Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaisitko teinisi urheilut?

Vierailija
09.11.2022 |

Minulle on itsestäänselvää, että maksan lapsiemme säännölliset harrastukset.

Miten muut suhtautuvat yksittäisiin harrastemenoihin? Esim. lapsi käy kiipeilemässä, tramppaparkissa, pelaamassa tennistä tai uimassa kavereiden kanssa. Maksaisitko nuo, vai menevätkö viikkorahoista?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muukaan ne maksaisi? Lapsemme eivät saa viikkorahaa eikä kotitöiden tekemisestä makseta palkkaa. Lasten kuuluu oppia, että kotityöt kuuluvat kaikille. Emmehän me aikuisetkaan siitä saa muuta kuin hyvän mielen. Sukulaisilta saadut lahjarahat menevät suoraan lasten tilille, joiden hallinta siirtyy kullekin kun täyttävät 18. Kesätyöllä ansaitut rahat he saavat käyttää elämiseen kuten lukiokirjoihin, bensaan ja vaatteisiin.

Vierailija
42/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpaurheilusta koituvat maksut maksetaan niin kauan kunnes itse ansaitsevat riittävästi ne hoitaakseen. Eli yli teini-iän ja niin kauan kuin intoa piisaa. Sellaiset kiipeilyt, sulkapallot ym. muut höntsäilyt maksavat itse palkoistaan, ovat aika nuoresta olleet valmennushommissa mukana ja siten saaneet palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse päässyt koskaan mihinkään, eikä perheenäkään käyty koskaan missään. Jouduin töihin 13 vuotiaana ja näistä rahoista piti maksaa itse kaikki muu paitsi ruoka. Omille lapsille maksan ilolla aivan kaiken. Ihanaa kun menevät ja tekevät, erityisesti tuen liikunnallisia ja kulttuurisia menoja. 

Vierailija
44/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on, niin maksan. Harrastukset on kalliita ja kaikilla ei ole varaa, vaikka halua olisikin. Joskus ihan hyvä jutella mitä joku maksaa ja miettiä tosiaan, että jonkun spessun jutun voivat maksaa itsekkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi