Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini heittää aamupalan roskiin ja ottaa muuta syötävää

Vierailija
10.11.2022 |

Miten saisi teinin ymmärtämään, että aamupalaa ei heitetä roskiin jos on nälkä ja oteta muuta mieleistä syötävää.

Kerran kaksi viikossa on puuroa ja kaikille sama aamupala. Ei ole tarkoitus silloin ottaa leipää ja leikkeleitä. Toki jos puuron jälkeen olisi jäänyt nälkä, niin sitten olisi voinut ottaa leipää ja leikkeleitä. Nyt kuitenkin teini heittää lähes koko puuron roskiin ja lähtee ottamaan leipää, juustoa ja leikkeleitä kun on nälkä. Teinille on kerrottu, että raha ei kasva puussa ja kun on puuro aamiainen, niin se on sitä kaikille ja tarkoitus on myös se, että leipää ja leikkeleitä syödään yhdessä myöhemmin (riittävät jokaiselle seuraavaan aamu- ja/tai iltapalaan.

Hyviä ideoita kehiin?

Kommentit (763)

Vierailija
301/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että teini (oletetaan n. 14-16) on juridisesti äänestysikäinen ja aikuinen vain parinkymmenen kuukauden päästä. Jos tuolloin on niin kyvytön, ettei (ei joka päivä vaan) kahdesti viikossa voi perheyksikön menoja kunnioittaen syödä valmiiksi laitettua, eteen saatua ruokaa, ja vieläpä heittää sen roskikseen taitaa puuro olla tuon perheen ja teinin pienin tulevaisuudenongelma. 

Jos ap ei osaa olla aikuinen ja ottaa sitä toista liki-aikuista mukaan suunnittelemaan miten säästetään vaan vallanhimossaan pakottaa ja kyykyttää, ap on kyvytön vanhempi.

Kyllä, olen samaa mieltä että kasvatusongelmia. Mutta toivon teinille rakentavia oppivuosia elämässä. Aina ei ole äitiä tarjoamassa uusia asioita eteen, ellei olemassa olevat miellytä. Elämä opettaa kantapäänki kautta. 

Ei se äiti mitään tarjoa, vaan kyykyttää. Tuota ilman präjää erinomaisesti.

Onpa ylpeää asennetta.  Kun on joku joka tarjoaa ja huolehtii ravinnosta ilmaiseksi onkin kyykyttäjä. 

Lellipenskojen mieli muuttuu nopeasti kun laitetaan itse hoitamaan ruokarahansa.

Huoltajalla on elatusvelvollisuus.

Vierailija
302/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mä uskon, että lapsia voi vähän rajoittaa ja kasvattaa syömisessä mutta, että viellä teinejä pitäis viellä opettaa ja kielletään ottamasta mitä itse haluaa aamupalaksi.

Erikseen nämä anorektikot mutta tämän aloituksen teini ei kuulosta miltään anorektikolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Leivistä ja lihaleikkeleistä saa paljon paremman energian ja voinee samalle vedolla pistää yhden evääksi.

Kaurapuurosta saa kyllä paljon myös hyvää jos ottaa sen puuron lisäksi leipää ja leikkeleitä.

Tai jättää sen puuron ihan suosiolla pois ja syö jotain ravitsevampaa.

Miksi pitää jättää puuro pois jos tykkää siitä?

Vierailija
304/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen mä uskon, että lapsia voi vähän rajoittaa ja kasvattaa syömisessä mutta, että viellä teinejä pitäis viellä opettaa ja kielletään ottamasta mitä itse haluaa aamupalaksi.

Erikseen nämä anorektikot mutta tämän aloituksen teini ei kuulosta miltään anorektikolta.

Tolla menolla saa kyllä syömishäiriöisen teinin.

Ja se on vielä yhdellä ällällä.

Vierailija
305/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisis…

Vierailija
306/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit kiitollinen että joku sivistää sinua.

Vierailija
307/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://tieku.fi/ihminen/psykologia/kirjoitusvirheista-arsyyntyvat-ovat…

Vierailija
308/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yliopisto tasolla on tutkittu näistä ketkä huomauttelee kielioppivirheistä, että he ovat: "mänttejä ja ylimielisiä" ja heistä ei tykätä :D:D:D:D

Vierailija
309/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme tekee teinille aamupalan.

Vierailija
310/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yliopisto tasolla on tutkittu näistä ketkä huomauttelee kielioppivirheistä, että he ovat: "mänttejä ja ylimielisiä" ja heistä ei tykätä :D:D:D:D

Yliopistotaso on yhdyssana.

Vierailija
311/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen teinin äiti kirjoitti:

Tässä on aamupala, josta yksikään teini ei kieltäydy.t

Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.

Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle vettä niin että ne peittyvät.

Laita pata 200 asteiseen uuniin ja anna olla siellä noin 2 tuntia, laske lämpöä tämän jälkeen 180 asteeseen ja hauduta kannen alla 1,5-2 tuntia.

Kun liha alkaa irrota luista, lisää runsas desilitra kermaa ja sekoittele. Laita vielä 150 asteeseen ja anna olla noin 45 min

Ai nelituntinen työ "aamupalaan",onpas kätevää...puhumattakaan siitä ettei kaikki pidä samoista ruoista.

Vierailija
312/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että teini (oletetaan n. 14-16) on juridisesti äänestysikäinen ja aikuinen vain parinkymmenen kuukauden päästä. Jos tuolloin on niin kyvytön, ettei (ei joka päivä vaan) kahdesti viikossa voi perheyksikön menoja kunnioittaen syödä valmiiksi laitettua, eteen saatua ruokaa, ja vieläpä heittää sen roskikseen taitaa puuro olla tuon perheen ja teinin pienin tulevaisuudenongelma. 

