Citymarket kauppiailla miljoonatulot!
Tuottajat saa roposia ja tavallinen asiakas itkee ja maksaa nousseista hinnoista.
Ahne kauppias pankittaa miljoonan. V i t mitä paskaa.
Kommentit (185)
K-ryhmässä kauppiaat kulkevat yleensä pitkän tien ennen kuin pääsevät pyörittämään omaa Citymarketia. Ja onhan niidenkin kannattavuudessa melkoisia eroja. Parhaat niistä ovat toki jo lähtökohtaisesti lupa painaa rahaa...
Voihan sitä perustaa oman elintarvikeliikkeen kuka tahansa Suomessa. On näitä pieniä liikkeitä ympäri maata, varsinkin maakunnissa. Mutta kuten moni matkusteleva huomaa, niissä vasta kovat hinnat ovat. Jos tukkuliike myy sokerikilon hintaan 1, 40euroa, on selvää että katetta on oltava ja sokerikilolle laitettava ainakin 2 euron hintalappu. Sen sijaan keskusliikkeiden vähittäiskaupat kuten K- kaupat, City- marketit, Prismat ja S- marketit saavat isojen ostoerien myötä reippaan alennuksen ja voivat hinnoitella esim. tuon sokerin edullisemmaksi. Näillä on myös elintarvikkeiden maahantuonti mikä vaikuttaa hinnoitteluun.
Pikkukauppa sen sijaan on täysin riippuvainen siitä mitä lähistöllä on tarjolla tukkuliikkeissä tai paikallisilla tuottajilla. Sama koskaa pieniä yksityisiä kahviloita jotka eivät kuulu mihinkään ketjuun.
Ilman taloudellisen vaurastumisen mahdollisuutta voisi käydä niin, ettei juuri se kauppa niin kannattaisikaan sitten...
Viime kädessä asiakkaat päättävät tämänkin asian. Kun kauppa vetää asiakkaita ja rahaa puoleensa, myös kauppiaalla on mahdollisuus saada niistä rahoista oma osansa...
Vierailija kirjoitti:
Joka syksy tämä sama valitusnarina kuuluu...
Ja joka syksy sä käyt lukemassa näitä.
Käytännössä isojen ketjujen ulkopuolisilla yrittäjillä ei ole mitään mahdollisuuksia kilpailla jonkun Citymarketin kanssa.
Aitoa kilpailutilannetta ei ole. Siksi joitain voi ottaa pattiin tuo Citymarket-kauppiaiden rahassa kylpeminen.
Vierailija kirjoitti:
Ison yrityksen omistajalla on hyvät tulot jos osaa hoitaa asiansa oikein ja isot riskit. Turha se on nillittää, alkakaa itse kauppiaksi.
Mitähän ne mainitsemasi riskit ovat? Yhdenkään ´´cittarin´´ sulkemisesta en ole vielä kuullut.
Taas tulee todistettua se, että kauppa se on joka kannattaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää, moniko teistä olisi valmis lyömään riskillä rahaa saman verran, kuin CM kauppias investoi ennen jättituloja.
Esim.
"Jos pääomia tulee, niitä investoidaan. Meidän seuraava investointi on luokkaa viisi miljoonaa euroa, kun kylmäkalusteet ja kylmäkoneet vaihdetaan hiilidioksidijärjestelmään ympäristövaatimusten takia."
Kyllä saa myydä, jotta tollaisetkin muutokset saa maksettua melkoisesti ja jotkut viitsii tiristä kateudesta.
Moniko saisi edes 5m€ lainaa?
Aika lapsellinen kommentti. Kylmäkalusteet vaihdetaan vähähiilisiksi - ei suinkaan ympäristön takia -vaan koska asiakasunta kiinnittää tällaiseen asiaan huomiota, eli se määrittelee kuluttajien ostopaikan valintaa.
Tällaisella investoinnilla kauppias olettaa tienaavansa tulevaisuudessa vieläkin enemmän - kuten varmasti tapahtuukin. Syyt ovat siis itsekkäät, eikä investointeihin aleta ilman hyviä tulevaisuudennäkymiä.
