Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina riita siitä kun yrittää kysyä jotain, mitä teen väärin?

Vierailija
10.11.2022 |

Olen pari vuotta seurustellut ja toista vuotta asuttu yhdessä naisen kanssa, itse mies. Ilme alkanut havahtua siihen että emme vain pysty keskustelemaan asioista vaan kuten hän itse kutsuu, syntyy aina skandaali.

Tätä on viikottain useimmiten monta kertaa. Esim eilen: Ehkä pari viikkoa sitten Instagram ilmoitti minulle kun oltiin käymässä nukkumaan että haluanko seurata jotain käyttäjää ja yllätyksekseni näin kumppanini kuvan siinä jonka olin itse ottanutkin ja katsoin, siellä oli syyskuussa alettu laittaa julkaisuja, videoita joita hän oli pyytänyt mua kuvaamaan hänestä yms. Hämmennyin ja Yllätyin että ei ole sanallakaan maininnut asiasta että tällainen idea hänellä ollut enkä tiennyt mitä ajatella joten en kysellyt heti.

Eilen tuli mieleen kun katsoimme instaa yhdessä ja pomppasi hänen tämä uusi profiilinsa siihen ja hän hiljeni hetkeksi sen huomatessaan ja kysyin tästä että sulla vai uusi profiili, mikset oo kertonut mulle.

Ja hän alkoi yhtäkkiä siirtää aihetta siihen miksen ole pyytänyt häntä Facebook kaveriksi ja salaan profiiliani vaikka en edes käytä koko palvelua enkä lähes puoleentoista vuoteen kirjautunutkaan. Tästä hän hyppäsi äänen korotessa tivaamaan miksi en ole alkanut hänen seuraajakseen, että olen vakooja.

Sanoin että miksi olisin alkanut seurata, näin vahingossa profiilinsa igssä pari viikkoa sitten enkä sitä pahemmin miettinyt. Siitä alkoi taas äänitaso nousten syyllistämään että olen salannut häneltä ja oon kokoajan epäillyt häntä ja tietysti käynyt puhelimensakin läpi ja hän tietää mitä mä oon ajatellut. Ja ei, hän ei ole jutellut miesten kanssa siellä hän tietää että ajattelen niin!!

Yritin sanoa rauhallisesti että en ole sanonut mitään hänestä vaan kerroin omasta tunteestani että hämmensi ettei hän sanonut sanaakaan aiheesta että hänellä tällainen projekti kun itse jaan niin avoimesti ideoita ja hän vain alkaa huutaa kuinka hän tietää mitä ajattelen ja olen vakooja, kun en ole alkanut seurata häntä, miksi et seurannut mua, miksi teet skandaalin taas, ja lähti kaupungille.

Yritän yleensä aina itse pysyä asiassa ja hän kiihtyy ns. Nollasta sataan sekunnissa ja melkein mitään ei voi keskustella kun hän vastaa muuttamalla aihetta kokoajan toiseen ja huutaa niin että tilanne menee kummalliseksi. Näistä pääsee yli vain ns. Unohtamalla aiheen, vaikka parin päivästä tilanne olisi rauhoittunut niin mikä tahansa viittaus niihin saa raivon taas aikaan, "ai haluat taas skandaalin!?" en vain ymmärrä, miten aina käy samoin.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisena päivänä on taas eri asia, kaava vain toistuu. Olen koittanut kertoa että keskustelun idea on kuunnella toista ja voit kertoa mistä sinusta tuntuu mutta on väärin panetella toista ja väittää hänelle mitä hön ajattelee tai haluaa tai ok tehnyt.

Tuntuu että jos ei puhuta vain "säästä", ja hän kokee pienimmänkin ajatuksen siitä että hän on toiminut väärin tai häntä syytettäisiin jostain, se raivostuninen tapahtuu samantien. Nostaa äänentasoa, muuttaa aihetta, panettelee väittämällä tietävänsä mitä ajattelen mitä halun minkälainen olen, ja saattaa olla monta päivää etäinen kunnes minä pyydän anteeksi, tai sitten häipyy ja mitä tahansa suunniteltiin menee jäihin ja yhtäkkiä palaa normaaliksi saatuaan olla rauhassa mutta kyseisestä aiheesta ei kannata enää ikinä puhua ellei halua kokea taas uudestaan samaa.