Jos ap ei osaa olla aikuinen ja ottaa sitä toista liki-aikuista mukaan suunnittelemaan miten säästetään vaan vallanhimossaan pakottaa ja kyykyttää, ap on kyvytön vanhempi.

Kyllä, olen samaa mieltä että kasvatusongelmia. Mutta toivon teinille rakentavia oppivuosia elämässä. Aina ei ole äitiä tarjoamassa uusia asioita eteen, ellei olemassa olevat miellytä. Elämä opettaa kantapäänki kautta. 

Onpa ylpeää asennetta.  Kun on joku joka tarjoaa ja huolehtii ravinnosta ilmaiseksi onkin kyykyttäjä. 

Lellipenskojen mieli muuttuu nopeasti kun laitetaan itse hoitamaan ruokarahansa.

Ei se tarkoita kalleimpia erikoisherkkuja mitä kaupasta löytyy.

Vierailija
313/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipä ja makkara ei ole erikoisherkku tai kallis.

Vierailija
314/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinit ei syö aamupalaa. Ottavat jotakin mukaan kouluun ja syövät sitten kun on nälkä. Aamupalaa ei ole enää vuosiin pidetty päivän tärkeimpänä ateriana  vaan suositellaan itseasiassa jättämään se kokonaan pois ja syömään ekan kerran sitten kun on nälkä. 

Vierailija
315/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupastako teini käy aamupalansa hakemassa vai valitsee niistä vaihtoehdoista joita kotona on tarjolla?

Vierailija
316/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lukiolainen ei saa aamulla mitään alas. Mukillinen kaakaota ja siivu paahtoleipää on maksimi.

Vierailija
317/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on nälkä sen jälkeen kun on nukkunut? Huono tapa opetettu lapsille. Ruokaa syödään sitten kun on nälkä eikä napostella ihan vaan tavan vuoksi ja koska 90-luvulla sitä pidettiin hyvänä asiana. 

Vierailija
318/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Leivistä ja lihaleikkeleistä saa paljon paremman energian ja voinee samalle vedolla pistää yhden evääksi.

Kaurapuurosta saa kyllä paljon myös hyvää jos ottaa sen puuron lisäksi leipää ja leikkeleitä.

Tai jättää sen puuron ihan suosiolla pois ja syö jotain ravitsevampaa.

Hoh,yksittäisistä ruoka-aineista kaurassa on paras ravintoarvo.Se oli ravintoterapeutin valinta kun kysyttiin minkä valitsisi jos pitäisi yhdestä ruoka-aineesta saada paras mahdollinen ravintosisältö.

Vierailija
319/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kasvattaa täällä näköjään lapsiaan ilman kasvattamista. Mietipä sitä kun olisit tehnyt riisipuuron koko perheelle. Laitannut mehukeitot, kanelit, sokerit ja maidot tarjolle ja yski perheenjäsenistä heittäisi puuron pois ja lähtisi hakemaan tilalle leipää kun samaan aikaan on tiedossa, että nyt syödään puuroa eikä leipää ellei sitten puuron jälkeen jää vielä nälkä. Ihan sikamaita käytöstä on heittää se ruoka pois ja ottaa muuta syötävää eikä sellaiseen käytökseen pidä kannustaa. Tässäkin tapauksessa leivät ja leikkeleet olivat vielä aamua varten, joten seuraavana aamuna joku jää ilman leipää ja leikkeleitä - kukakohan vai meinaako se teini syödä vielä loputkin leivistä ja leikkeleistä.

Sitä syödään mitä on tarjolla, jokainen ottaa sen verran kuin aikoo syödä. Jos jää nälkä niin otetaan lisää. Jos riisipuuroa ei ole riittävästi, niin katetaan ne lisukkeet siihen pöytään, joita on suotavaa syödä.

Ei annostella, ei heitetä roskiin. Jos ottaa itse ja heittää roskiin, niin muuta ei tule. Jos ei kelpaa niin saa olla syömättä, teini ei kuole nälkään. Jos mikään ei koskaan kelpaa niin puuron hinnalla voi hankkia kivempaa syötävää.

Jos nyt jostain syystä on pakko mennä jääkaapille, niin sieltä ei syödä koko perheen ruokia tai illallistarpeita. Jos ei tajua olla syömättä, niin sitten on oma osuus syöty ja on myöhemmin nälissään. Jos syö muidenkin osuuden, niin se on jotenkin haettava tai tehtävä jotain tilalle. Jos syö sisarusten herkut niin sakinhivutus. Tuskin syö toista kertaa.

Toki voi pitää vauvana jolle tarjoillaan lautasella ja kun reippaasti syö niin saa jotain herkkua. Sitten voi mennä ruokaa roskiin, mutta semmosta se on.

Vierailija
320/763 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen teinin äiti kirjoitti:

Tässä on aamupala, josta yksikään teini ei kieltäydy.t

Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.

Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle vettä niin että ne peittyvät.

Laita pata 200 asteiseen uuniin ja anna olla siellä noin 2 tuntia, laske lämpöä tämän jälkeen 180 asteeseen ja hauduta kannen alla 1,5-2 tuntia.

Kun liha alkaa irrota luista, lisää runsas desilitra kermaa ja sekoittele. Laita vielä 150 asteeseen ja anna olla noin 45 min

Kannattaa myös laittaa muutama laakerinlehti ja valkosipulia. Loraus punaviiniä tuo himpun hapokkuutta.