Minkä Tylypahkan tuvan jäsenten kanssa tulisit parhaiten juttuun?
Itse varmaan Puuskupuhin tai Korpinkynnen. Rohkelikot vaikuttavat liian huomionkipeiltä ja seikkailunhaluisilta, ja luihuiset puolestaan liian kieroilta, itsekeskeisiltä ja kovat arvot omaavilta.
Kommentit (19)
Karkeasti yleistettynä se menee tosielämän työelämässä jokseenkin näin:
Rohkelikko - poliisit, palomiehet, näyttelijät, kaikki nopeaa toimintaa ja/tai esilläoloa vaativat alat
Luihuinen - liikemiehet, myyntijohtajat ja -päälliköt, poliitikot ja muut oman etunsa tavoittelijat
Puuskupuh - käsityöläiset, sihteerit, kirjanpitäjät, palkanlaskijat
Korpinkynsi - tutkijat, keksijät, tieteilijät, professorit, pelisuunnittelijat
Olen luihuihuisen ja puuskupuhin välimuoto.
En mikään bisnestyyppi vaan herkkä ja eristäytyvä taiteilija, mutta paljon organisoituneempi kuin puuskupuhit joiden kanssa varmaan menis hermot kun pitäis etsiä heidän kadonneita tavaroita :)
Korpinkynneksi olen liian laiska ja rohkelikoksi liian huono itsetuntoinen.
Kaikista eniten samistuin kirjoissakin Kalkarokseen.
Vierailija kirjoitti:
En mikään bisnestyyppi vaan herkkä ja eristäytyvä taiteilija, mutta paljon organisoituneempi kuin puuskupuhit joiden kanssa varmaan menis hermot kun pitäis etsiä heidän kadonneita tavaroita :)
Kaikista eniten samistuin kirjoissakin Kalkarokseen.
Itse olen ymmärtänyt, että ahkeruus kuuluu ennemminkin Puuskupuhiin, Korpinkynteen puolestaan synnynnäinen älykkyys, nokkeluus ja lahjakkuus.
Autismikirjolaiset kuuluvat korpinkynteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tylypahkaan alunperin tuli luihuistupa?
Tupien nimet tulivat perustajien mukaan. Kaikki ottivat tupaansa sellaisia oppilaita kuin halusivat.
Moi Laura!
Puuskupuhit kelpaisivat seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Autismikirjolaiset kuuluvat korpinkynteen.
Pelkkä stereotypia. Eivät kaikki autismikirjolaiset ole samanlaisia. Itse olen kirjolla ja testien mukaan puuskupuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista eniten samistuin kirjoissakin Kalkarokseen.Itse olen ymmärtänyt, että ahkeruus kuuluu ennemminkin Puuskupuhiin, Korpinkynteen puolestaan synnynnäinen älykkyys, nokkeluus ja lahjakkuus.
Kyllä yksi Korpinkynnen kriteereistä on tiedon etsintä tiedon itsensä vuoksi, ilman mitään hyötytarkoitusta, koska se on yksinkertaisesti kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista eniten samistuin kirjoissakin Kalkarokseen.Itse olen ymmärtänyt, että ahkeruus kuuluu ennemminkin Puuskupuhiin, Korpinkynteen puolestaan synnynnäinen älykkyys, nokkeluus ja lahjakkuus.
Kyllä yksi Korpinkynnen kriteereistä on tiedon etsintä tiedon itsensä vuoksi, ilman mitään hyötytarkoitusta, koska se on yksinkertaisesti kivaa.
Se on eri asia kuin ahkeruus. Puuskupuhit ovat nimenomaan sellaisia kilttejä puurtajia.
Rohkelikkojen, vaikka virallisen testin mukaan olen luihuinen. jotenkin tottunut pienestä pitäen olemaan rohkelikkojen kaltaisten ihmisten kanssa niin mukavaa ja tuttua olla jatkossakin sellaisten kanssa. Tuo samalla elämään extra huumoria ja jännitystä.
Puuskupuhin ja Korpinkynnen minäkin. Huomattavasti suvaitsevaisempia ja ystävällisempiä kuin kaksi muuta tupaa. Luihuiset ja rohkelikot vaikuttivat jotenkin liian kerskailevilta, ylimielisiltä ja kilpailuhenkisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedon etsintä ja oppiminen siksi, että se on hauskaa, ei mielestäni ole ahkeruutta. Enemmänkin innostuneisuutta, tiedonjanoa, kehittymishalua. Puuskupuhit hoitaa ahkeruudella sitten sen tunnollisen puurtamisen myös niissä epämielekkäissä hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Puuskupuhin ja Korpinkynnen minäkin. Huomattavasti suvaitsevaisempia ja ystävällisempiä kuin kaksi muuta tupaa. Luihuiset ja rohkelikot vaikuttivat jotenkin liian kerskailevilta, ylimielisiltä ja kilpailuhenkisiltä.
Enpä nyt tiedä. Myrttiä ja Lunaa kiusattiin Korpinkynnessä, ja puuskupuhit kohtelivat Harrya inhottavasti kakkosessa ja nelosessa.
Rohkelikkojen. Kaipaan heittäytymiskykyisiä ihmisiä ketkä eivät ota kaikkea liian tosissaan ja keillä on pilkettä silmäkulmassa.
Vierailija kirjoitti:
Rohkelikkojen. Kaipaan heittäytymiskykyisiä ihmisiä ketkä eivät ota kaikkea liian tosissaan ja keillä on pilkettä silmäkulmassa.
Koen, että rohkelikoilla on myös samanlainen oikeistaju itseni kanssa. Sääntöjä saatetaan rikkoa mikäli tilanne sitä vaatii, mutta lähtökohtaisesti ei olla valmiita kusettamaan muita itseään hyödyttääkseen.
Miksi Tylypahkaan alunperin tuli luihuistupa?