Kertoi että hänelle todella raskasta tajuta toimineensa väärin. Että silloin hän menettää elämänilonsa muutamaksi päiväksi ja ei kannata odottaa mitään mukavaa muutamaan päivään. Että se jotenkin satuttaa häntä todella paljon.

Vierailija
2/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä. Kuka jaksaa moista draamakuningatarta, eihän tuossa ole päätä ei häntää. Sanoisin klassisesti että jss. Käytös ei tule muuttumaan, ainakaan nopeasti. Voi olla että henkistä kasvua tapahtuu vuosien kuluessa, mutta siitä ei voi olla varma, koska hän ei koe että mitään kehitettävää on. Niinpä voi olla että jos jäät odottelemaan sitä kehitystä, huomaat yhtäkkiä että olet tuhlannut kymmenen vuotta kyseisen henkilön kanssa ja elämäsi on yhtä kidutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi saada sinut tekemään somesisältöä hänelle. Sitten vei huomion siitä, ettei edes kertonut sinulle alkamalla syyttää sinua jostain. Case closed

Vierailija
4/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika psykoottiselta vaikuttaa. Onnea matkaan

Vierailija
5/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt ole sitten siinä koko suhde, turha potkia tutkainta vastaan vai mitä.

Vierailija
6/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pettää sua.

Vierailija
7/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pettää sua.

Tämäkin voi olla mahdollista, varsinkin jos käytös on aiemmin ollut normaalia ja nyt muuttunut tuollaiseksi psykoottiseksi. Pettäjät usein ajattelee että hyökkäys on paras puolustus, ja siksi rupeavat skitsoilemaan ja syyttelemään kumppaniaan kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta. Tämä sitten on ihmeissään ja yrittää muuttaa omaa käytöstään miellyttääkseen petturia, siinä kuitenkaan onnistumatta vaikka millaiselle mutkalle menisi.

Vierailija
8/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sianjättöaika

Vierailija
9/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi vahvasti siltä että pettää sinua. Miksi muka muuten olisi noin pahasti puolustuskannalla?

Vierailija
10/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko pettämisestä kyse. Hän tosi tarkka yksityisyydestään. Esim. Viestit ei edes tule perille ellei hän avaa erikseen pikaviestin Appia, ärsyttävää kun toinen ei edes näe että kirjoitan hänelle ellei käy erikseen tarkastamassa. sanoo vaan jotain että ei johdu musta on ollut vuosia näin hänellä.

Kertoi sit lopulta että WhatsApp ei oo tätä rajoitusta ne hän näkee, ja niin olikin. sit hän oli yksin kuukauden reissulla toisessa maassa ja yhtäkkiä huomasin että ei tuu enää nekään läpi ja kyselin miksi, kertoi että kytki nettiyhteyden erikseen päälle whatsappille kun tarkastaa viestit, että haluaa säästää datasiirtoa ja huomasin että kävi aina tsekkaamassa viestejä. Aloin ihmetellä mitä tää oikein on niin sanoi ettei edes tartte whatsappia ja poisti muutaman päivän päästä koko profiilinsa. Ja sama nainen itse otti yhteyttä WhatsAppilla tavattuamme tinderissä yli 2v sitten

Sit meni monta kuukautta ja yhtäkkiä avas toisella numerolla what's app ja alkoi kokoajan kirjoitella mun kanssa siitä ja soitella, yhtäkkiä ei mitään ongelmaa ja tykkääkin siitä.. Myönnän että olen ehkä vainoharhainen mutta vähän epäilytti nää jutut.

