Aina riita siitä kun yrittää kysyä jotain, mitä teen väärin?
Olen pari vuotta seurustellut ja toista vuotta asuttu yhdessä naisen kanssa, itse mies. Ilme alkanut havahtua siihen että emme vain pysty keskustelemaan asioista vaan kuten hän itse kutsuu, syntyy aina skandaali.
Tätä on viikottain useimmiten monta kertaa. Esim eilen: Ehkä pari viikkoa sitten Instagram ilmoitti minulle kun oltiin käymässä nukkumaan että haluanko seurata jotain käyttäjää ja yllätyksekseni näin kumppanini kuvan siinä jonka olin itse ottanutkin ja katsoin, siellä oli syyskuussa alettu laittaa julkaisuja, videoita joita hän oli pyytänyt mua kuvaamaan hänestä yms. Hämmennyin ja Yllätyin että ei ole sanallakaan maininnut asiasta että tällainen idea hänellä ollut enkä tiennyt mitä ajatella joten en kysellyt heti.
Eilen tuli mieleen kun katsoimme instaa yhdessä ja pomppasi hänen tämä uusi profiilinsa siihen ja hän hiljeni hetkeksi sen huomatessaan ja kysyin tästä että sulla vai uusi profiili, mikset oo kertonut mulle.
Ja hän alkoi yhtäkkiä siirtää aihetta siihen miksen ole pyytänyt häntä Facebook kaveriksi ja salaan profiiliani vaikka en edes käytä koko palvelua enkä lähes puoleentoista vuoteen kirjautunutkaan. Tästä hän hyppäsi äänen korotessa tivaamaan miksi en ole alkanut hänen seuraajakseen, että olen vakooja.
Sanoin että miksi olisin alkanut seurata, näin vahingossa profiilinsa igssä pari viikkoa sitten enkä sitä pahemmin miettinyt. Siitä alkoi taas äänitaso nousten syyllistämään että olen salannut häneltä ja oon kokoajan epäillyt häntä ja tietysti käynyt puhelimensakin läpi ja hän tietää mitä mä oon ajatellut. Ja ei, hän ei ole jutellut miesten kanssa siellä hän tietää että ajattelen niin!!
Yritin sanoa rauhallisesti että en ole sanonut mitään hänestä vaan kerroin omasta tunteestani että hämmensi ettei hän sanonut sanaakaan aiheesta että hänellä tällainen projekti kun itse jaan niin avoimesti ideoita ja hän vain alkaa huutaa kuinka hän tietää mitä ajattelen ja olen vakooja, kun en ole alkanut seurata häntä, miksi et seurannut mua, miksi teet skandaalin taas, ja lähti kaupungille.
Yritän yleensä aina itse pysyä asiassa ja hän kiihtyy ns. Nollasta sataan sekunnissa ja melkein mitään ei voi keskustella kun hän vastaa muuttamalla aihetta kokoajan toiseen ja huutaa niin että tilanne menee kummalliseksi. Näistä pääsee yli vain ns. Unohtamalla aiheen, vaikka parin päivästä tilanne olisi rauhoittunut niin mikä tahansa viittaus niihin saa raivon taas aikaan, "ai haluat taas skandaalin!?" en vain ymmärrä, miten aina käy samoin.
Kommentit (40)
Tuo että luulee tietävänsä mitä ajattelet, on red flag. Ala nyt rauhassa etsimään uutta kämppää. Kun teet eroa huomaat miten hullu se on.
Näin vanhempana, kun on elänyt ennen nettiaikaa, nuorena ei ollut edes kännyköitä, sanoisin että laitteet kiinni. Työt pitää tehdä mutta se että kyttää tykätäänkö musta instassa ym, ei ole työ vaan häiriö.
Sinä voit aloittaa että laitat laitteen kiinni ja teet jotain muuta. Siksihän sitä ollaan toisen kanssa, IRL.
Ei tuo ole ihan normaalia käytöstä. Joko hän pettää sinua tai hänellä on muuta salattavaa. Tai sitten hän on epävakaa persoona tai muuta mielenterveydellistä. Ihan vakavasti harkitsisin eroa sinuna Ap. Kyllä pitäisi jostain Insta profiilista pystyä puhumaan puolison kanssa. Ilman sekoamista. Mieti nyt sitten kun pitäisi puhua muista vaikeista asioista tai tulee vaikeuksia elämässä. Miten mimmi niissä tilanteissa toimii?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole ihan normaalia käytöstä. Joko hän pettää sinua tai hänellä on muuta salattavaa. Tai sitten hän on epävakaa persoona tai muuta mielenterveydellistä. Ihan vakavasti harkitsisin eroa sinuna Ap. Kyllä pitäisi jostain Insta profiilista pystyä puhumaan puolison kanssa. Ilman sekoamista. Mieti nyt sitten kun pitäisi puhua muista vaikeista asioista tai tulee vaikeuksia elämässä. Miten mimmi niissä tilanteissa toimii?
