Onko bulimiasta paraneminen mahdollista
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on. Ei ole kokemusta, mutta uskon niin. Tsemppiä ja voimia!
Kiitos paljon, alkaa vain olemaan todella toivoton olo
Millaiset jäljet siitä jää vaikka parantuisikin? Onko mahdollista pystyä tasaveroiseen parisuhteeseen? Palautuuko seksuaalisuus normaaliksi?
Vierailija kirjoitti:
Millaiset jäljet siitä jää vaikka parantuisikin? Onko mahdollista pystyä tasaveroiseen parisuhteeseen? Palautuuko seksuaalisuus normaaliksi?
Sen kun tietäisi mitä kaikkea on ehtinyt aiheuttaa. Miten kaksi viimeistä kysymystä liittyy tähän?
Olen tuntenut pari ihmistä jotka ovat kuolleet vuosia kestäneen bulimian aiheuttamiin sydänvaivoihin. Jos tämä sinua motivoisi, siihen oikeasti kuolee lopulta. Tunnen myös ihmisiä, jotka ovat selvinneet siitä ja elävät hyvää elämää. Valinta on sinun, lopeta jo tänään.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuntenut pari ihmistä jotka ovat kuolleet vuosia kestäneen bulimian aiheuttamiin sydänvaivoihin. Jos tämä sinua motivoisi, siihen oikeasti kuolee lopulta. Tunnen myös ihmisiä, jotka ovat selvinneet siitä ja elävät hyvää elämää. Valinta on sinun, lopeta jo tänään.
"Lopeta jo tänään" on aika huono neuvo. Olen jo hetken aikaan yrittänyt, mut sit tapahtuu jotain ja teen sen taas.
Keski-ikään mennessä paranee kaikilla jos ei satu kuolemaan sitä ennen.
Kyllä on mahdollista parantua ja elää ihan normaalia ja hyvää elämää. Kokemusta on. Suosittelen ammattiapua tai älä ainakaan pidä asiaa omana tietonasi, kerro asiasta turvalliselle läheiselle tai ammattilaiselle. Bulimian taustalla on vaikeus käsitellä vaikeita tunteita, niiden käsittelyyn tarvitset turvallisen tilan. Parantuminen on aina mahdollista, itse sairastin vuosikymmeniä. Voimia sinulle!
On. Sydänvika kylläkin jäi. Se kun tajuaa, että hei minä voin oikeasti kuolla tähän oli aika herättävä hetki. Mutta en olisi toipunut ilman plastiikkakirurgian apua. Syyt bulimialleni korjattiin kirurgisesti ja se loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on mahdollista parantua ja elää ihan normaalia ja hyvää elämää. Kokemusta on. Suosittelen ammattiapua tai älä ainakaan pidä asiaa omana tietonasi, kerro asiasta turvalliselle läheiselle tai ammattilaiselle. Bulimian taustalla on vaikeus käsitellä vaikeita tunteita, niiden käsittelyyn tarvitset turvallisen tilan. Parantuminen on aina mahdollista, itse sairastin vuosikymmeniä. Voimia sinulle!
Kyllä tästä on tiedetty jo monta vuotta. Läheiset ei välttämättä tiedä että vieläkin tämä ongelma... Haluaisitko kertoa lisää bulimiataustastasi tai ainakin siitä ammattiavusta ja paranemisesta?
Vierailija kirjoitti:
On. Sydänvika kylläkin jäi. Se kun tajuaa, että hei minä voin oikeasti kuolla tähän oli aika herättävä hetki. Mutta en olisi toipunut ilman plastiikkakirurgian apua. Syyt bulimialleni korjattiin kirurgisesti ja se loppui siihen.
Mitkä ne syyt oli?
Olen tavannut monia bulimiasta parantuneita. Kannattaa hakea viivyttelemättä kaikkea mahdollista ammattiapua ja myös vertaistukea, jota voi löytää esimerkiksi Syömishäiriöliiton kautta. Mitä nopeammin saa tilanteen hallintaan, sitä vähemmän tulee pysyviä fyysisiä seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut monia bulimiasta parantuneita. Kannattaa hakea viivyttelemättä kaikkea mahdollista ammattiapua ja myös vertaistukea, jota voi löytää esimerkiksi Syömishäiriöliiton kautta. Mitä nopeammin saa tilanteen hallintaan, sitä vähemmän tulee pysyviä fyysisiä seurauksia.
Tätä ei ole saatu hallintaan kymmeneen vuoteen. Siksi mietin onko enää edes mahdollista päästä irti tästä.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikään mennessä paranee kaikilla jos ei satu kuolemaan sitä ennen.
Ei tuohon kuole ellei ole ihan sitten ekstreemiä käytä laksatiiveja ja himotreenaa jne. Toisin sanoen ole aivan viturallaan elintavat. Hampaiden kiille kärsii ajan kanssa kyllä. Voi tulla hampaiden poistoja mutta tuleehan niitä iän myötä muillekin.
Taipumus voi jäädä. Jos löytyy hyvää keskusteluapua ja ihmissuhteita syömishäiriöllä paineiden purku voi lopulta jäädä kun löytää toimivampia keinoja. Usein bulimia yhdistyy epävakaaseen pers. häiriöön, missä draama ja muut riippuvuudet tavallisia. Toisaalta bulimia itsessään ylläpitää pakonomaista toistoa joka eristää ihmissuhteista. Vähän jopa narkkaamista muistuttaa.
up