Omille muuttaneet eroneiden lapset miten joulun vietätte?
Vanhempani ovat eronneet vuosia sitten ja jo perustaneet "omat" perheet. Tulen molempien vanhempien ja heidän perheidensä kanssa hyvin toimeen ja sisarusteni kanssa meillä on ollut yleensä perinteenä olla joka toinen joulu toisen vanhemman kanssa ja uusi vuosi toisella ja sitten vuoden päästä vaihto. Nyt tänä vuonna, koska suurin osa sisaruksista jo sen verran vanhempia, jokainen saa päättää itse missä joulunsa viettää ja vaikuttaa siltä, että hajaanumme täksi jouluksi. Haluaisin olla molempien vanhempien luona edes osan joulusta, mutta miten järjestäisin sen niin, etten loukkaisi toista lähtemällä niin nopeasti toisen luo tai olemalla toisen luona huomattavan osan joulusta.
Onko muilla kokemusta tai vinkkejä tähän?
Kommentit (6)
Toimit kuten itse haluat joulusi viettää. Jos nyt mielistelet ja mietit vain vanhempiasi ja sisaruksiasi niin tulet miettiin, pähkäileen ja ahdistuun samoista asioista seuraavat 30 vuotta.
Ei tarvitse nähdä jouluna
Ero oli heidän valintanasa, eikä siinä lapsia ajateltu
OOn katkeroitunut ja pelokas!
Olkoot yksin ja itkekööt
Niin minäkin lapsuuteni tein!
Itsekkäiden luona en käy
Etsikööt itseään vielä hautaan asti!
Pilasivat elämäni kun eron tekivät!
Itsekkäät paskat!
Vierailija kirjoitti:
Toimit kuten itse haluat joulusi viettää. Jos nyt mielistelet ja mietit vain vanhempiasi ja sisaruksiasi niin tulet miettiin, pähkäileen ja ahdistuun samoista asioista seuraavat 30 vuotta.
Nii on
Pilasivat elämäni itsekkäästi eroamalla!
Älä heitä mieti, ei hekään ikinä silloin sinua!
Puhumalla suoraan. Kysymällä miten vanhempasi näkökulmasta toimisit tuossa asiassa molempien vanhempien parhaaksi ja kertomalla mikä on oma näkökulmasi
Sitten taas toinen vaihtoehto, jos sitä voisi ajatella on se, että tänä vuonna olisit toisen luona rauhassa, ensi vuonna toisen.