Ei se toimi se keskustelu. Pintapuolisesti voi jutella niitä näitä mutta hänellä ne tunteet iskevät peliin heti ja sellaiset defenssit päälle joka tilanteessa, se on karmeaa kun itse tykkään pohtia asioita ja keskustella mutta menee ihmeelliseksi inttämiseksi.
Miten voi keskustella kun toinen vaihtaa aihetta heti seuraavaan kun ei pidä asiasta mistä puhutaan, ja uhoaa että hän ei vastaa vaan nyt puhutaankin tästä toisesta asiasta missä ilmeisesti minä olen ollut väärässä. Ja menee siihen moodiin että ei voi edes silmiin katsoa kuin ois toinen ihminen ja vihaisuus halveksunta tms. Silmissä kiiluu. Koita siinä nyt jutella kun toinen väittää mitä omassa päässäni kuulemma liikkuu mitä haluan ja kun koittaa saada suunvuoroa niin ei, ei usko hän tietää kyllä. Eli sellainen vastakkainasettelu. Ja seuraavana päivänä voi taas halia kuinka oon niin rakas, hankitaan lemmikki yhdessä yms.
Ei ole ihan teinikään, yli 30v ja sanoo ettei ole ikinä ennen edes vuotta seurustellut, että ollut kuulemma liian villi, mitä sitten tarkoittaakaan. Sanoo aina miksi valehtelen, kun hänellä toinen mielikuva asioista, että mitään sellaista ei tapahtunut mitä väitän. Ja kiroilee ja sanoo että älä ärsytä häntä, älä kiusaa häntä vaikka hyvin varovasti jotain kysyy. Välillä lipsauttanut suuttuneena että eksäkin valehteli kuten minä, ja ärsytti häntä!
On kertonut mulle että naiset ovat tällaisia, että tunteet vaikuttavat ja se on normaalia ja pitää vaan antaa tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko hän ruvennut syömään hormooneja?
Ei kyllä mitään lääkkeitä, paitsi välillä hänkin pyytää rauhoittavia kun kärsii itsekin niistä tunnemyrskyistä mitä saa, itse sain lääkäriltä jo puoli vuotta sitten betasalpaaajia tämän draaman seurauksena kun ahdistaa niin paljon.
Hän ehdotellut että hänelle pitäisi rinta implantit saada mutta olen hieman toppuutellut harkitsemaan onko riskien väärti, ja että terveys tärkein ja voihan hän vaikka kokeilla hetken pillereitä josko ne siitä kasvaisivat kuten joillekin tapahtunut.
Suuttui pahasti sanoi että miksi haluan myrkyttää hänet, ehkäisypillerit myrkkyä hän ei ikinä koske ja haluan vain seksiä ilman pelkoa raskaudesta! Hän tietää tämän. Että silikonien laittaminen ei ole niin vaarallista kuin se että kokeilisi pillereitä eikä niistä edes takeita tuloksesta.
Mielestäni tämänkin asian ois voinut kokea eri tavalla, eikä niin että haluan hänelle jotain pahaa jos toivoin häntä harkitsemaan aina riskejä sisältävää operaatiota jos jollain muulla tavalla hän tulisi tyytyväiseksi itseensä, hänelle tuokin oli taas jokin osoitus siitä minkälainen olen, haluan itsekkäästi myrkyttää häntä vaikka 0% siitä oli totta. Näitä tilanteita syntyy tahtomattaankin kokoajan.
Kamalaa luettavaa, jahka ap on kertonut kaiken tähän asti koetun rehellisesti.
Saman tyyppisen aloituksen luin muuten muutamia kuukausia sitten.....
Tuommoisen naisen kanssa ei missään tapauksessa naimisiin eikä lasta yrittämään.
Jotenkin tuli ensimmäisenä mieleen sana manipuloija, mutta olipa tai ei, hankkiudu eroon noin lapsellisesta ja ailahtelevasta ihmisestä, vain haluatko pilata oman elämäsi? Haluatko, että sama p...a jatkuu vuosikausia?
Ei ole mikään selitys, että naiset nyt ovat joskus semmoisia kuin hän jne....puolustelua, puolustelua vaan huonolle käytökselle.
Onko sinulla rohkeutta päästää irti? Paras olisi, jos ei mitään todellisia, pysyviä merkkejä muutoksesta ole näkyvissä. Enkä kyllä usko, että on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se toimi se keskustelu. Pintapuolisesti voi jutella niitä näitä mutta hänellä ne tunteet iskevät peliin heti ja sellaiset defenssit päälle joka tilanteessa, se on karmeaa kun itse tykkään pohtia asioita ja keskustella mutta menee ihmeelliseksi inttämiseksi.