Vierailija
11/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kysäisin varovasti että mitä eilen tapahtui ja hän sanoi että minä vain kysyin häneltä ja hän vastasi ja kaikki normaalisti.

Kysyin mitä se skandaalijuttu ja kaikki oli ja samantien hän nousi pöydästä, meni taakseni ja alkoi paasata kirosanojen saattamana kuinka joka välissä kuinka en tajua mitään ja haluan ongelmia ja hän tekee mitä haluaa ja häntä ärsyttää olla papukaija enkä tajua mitään enkä kuuntele ja häntä ei kiinnosta jne. Pari kertaa koitin hiljaisuudesta mainita että istun tässä ja kuuntelen enkä edes sano mitään.. Jatkoi vaan vihaisella äänellä monologiaan siitä kuinka muutan hänen sanojaan ja keksin kuvitteellisia juttuja että hän ei ole mitään muuta kuin vastannut mun kysymykseen ja kirosanoja siellä ja täällä.

Yhtäkkiä kertoo että mulla on jotain hänen kaveriaan vastaan. Koska kuulemma halusin puhua samana päivänä kun piti tavata kaveri, että miksi valitsen sellaisen päivän puhua vakavia. Kun kerron että en suunnittele puhuvani vakavia, jos kysyn jostain eikä asia liity tähän mitenkään.

Sitten vaihtaa jo aiheen siihen kuinka mulla ei ole yhtään. Kaveria etten osaa luoda ystävyyttä! Että hänen kaverinsa jonka tapasi jokunen kuukausi sitten on aito ystävä ja mun kaverit vuosien ajalta ei oo oikeita koska ystävä on sellainen jonka kanssa käydään kahvilla ja koska mä en tapaa heitä niin usein ei ne oo kavereita. Tämä jotain ihan hämmentävää tämä kommunikointi.

Vierailija
12/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vihainen että en kuulemma vietä aikaa hänen kanssaan kun teen töitä. Mainitsin että juurihan vein romanttiselle lomalle viikonloppuna ja olisin vienyt ulkomaanmatkallekin Eurooppaan mutta ei halunnut. lähes joka arkipäivä puolenpäivän jälkeen vien hänet lounaalle ja loppupäivän ollaan yhdessä ja hoidan pakolliset hommat etänä puhelimella. Raivoaa siitäkin että ei merkkaa kun käytän puhelinta. Kerron että mun on pakko tehdä töitä kun on firma ja sen ansiosta hänenkään ei ole tarvinnut pariin vuoteen töitä tehdä että en vielä pysty hyppäämään oloneuvokseksi mutta juurihan katsoimme yhdessä että parissa kuukaudessa voidaan saada paljon enemmän vapautta kun vain löytyy pari uutta työntekijää ja viikonloput oon vapaa.

Ei merkkaa kuulemma että hän haluaa sitten etsiä töitä viikonlopuksi niin että hänkin on välillä kiireinen, ja nähdä kaveriaan viikonloppuna kun kaveri viikolla kiireinen. Että mitäs sitten teet. Hänellä usein tuo tapa jos ei tykkää jostain haluaa ns. Antaa mun maistaa omaa lääkettä samantien, sen sijaan että löydettäisiin jokin ratkaisu ja yhteisymmärrys. Tuntuu välillä kuin olisi uhmaikäisen lapsen kanssa tekemisissä. Ja nytkin hän otti puheeksi että haluaisi olla vaimo eikä tyttöystävä, enkä mä halua tällaista aina ja oon sanonut että kommunikaation pitää parantua meillä ennen häitä

Vierailija
13/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vessaan lukitse ovi. Kuuntele vessataukojen ja juoksulenkin aikana Amazonin Audible trialilla She ain't it, men don't love women like you. Oot damage goodin seurassa. E-R-O-A

Vierailija
14/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarina on tosi niin ehkä olisi aika jättää tämä tyttöystävä. Tuollainen käytös ei ole normaalia.

Hyökkäys on paras puolustus -taktiikka saa naisen vaikuttamaan epäilyttävältä. Voi siis olla, että tekee selän takana jotain.