Sama ihan kaikilla liiketoiminnan aloilla.
Ja tärkein pointti tällaisessa investoinnissa on se, että sitä ei maksa kauppias vaan liikekiinteistön omistava kesko.
Kauppias kyllä ihan itse maksaa kalusteet jotka hän sinne kauppaan haluaa.
Kesko ei maksa mitään, päinvastoin kauppias maksaa Keskolle.Kaikki kaupan kalusteet ovat keskon omaisuutta ja kauppias maksaa kaupasta vuokraa kalusteineen. Voi sen ajatella niinkin että kauppias maksaa korkeampaa vuokraa, kun kauppaan on tehty uudistuksia mutta mitään henkilökohtaista riskiä kauppiaalla ei ole kaupassa.
No ei tosiaan ole. Jos kauppias haluaa kauppaansa lihatiskin, hän ostaa sen yrityksensä rahoilla. Miksi jauhat paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ison yrityksen omistajalla on hyvät tulot jos osaa hoitaa asiansa oikein ja isot riskit. Turha se on nillittää, alkakaa itse kauppiaksi.
Mitähän ne mainitsemasi riskit ovat? Yhdenkään ´´cittarin´´ sulkemisesta en ole vielä kuullut.
Jos kauppias ei pärjää kauppiaana hän lähtee vaihtoon eli toisin sanoen jos tulosta ei tule kesko pakottaa kauppiaan ulos.
Kauppiaan pitää myös koko ajan ottaa velkaa ja uudistaa kauppaansa. Ja ison Cittarin uudistaminen ei mitään halpaa ole.
Voit varmaan myös kuvitella mitä elintarvike puolen kaikki tavarat maksavat, kauppias on ostanut joka ikisen tavaran.
Vierailija kirjoitti:
Taas tulee todistettua se, että kauppa se on joka kannattaa!
Tämähän on ikiaikainen slogan ja jo antiikissa tuttu sanonta. Ja kaupan tulee kannattaa. Muuten ei kauppaa kannata pyörittää.
Kauppiaiden tyttärenä voin sanoa että hiton raskasta työtä ja ylipitkiä päiviä 7 päivää viikossa. Isän sydän ei kestänyt ja ennen eläkeikää oli lopetettava. Aika harvasta on siihen hommaan. Aina pitää muita palvella, logistiikan hoitaminen on fyysisesti erittäin raskasta, kurat on lattioilta siivottava jokaisen päivän päätteeksi ja tavaroiden tuoreutta valvottava itse ja ilmoitettava terveysviranomaisille säännöllisesti omavalvonnasta raportit. Verottaja ottaa omansa ja kaikki juoksevat kulut ja lakisääteiset maksut lohkaisevat tuloksesta melkoisen siivun. Vastuu työntekijöistä on suuri, koulutuksesta ja työntekijöiden hyvinvoinnista. Lopulta omalle isälleni kävi niin että hän ei itsestään juurikaan ehtinyt pitää huolta, sydän petti liian raskaan työn alla ja ennenaikainen sairauseläke oli ainoa vaihtoehto.
Itse en yrittäjäksi ryhtyisi ikinä sen takia mitä sain todistaa lapsuudenkodissani. Kaikista ei toki ole samaan mitä omat vanhempani tekivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää, moniko teistä olisi valmis lyömään riskillä rahaa saman verran, kuin CM kauppias investoi ennen jättituloja.
Esim.
"Jos pääomia tulee, niitä investoidaan. Meidän seuraava investointi on luokkaa viisi miljoonaa euroa, kun kylmäkalusteet ja kylmäkoneet vaihdetaan hiilidioksidijärjestelmään ympäristövaatimusten takia."
Kyllä saa myydä, jotta tollaisetkin muutokset saa maksettua melkoisesti ja jotkut viitsii tiristä kateudesta.
Moniko saisi edes 5m€ lainaa?
Aika lapsellinen kommentti. Kylmäkalusteet vaihdetaan vähähiilisiksi - ei suinkaan ympäristön takia -vaan koska asiakasunta kiinnittää tällaiseen asiaan huomiota, eli se määrittelee kuluttajien ostopaikan valintaa.