Miten voi keskustella kun toinen vaihtaa aihetta heti seuraavaan kun ei pidä asiasta mistä puhutaan, ja uhoaa että hän ei vastaa vaan nyt puhutaankin tästä toisesta asiasta missä ilmeisesti minä olen ollut väärässä. Ja menee siihen moodiin että ei voi edes silmiin katsoa kuin ois toinen ihminen ja vihaisuus halveksunta tms. Silmissä kiiluu. Koita siinä nyt jutella kun toinen väittää mitä omassa päässäni kuulemma liikkuu mitä haluan ja kun koittaa saada suunvuoroa niin ei, ei usko hän tietää kyllä. Eli sellainen vastakkainasettelu. Ja seuraavana päivänä voi taas halia kuinka oon niin rakas, hankitaan lemmikki yhdessä yms.
Ei ole ihan teinikään, yli 30v ja sanoo ettei ole ikinä ennen edes vuotta seurustellut, että ollut kuulemma liian villi, mitä sitten tarkoittaakaan. Sanoo aina miksi valehtelen, kun hänellä toinen mielikuva asioista, että mitään sellaista ei tapahtunut mitä väitän. Ja kiroilee ja sanoo että älä ärsytä häntä, älä kiusaa häntä vaikka hyvin varovasti jotain kysyy. Välillä lipsauttanut suuttuneena että eksäkin valehteli kuten minä, ja ärsytti häntä!
On kertonut mulle että naiset ovat tällaisia, että tunteet vaikuttavat ja se on normaalia ja pitää vaan antaa tilaa.
Tunnen kymmenittäin naisia jotka eivät ole tuollaisia. Laita daami vaihtoon asap.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka söis mitä hormooneja tahansa, tuollainen käytös ei ole hyväksyttävää. Eikä millään tasolla normaalia tai "naisellista". Jos ap:n jutut on totta niin hänen kyllä kannattaisi erota ihan just jo tänä iltana.
Kuulostaa juuri sellaiselta naiselta, josta miehet tuntuu tykkäävän. Ihanan "aito" ja "naisellinen". Varmasti välittää sinusta tosi paljon, kun jaksaa noin draamailla.
Onnea hänen kanssaan sinulle.
Nainen on vähän kuin kuvaputkitelevisio, sitä pitää välillä nyrkillä humauttaa että toimii hetken.
miehessä joku vika, kun sietää noin hullua ämmää. normaali mies olisi jo lähtenyt
Kuulostaa persoonallisuushäiriöltä. Googlaa ap vaikka epävakaa persoonallisuushäiriö. Noissa ei ole hyvä paranemisennuste kun ihminen ei yleensä ollenkaan näe että vika on hänessä. Kannattaa käskeä hänen mennä terapiaan. Myöskin kannattaa häipyä suhteesta ja äkkiä.
Sun ei oo pakko olla mikään uhri. Oma valinta. Ihmistä kohdellaan niin kuin antaa itseään kohdeltavan. Syöt lääkkeitä että jaksat tuota ihmistä?! Eikö jo olisi parempi olla vaikka yksin?
Hyvin uppoo nää ihmisjätteiden keksimät iltasadut muihin typeryksiin
Kuulostaa mun miesystävältä. Mokailee facen ja instan kanssa, eikä mistään saa sitten myöhemminkään yrittää puhua.
Selittää mustaa valkoiseksi ettei ole itse valinnut seurattavia tai kavereita, vaan ne typykät ilmestyvät itsekseen kaverilistallekin.
Sillä nyt ei ole mitään merkitystä, onko juttu tosi vai ei. Tuollaisia ihmisiä on oikeasti olemassa, ja tällä tyypillä on epävakaa persoonallisuushäiriö. Jos ei joku usko, on sitten lukematta.
Mutta noin muuten kannattaa nostaa kytkintä. Mitä nopeammin, sen parempi. Drama queeniksikin tuollainen nainen on liian lievästi ilmaistu, ja ihan varmasti hänellä on jotain muutakin sutinaa.
Elämäsi helpottuu, kun lähdet. Nyt elät vain painajaisessa.
Saattaa kyllä olla aikamoiset setit luvassa jos ottaa tuollaisesta eron.
Älä hyvä mies mene naimisiin tuon draamailijan kanssa!
Ala katsella uutta kotia itsellesi.
Miksi ihmeessä jatkat noin oudon naisen kanssa? Kohta on raskaana ja sittenpä oletkin nalkissa.
Kaikella kunnioituksella: hän ei ole vaimo- tai äitimateriaalia. Älä tee sitä virhettä.
Sairastut itsekin tuossa suhteessa. En suosittele. Olet varmaan nuori ja elämää edessä vielä vuosikymmeniä. Voit viettää sen myös mukavan ja terveen ihmisen kanssa.