Onko bulimiasta paraneminen mahdollista
Kommentit (28)
Voi parantua, mutta se lähtee ihan sinusta itsestäsi. Voit myös selvitä siitä ilman suurempia terveyshaittoja.
Minulle jäi kiilllevauriot ja lievä refluksi.
Kyllä selviää
Kokemuksella voin sanoa.
Mulla se liittyi pahaan masennuksen
Paranin molemmista psyyke lääkityksellä.
Sen jälkeen pystyin syömään normaalisti
Tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut monia bulimiasta parantuneita. Kannattaa hakea viivyttelemättä kaikkea mahdollista ammattiapua ja myös vertaistukea, jota voi löytää esimerkiksi Syömishäiriöliiton kautta. Mitä nopeammin saa tilanteen hallintaan, sitä vähemmän tulee pysyviä fyysisiä seurauksia.
Tätä ei ole saatu hallintaan kymmeneen vuoteen. Siksi mietin onko enää edes mahdollista päästä irti tästä.
On mahdollista! Tunnen ihmisiä, jotka ovat sairastaneet bulimiaa paljon pidemmän aikaa kuin kymmenen vuotta ja toipuneet. Lääkärit ja hammaslääkärit voivat auttaa, jos pitkäaikaisesta sairastamisesta jää joitakin terveyshaittoja. Ei pidä koskaan menettää toivoaan!
Kiitos, tämä antaa pientä toivoa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä selviää
Kokemuksella voin sanoa.
Mulla se liittyi pahaan masennuksen
Paranin molemmista psyyke lääkityksellä.
Sen jälkeen pystyin syömään normaalistiTsemppiä
Mulla on muuten kaikki ihan hyvin, ei masennusta tms
On hyvinkin mahdollista. Monista asioista voi parantua. Ihmiskeho on aika ihmeellinen itsensä parantava mekanismi, kunhan ne asiat, jotka ovat paranemisen tiellä poistaa ja antaa keholle ravintoa, lepoa, aikaa ja tilaa parantua. Olisi tärkeää myös ymmärtää syy-yhteyksiä sairastumisen taustalla. Itseltä voi kysyä, milloin oirehtiminen alkoi, mitä asioita silloin oli elämässä meneillään, mihin tilanteisiin oireet tällä hetkellä liittyy, onko niitä olosuhteita ja tilanteita mahdollista ehkäistä, tai poistaa elämästä? Sitten on ihan fysiologisia juurisyitä asioille, kuten esim. verensokerin voimakkaat heilahtelut, jotka voivat laukaista ahmimista.
On, jos elämään tulee paljon mielekästä tekemistä. Ja samalla kuitenkin huolehtii, että on edellytykset säännölliselle syömiselle, ettei nälän vuoksi tilanne ryöstäydy. Pikkuhiljaa harjoittelee lohduttamisen ja palkitsemisen keinoja jotka eivät liity syömiseen. Rutiinien harjoittelu on tärkeää, vaikka repsahduksia sattuisi.
Kyllä on mahdollista, mutta yksin siihen ei pysty. Hae ammattiapua. Tsemppiä <3
On mahdollista! Tunnen ihmisiä, jotka ovat sairastaneet bulimiaa paljon pidemmän aikaa kuin kymmenen vuotta ja toipuneet. Lääkärit ja hammaslääkärit voivat auttaa, jos pitkäaikaisesta sairastamisesta jää joitakin terveyshaittoja. Ei pidä koskaan menettää toivoaan!