Ja vaikka naisella ei salattavaa olisikaan, on tuollainen käytös täysin väärin. Ei se, että väärin toimimisen tajuaminen on kova paikka, oikeuta tuollaiseen mesoamiseen. Jos ihminen ei kykene käsittelemään henkisesti sitä, että on toiminut väärin, on oikea osoite terapia. Kumppani ei ole roskasanko, jonka päälle saa sylkeä kaiken pahan kun tulee paha mieli. Muutenkin kuulostaa lähinnä selittelyltä ja oman paskan käytöksen oikeuttamiselta. Miten edes rakennat elämää naisen kanssa, jonka tekemisistä ja menoista ei saa kysyä mitään ilman riidan pelkoa. Hän sen skandaalin aiheuttaa, et sinä.

Vierailija
15/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliammuttu puolustautumisreaktio kertoo kyllä aina jotain. Selkeästi on ollut mielessä vähän herutella muille miehille instassa ja nyt kräääkk kun jäi siitä kiinni ja sun vikahan se alunperinkin.

Vierailija
16/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naisena sanon, että tuo ei ole millään tasolla normaalia käytöstä. Vaikuttaa epävakaalta ja harhaiseltakin ihmiseltä. Voi pettää tai sitten on mielenterveysongelmia joista et tiedä tai hän itsekään ei tiedä. Kenenkään ei tarvitse ottaa taakaksi tuollaista ihmistä. Tulee vain pahenemaan ellei hän herää jotenkin. Sitä heräämistä on kuitenkin turha jäädä odottelemaan. Älä deittaile potentiaalia vaan ihmistä, jossa on jo kaikki kohdallaan. Toivottavasti otat neuvosta vaarin sillä tiedän tuon ihmistyypin etkä tule saamaan hyvää parisuhdetta tuollaisen kanssa.

Vierailija
17/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

D i d n ' t  r e a d ! L O L

Vierailija
18/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko pettämisestä kyse. Hän tosi tarkka yksityisyydestään. Esim. Viestit ei edes tule perille ellei hän avaa erikseen pikaviestin Appia, ärsyttävää kun toinen ei edes näe että kirjoitan hänelle ellei käy erikseen tarkastamassa. sanoo vaan jotain että ei johdu musta on ollut vuosia näin hänellä.

Kertoi sit lopulta että WhatsApp ei oo tätä rajoitusta ne hän näkee, ja niin olikin. sit hän oli yksin kuukauden reissulla toisessa maassa ja yhtäkkiä huomasin että ei tuu enää nekään läpi ja kyselin miksi, kertoi että kytki nettiyhteyden erikseen päälle whatsappille kun tarkastaa viestit, että haluaa säästää datasiirtoa ja huomasin että kävi aina tsekkaamassa viestejä. Aloin ihmetellä mitä tää oikein on niin sanoi ettei edes tartte whatsappia ja poisti muutaman päivän päästä koko profiilinsa. Ja sama nainen itse otti yhteyttä WhatsAppilla tavattuamme tinderissä yli 2v sitten

Sit meni monta kuukautta ja yhtäkkiä avas toisella numerolla what's app ja alkoi kokoajan kirjoitella mun kanssa siitä ja soitella, yhtäkkiä ei mitään ongelmaa ja tykkääkin siitä.. Myönnän että olen ehkä vainoharhainen mutta vähän epäilytti nää jutut.

Kuulostaa siltä, että naisesi salaa enemmänkin.

Vierailija
19/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg mä en jaksa lukea. Pääsin siihen, et pitäs seurata sitä kumppania jossain instassa. Täh?

Meillä menee hyvin. Kohta 20 vuotta yhdessä, eikä kumpikaan missään somessa. Illalla istutaan jalat solmussa sohvalla, tv auki ja hipelöin puolison varpaita siinä samassa.

Vierailija
20/40 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo sä tykkäät tollasesta draamailusta tyhmän saappaan kanssa niin jee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi