huomauttaa muita -täysin aiheellisesti- siitä että he eivät TIEDÄ mitä tuolla tapahtui ei tietenkään tee minusta henkilöä joka itse päästää pahaa oloaan ilmoille.
Ja sitten kysyt miksi keskustelen keskustelupalstalla.... hohhoijjaa...
Tuosta tapauksesta en tietenkään tiedä mutta oma lapsi ja hänen kaverinsa pahoinpideltiin yllättäen koulun käytävällä opettajan seistessä välittömässä läheisyydessä. Opettaja ei tehnyt mitään, lapsi itse soitti minulle järkyttyneenä. Minä ilmoitin poliisille. Koulua ei kiinnostanut koska huoli maineesta multikulttuurin takia.
Itse olen lapseni saanut jo aikuisilsi, heidän kouluaikoihin ei ollut näitä ongelmia. Vanhemmat, jos tiedätte kouluissanne , joissa lapsianne, esiintyvän väkivaltaa, ottakaa asia isosti pöydälle, vaatikaa rauhaa koulupäivään, palkatkaa omilla kustannuksilla ekstravartija välitunnille tai jotain. Älkää sulkeko silmiänne.
Vierailija kirjoitti:
Apulaisrehtori jäi miettimään tilanteen sanoittamista, kontekstia, narratiivia ja miten asia resonoi koulun muiden oppilaiden kohdalla. Ehkä hän pelkäsi tilanteen eskalaatiota jos puuttuu asiaan?
Myös koulun resilienssi tällaille tapahtumille jäi mietityttämään häntä.
Apulaisrehtori päättikin sitten kirjoittaa esseen aiheesta.
Vaihtoehtoja puntaroituaan apulaisrehtori tuli siihen tulokseen, että huolellisesti rakennettuun oppilaitoksen imagoon ei sovi, että oppilas pahoinpidellään pihalla. Sellainen on täysi mahdottomuus koulussa jossa panostetaan täysillä lyömättömään kiusaamisen vastaiseen ohjelmaan ja kodin ja koulun yhteistyöhön.
Tästä johtuen hän tuli siihen tulokseen, että hänen todistamansa tapahtuman täytyi olla vanhentuneista silmälaseista aiheutunut aistiharha. Tapahtuneesta kuullessaan tilannearviossa päädyttiin siihen, että kyse oli normaalista koululaisten hevosenleikistä ja mustelmat johtuivat oppilaan omasta huolimattomuudesta portaissa liikkuessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tapauksesta en tietenkään tiedä mutta oma lapsi ja hänen kaverinsa pahoinpideltiin yllättäen koulun käytävällä opettajan seistessä välittömässä läheisyydessä. Opettaja ei tehnyt mitään, lapsi itse soitti minulle järkyttyneenä. Minä ilmoitin poliisille. Koulua ei kiinnostanut koska huoli maineesta multikulttuurin takia.
Joo, jos huono tuuri käy niin Korhosen riitakumppani ei ole Virtanen ja silloin asia painetaan automaattisesti villaisella tai syyllisiä aletaan etsimään Korhosen perheen vanhemmista jotka ovat antaneet lapsi-Korhoselle razistisia ajatuksia, koska muissa kulttuureissa ei kiusata aiheetta.
Voitaisko sopia, että ensin otetaan selvää faktoista ja sitten vasta kommentoidaan? Vaikka onkin niin kivaa kivittää jotain henkilöä tietämättä itsekään, ansaitseeko tulla kivitetyksi vai ei...
Johanna on luonteeltaan sellainen hyvin sopuisa.
Tiedän opettajia, joita vastaan on nostettu syyte kun ovat menneet riidan väliin. Riitapukari väittänyt, että opettaja puristi käsivarresta. Kuka ope viitsii olla poliisien kuulusteltavana useasti ja merkintöjen jäävän papereihin. Opettajille enemmän oikeuksia sekä koulutusta väkivaltatilanteihin. Nythän heillä on koulutus opettamiseen.
Apulaisrehtori jäi miettimään tilanteen sanoittamista, kontekstia, narratiivia ja miten asia resonoi koulun muiden oppilaiden kohdalla. Ehkä hän pelkäsi tilanteen eskalaatiota jos puuttuu asiaan?
Myös koulun resilienssi tällaille tapahtumille jäi mietityttämään häntä.
Apulaisrehtori päättikin sitten kirjoittaa esseen aiheesta.