Asuntolainan korko nousee 500e :(
Asuntolainan korko nousee 500e/kk :( Mitä h***** tässä voi tehdä ? :(
Kommentit (565)
Auts, aikamoinen nousu. Miten isosta lainasta nousee noin paljon?
Tällä hetkellä laina on n. 1100e/kk. Nousee nyt 1600e/kk. Kyllä, olemme pulassa :( Ei todella tähän ole varauduttu. On pakko alkaa ottaan yövuoroja, ei tästä todellakaan muuten selviä. Ja kaikki ylityöt
Mielenterveys tässä menee :( Ruokaankin menee jo viikossa yli 50e enemmän kun aiemmin..
Tähän verrattuna mun 150e/kk korotus kuulostaa ihan maltilliselta vaikka kirpaisee.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä laina on n. 1100e/kk. Nousee nyt 1600e/kk. Kyllä, olemme pulassa :( Ei todella tähän ole varauduttu. On pakko alkaa ottaan yövuoroja, ei tästä todellakaan muuten selviä. Ja kaikki ylityöt
Mielenterveys tässä menee :( Ruokaankin menee jo viikossa yli 50e enemmän kun aiemmin..
Sitten vaan talo myyntiin tai pakkohuutokauppaan. Koskaan ei pidä tässä maailmassa kiintyä tavaraan eikä omaisuuteen vain ihmisiin.
Itse menetin kaiken omaisuuteni aikanaan ,mutta kun on perhe niin ei haittaa. Tsemppiä!
No laske. Korko 5, ennen 1. Mikä on pääoma?
Hui. Verotkin nousee, sähkö, ruoka, polttoaine ja mitä vielä. Hyvinvointivaltio????
maksaa lainan pois. Näin minä harkitsen tekeväni jos korot tällä tasolla korontarkistuspäivän. Lainan korko nousisi 600 eurolla muuten.
Laita myyntiin rajusti alemmalla hinnalla niin sat ehkä vielä jotain siitä. Vuoden päästä asunnot ei ole minkään arvoisia.
Kuinka on mahdollista, että ette ole varautuneet tuohon? Tekeehän pankkikin laskelmat sen mukaan, että maksukykyä on tarpeeksi, jos korko nousee 6 %:iin.
Monella nousee yhtiövastike tonnilla. Siinä sitä on repimistä jos palkka ei riitä. No, pienempään, auto halvempaan tai kokonaan pois, sijoitukset myyntiin ja kesämökki lihoiksi. Sillä selviää helposti.
Kyllä moni tulee olemaan kusessa.
Ap, selvitelkää, mitä erilaisian lainanmuutostapoja on. Itse esim. tein lainanmuutoshakemuksen, jossa lainan maksuaikaa muutettiin mutta kk-maksu kohtuullistui näin. Tää maksoi 150 eur, mutta oli minun mielestäni money well spent, nyt nukkuu taas yönsä paremmin. Selvitelkää!
No ihan normi nousu pk-seudun lainamäärissä. Täällä ei perheasuntoa kohtuulliselta alueelta saa alle 400 000 euron.
Vierailija kirjoitti:
Ap, selvitelkää, mitä erilaisian lainanmuutostapoja on. Itse esim. tein lainanmuutoshakemuksen, jossa lainan maksuaikaa muutettiin mutta kk-maksu kohtuullistui näin. Tää maksoi 150 eur, mutta oli minun mielestäni money well spent, nyt nukkuu taas yönsä paremmin. Selvitelkää!
eli maksoit pankille siitä että saat maksaa pankille enemmän.
No minä sanoisin että "not so well spent".
Sellaista se, jos ottaa 220.000€:n lainan nollakorolla uskoen sen jatkuvan maailman tappiin. 2,7%:n 12kk euribor ei vielä ole kovin kummoinen.
Lyhytaikaista helpotusta tilanteeseen voi saada sillä, että pitää lyhennysvapaita kuukausia tai vuoden. Ei se toki ongelmaa poista, mutta jos ei kerta kaikkiaan pysty millään maksamaan ja on ihan pulassa, niin pankin kanssa voi neuvotella, että väliaikaisesti maksaa pelkkiä korkoja. Yrittää sitten sillä aikaa vaikka löytää jonkin lisätyön, jolla saa kerättyä ylimääräistä rahaa.
Miksi otit liian suuren lainan?