Tällaisella investoinnilla kauppias olettaa tienaavansa tulevaisuudessa vieläkin enemmän - kuten varmasti tapahtuukin. Syyt ovat siis itsekkäät, eikä investointeihin aleta ilman hyviä tulevaisuudennäkymiä.
Sama ihan kaikilla liiketoiminnan aloilla.
Ja tärkein pointti tällaisessa investoinnissa on se, että sitä ei maksa kauppias vaan liikekiinteistön omistava kesko.
Kauppias kyllä ihan itse maksaa kalusteet jotka hän sinne kauppaan haluaa.
Kesko ei maksa mitään, päinvastoin kauppias maksaa Keskolle.Kaikki kaupan kalusteet ovat keskon omaisuutta ja kauppias maksaa kaupasta vuokraa kalusteineen. Voi sen ajatella niinkin että kauppias maksaa korkeampaa vuokraa, kun kauppaan on tehty uudistuksia mutta mitään henkilökohtaista riskiä kauppiaalla ei ole kaupassa.
Pistää kyllä aina mietityttämään että miksi joku kirjoittaa asiasta josta ei mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä isot riskit? Ruokakaupalla :D ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kauppias ei pärjää kauppiaana hän lähtee vaihtoon eli toisin sanoen jos tulosta ei tule kesko pakottaa kauppiaan ulos.
Kauppiaan pitää myös koko ajan ottaa velkaa ja uudistaa kauppaansa. Ja ison Cittarin uudistaminen ei mitään halpaa ole.
Voit varmaan myös kuvitella mitä elintarvike puolen kaikki tavarat maksavat, kauppias on ostanut joka ikisen tavaran.
Toi on henkilöpalvontaa, ikäänkuin ketään muita ei olisi siellä töissä kuin Kuningas Kauppias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä isot riskit? Ruokakaupalla :D ?
Niin ajattele, ne elintarvikkeet pitää ihan itse maksaa, samoin työntekijöiden palkat, kaikki laskut yms.
Kyllä yrittäjällä aina omat riskinsä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit varmaan myös kuvitella mitä elintarvike puolen kaikki tavarat maksavat, kauppias on ostanut joka ikisen tavaran.Toi on henkilöpalvontaa, ikäänkuin ketään muita ei olisi siellä töissä kuin Kuningas Kauppias.
Kauppiaan rahat ovat siinä kaupassa kiinni, ei henkilökunnan.
Vakavasti alkaa tulla aina haluja kasvattaa ja kalastaa itse ruokansa, kun näistä kuulee. Ei huvittaisi antaa enää edes viittä senttiä näille ahneille kapitalisteille.
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti alkaa tulla aina haluja kasvattaa ja kalastaa itse ruokansa, kun näistä kuulee. Ei huvittaisi antaa enää edes viittä senttiä näille ahneille kapitalisteille.
Sama kitinö joka palvelun kohdalla, edes viittä senttiä ei olla valmiita maksamaan mistään, mutta toisaalta ei sitten viitsitä asioita itsekkään tehdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit varmaan myös kuvitella mitä elintarvike puolen kaikki tavarat maksavat, kauppias on ostanut joka ikisen tavaran.Toi on henkilöpalvontaa, ikäänkuin ketään muita ei olisi siellä töissä kuin Kuningas Kauppias.
Nyt puhuttiin riskeistä, ei työntekijöillä ole riskejä.
Oon miettiny sellasta että ne isot tulot johtuu siitä että kaupassa käy paljon asiakkaita, ei ylisuurista katteista.
Miettikää nyt jos maitopurkissa on kate 10c niin kyllä siitä jo päivässä kertyy vaikka kuinka paljon rahaa.
Sitten kun niitä tavaroita on kymmeniä tuhansia niin jo siitä rahaa kertyy kun asiakkaita on tuhansia päivässä.
Mulla menee yksin ainakin rulla per päivä vessapaperia. Paskon 2-4 x ja kusen useamman kerran päivässä
-sinkkunainen