Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apulaisrehtori katsoi ikkunasta kun viidesluokkalaista pahoinpideltiin

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tapauksesta en tietenkään tiedä mutta oma lapsi ja hänen kaverinsa pahoinpideltiin yllättäen koulun käytävällä opettajan seistessä välittömässä läheisyydessä. Opettaja ei tehnyt mitään, lapsi itse soitti minulle järkyttyneenä. Minä ilmoitin poliisille. Koulua ei kiinnostanut koska huoli maineesta multikulttuurin takia.

Haluan huomauttaa, että muslimilla on oikeus vaatia kunniaa ja oikeus puolustaa sitä.

Vierailija
42/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertooko tarina huusiko apulaisrehtori pontevasti ikkunasta: fragis, fragis tai flaidis, flaidis rummuttaen samaan aikaan rytmikkäästi ikkunalautaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi tehdä, ettei tuollainen pahoinpitely tapahdu uudestaan mahdollisesti jossakin toisessa koulussa?

Vartijat vahtimaan välitunneille?

Vierailija
44/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän opettajia, joita vastaan on nostettu syyte kun ovat menneet riidan väliin. Riitapukari väittänyt, että opettaja puristi käsivarresta. Kuka ope viitsii olla poliisien kuulusteltavana useasti ja merkintöjen jäävän papereihin. Opettajille enemmän oikeuksia sekä koulutusta väkivaltatilanteihin. Nythän heillä on koulutus opettamiseen.

Käsivarren mustelma voi olla vaikeasti havaittavissa.

Vierailija
45/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitäisi tehdä, ettei tuollainen pahoinpitely tapahdu uudestaan mahdollisesti jossakin toisessa koulussa?

Miksi ei paluumuuttoa?

Vierailija
46/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertooko tarina huusiko apulaisrehtori pontevasti ikkunasta: fragis, fragis tai flaidis, flaidis rummuttaen samaan aikaan rytmikkäästi ikkunalautaa?

Se oli polvillaan ja toisti 'a l l a h u a k b a r i a'.

Vierailija
47/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei paluumuuttoa?

Suomi ei ole mikään Tanska tai Norja.

Vierailija
48/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittaja valehtelee? Eihän jutussa mainittu, että apulaisrehtori ei olisi tehnyt mitään. Tyypilliseen tapaan täällä osa apinoista haukkuu apulaisrehtorin lukematta juttua. Kyllä on helppoa kansankiihottaminen netissä

Vierailija
49/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tapauksesta en tietenkään tiedä mutta oma lapsi ja hänen kaverinsa pahoinpideltiin yllättäen koulun käytävällä opettajan seistessä välittömässä läheisyydessä. Opettaja ei tehnyt mitään, lapsi itse soitti minulle järkyttyneenä. Minä ilmoitin poliisille. Koulua ei kiinnostanut koska huoli maineesta multikulttuurin takia.

Joo, jos huono tuuri käy niin Korhosen riitakumppani ei ole Virtanen ja silloin asia painetaan automaattisesti villaisella tai syyllisiä aletaan etsimään Korhosen perheen vanhemmista jotka ovat antaneet lapsi-Korhoselle razistisia ajatuksia, koska muissa kulttuureissa ei kiusata aiheetta.

Täytyy sanoa että r-kortti nousi useassa tapauksessa nopeasti pöydälle. Nämä tietävät että saavat tehdä mitä vaan ilman seurauksia. Jos mahdollista välttäkää kouluja, joissa on paljon taustaisia. Lapsenne kouluaika on helllvettiä näiden kanssa. Ja ope katsoo aina muualle.

Vierailija
50/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittaja valehtelee? Eihän jutussa mainittu, että apulaisrehtori ei olisi tehnyt mitään. Tyypilliseen tapaan täällä osa apinoista haukkuu apulaisrehtorin lukematta juttua. Kyllä on helppoa kansankiihottaminen netissä

Koulun tulisi turvata lasten työrauha. Tästä on apulaisrehtori erityisesti vastuussa.

Nämä tilanteet tulisi ennakoida ja laatia suunnitelmat niiden ehkäisemiseksi, vai kuinka?

Vierailija
51/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apulaisrehtorilla oli ongelmana miettiä tilanteen sanoittaminen. Maalaisjärki sanoi, että tuohan on väkivaltaa, mutta sitten hän lopulta hoksasi, että sehän onkin ulkopuolisen tahon ohjeistama pihaleikki.

Vietettiinkö siis pihalla kivoja pelihetkiä?

Vierailija
52/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulun tulisi turvata lasten työrauha. Tästä on apulaisrehtori erityisesti vastuussa.

Nämä tilanteet tulisi ennakoida ja laatia suunnitelmat niiden ehkäisemiseksi, vai kuinka?

Oppilashuolto on mukana keskusteluissa tapauksen jälkeen.

Kyllä se siitä! Kuten ennenkin...

Vierailija
53/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jos huono tuuri käy niin Korhosen riitakumppani ei ole Virtanen ja silloin asia painetaan automaattisesti villaisella tai syyllisiä aletaan etsimään Korhosen perheen vanhemmista jotka ovat antaneet lapsi-Korhoselle razistisia ajatuksia, koska muissa kulttuureissa ei kiusata aiheetta.

Täytyy sanoa että r-kortti nousi useassa tapauksessa nopeasti pöydälle. Nämä tietävät että saavat tehdä mitä vaan ilman seurauksia. Jos mahdollista välttäkää kouluja, joissa on paljon taustaisia. Lapsenne kouluaika on helllvettiä näiden kanssa. Ja ope katsoo aina muualle.

Prosessi menee niin, että kun R-kortti käännetään pöydälle niin sekä oppilaitokselle/tai mistä tahansa tahosta onkaan kysymys, että vastapuolelle syntyy velvollisuus osoittaa, että tapahtuneessa ei ollut R-motiivia ja sen osoittaminen ei aina ole kovin helppoa, mutta ei tuollaista väitettä voi jättää tutkimatta. En epäile hetkeäkään etteikö asiassa selviäisi pienemmällä vaivalla jos silmät vain ummistaisi.

Vierailija
54/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin esikoulussa, kun aidan yli tuli pari tuntematonta poikaa hakkaamaan minua eikä pihalla valvova päiväkodin täti tehnyt mitään.

Kuuluu kasvatukseen. Opettavat pitämään puolensa ja harjoittamaan neuvottelutaitoja. Niin mulle on kerrottu ja siksi antavat tilanteen jatkua.

On heillä hyvä yliopistotason koulutus niin kyllä tietävät miten toimia.

Vierailija
55/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun seudun uutisissa käytetään tekijöistä koodisanaa "nuorukaiset" , asia selvä.

Romanit ovat aina "seurue", näitä tiettyjä kutsutaan aina nuorukaisiksi.

Vierailija
56/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On taas "asian tuntiat" paikalla! :D

Tehän ette tiedä tuosta tilanteesta oikeastaan YHTÄÄN MITÄÄN mutta se ei estä pikku mielensäpahoittajia huutelemasta suu vaahdossa pahaa oloaan ilmoille.

Paikalla on myös runoiliat ja taiteiliat.

Etkö oikeasti osaa kirjoittaa suomea vai yritätkö olla hauska kun kirjoitat runoiliat ja taiteiliat

Vierailija
57/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. Näitä hakeutuu työskentelemään lasten kanssa - ei kiinnosta paskan vertaa lasten turvallisuus.

Toisessa, asiallisemmassa lehdessä, kerrottiin, että rehtorin katsoessa ulos hän näki tapahtuman, mutta kiiruhdettuaan pihalle tekijät olivat jo poistuneet paikalta.

Vierailija
58/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon tallentava kameravalvonta kouluihin jotta jälkikäteen voidaan aina tarkistaa että mitä on tapahtunut. Tämä olisi jo pieni edistysaskel. Ei kylläkään yksin riittävä.

Välitunnit ja koulun yleiset tilat pitäisi ainakin olla kameravalvonnan piirissä.

Vierailija
59/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apulaisrehtori oppi ettei kannata tästä lähtien kannata katsoa ulos ikkunasta.

Tärkeä taito. Välituntivalvonnassa oppii hyvin siihen, että on tavallaan paikalla ja esittää havainnoivansa, mutta ei oikeasti huomaa mitään. Vähän kuin autokoulussa käännetään päätä teatraalisen selkeästi.

Vierailija
60/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottiko popparit esille?

Ei. Varareksihän on tunnettu sadisti. Hän nautti näkemästään.

Samalla kun veri tirskui, hän tunsi kalunsa kovenevan ja kohta hän aloitti hillittömän "tatin hakkamisen"

Mällit lensivät pitkin seiniä ja ikkunoita.

Nautintoa lisäsi se, että luokka oli täynnä teini-ikäisiä tyttöjä ja poikia.