Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi joulupöydässä nuttura kireenä

Vierailija
09.11.2022 |

Anoppi kutsuttiin jouluksi meille. Ilmoitti, että joulupöydässä ei sitten saa olla alkoholijuomia, ei edes olutta. Antaa kuulemma lapsille (5v ja 3v) huonon esimerkin. Ja juopunutta miniää ei halua katsella. Yhden pullon viiniä olisin vain joulupöytään halunnut. Ja mies myös.

Kommentit (181)

Vierailija
41/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ei kuulu joulunviettoon, koska se on lasten juhla. T. Anoppi, jonka miniä on samaa mieltä.

Juhlavampaan ruokailuun kuulu AINA viini ruokajuomana.

Ja mikä on suomalaisessa kodissa se vuoden juhlavin ruokailu? Jouluateria!

Suomalaisen perinteisen jouluruuan kanssa on kyllä todella vaikea löytää mitään viinejä, jotka siihen istuu. Olut tai kuiva siideri on parempi vaihtoehto, siis noin maun kannalta.

Vierailija
42/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on humalaisen kanssa virttänyt joulua tietää ettei se ole lapsista kivaa.

Aattoillan perhetappelut poliisillekin tuttua kotikäyntiä.

Mitäpä jos jättää ne tappelut väliin ja juo sivistyneesti aterialla lasin kaksi viiniä?

Näin meillä on toimittu, eikä lapset ole traumatisoituneet.

Miksi se sivistys vaatii pienen huppelin? Itse tulen huppeliin jo lasillisesta, saati kahdesta.

Mutta en ole tottunut alkoholin käyttäjä.

Siksi en juo kuin juhlissa onnittelumaljat. Ne onneksi eivät ole piripintaisia.

Sun ei varmaan sitten kannata juoda lasillistakaan, jos siitä huppeliin tulet. Itse syön rauhassa pitkän kaavan mukaan nauttien joten se lasillinen kestää.

Tämä on niin tyypillistä, että perustellaan tappelulla, humalahakuisuudella, lasten hoitamatta jättämisellä. Olen pahoillani teidän puolesta, jotka ovat sitä kokeneet, teette toki omat ratkaisut alkoholin suhteen.

En vain ymmärrä sitä, jos alkoholi ei ole ongelma ja haluaa hyvän ruoan kanssa lasin kaksi, niin miksi se on jätettävä pois sen takia, että teillä on ollut huonot joulut omissa perheissänne? Se on valitettavaa, mutta kaikilla ei tosiaan ole niin.

Tiedän kyllä, että alkoholistin leima tulee kun ei "pärjää" ilman kahta lasillista. Se taas on niin tyypillistä tällä palstalla ja tämä on joka vuotinen vääntö.

Kunhan lähdin vääntämään 😂

Vierailija
44/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten juominen on humalahakuista. Se lasi tai kaksi jonka kaikki sanovat juovansa on oikeasti varsin usein pullo tai kaksi. Viiniä sanotaan juotavan maun vuoksi, mutta nykyään saa alkosta kelvollista alkoholitonta viiniä useita laatuja, mutta ei silti kelpaa.

Syyllistämällä suomalaiset sitten oppivatkin eurooppalaiseen viinin käyttöön. Heti hirveä haloo kun yrittää sen lasin kaksi juoda. Ei ihme, että menee pullo tai kaks kun heti valitetaan niistä maks parista lasillisesta. Eikä ne lapsetkaan näe järkevää käyttöä jollei koskaan sellaista saa harjoittaa.

Suomalainen tekee aina väärin toisen suomalaisen mielestä.

Kalikka kolahti.

Luulet vaan 🤣

Vierailija
45/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi joulupöydässä, ei siihen muuta mahdu , kun on niin läski.

Vierailija
46/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ei kuulu joulunviettoon, koska se on lasten juhla. T. Anoppi, jonka miniä on samaa mieltä.

Suomalaisen perinteisen jouluruuan kanssa on kyllä todella vaikea löytää mitään viinejä, jotka siihen istuu. Olut tai kuiva siideri on parempi vaihtoehto, siis noin maun kannalta.

On tietysti ihan mahdotonta ajatella, että suomalaiseen joulupöytään voisi kuulua muutakin kuin perinteiset suomalaiset jouluruuat??

Vierailija
47/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on humalaisen kanssa virttänyt joulua tietää ettei se ole lapsista kivaa.

Aattoillan perhetappelut poliisillekin tuttua kotikäyntiä.

Mitäpä jos jättää ne tappelut väliin ja juo sivistyneesti aterialla lasin kaksi viiniä?

Näin meillä on toimittu, eikä lapset ole traumatisoituneet.

Sama homma. Mies saattaa ruoalla ottaa viiniä ja minä en välitä ottaa mitään Alkoa. Ei meillä tapella eikä örvelletä.

Vierailija
48/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haet taas jutulassi?Puhu pulisosi kanssa asiasta.On puolisosi äiti.Ei tällä lukioiden.Jos ette itse osaa vetä rajoja anopeille sukulaisille,kärsikää,Turha heitä haukkua selän takana, kun ette päin näköä uskalla sanoa asiasta yhtään mitään.

Vierailija
49/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopilla on luultavasti jotain traumoja kosteista tilanteista, joissa on lapsia mukana. Itsellä oli sellainen että mies oli tosi pahasti alkoholisoitunut ja viikonloput ja lomat olivat aivan painajaista kun pienet lapset kyseli että mikä isällä on ja joskus isä öykkäröi pahasti, teloi itseään ja rikkoi tavaroita. Yritin aina peitellä lasten silmiltä öykkäröintiä ja ahdisti aivan hirveästi, kävin lopulta vessassa viiltelemässä itseäni nopeasti paikkaan josta lapset ei huomaisi, että sain sen tuskan mahdollisimman pois ja pystyisin jatkamaan sitä sairasta näytelmää, jossa kaikki on muka kunnossa. Eron jälkeen kesti monta vuotta, että sallin mitään alkoholinkäyttöä kun lapset oli läsnä. Uusi mies oli kerran ottanut pari lasia vappuna ennen kuin tuli juhliin ja ahdistuin ihan kauheasti, vaikka lapset eivät sitä huomanneet ja jos olisivatkaan huomanneet niin eivät olisi siitä olleet moksiskaan. Onneksi uusi mies tajusi, että minua pienikin alkoholimäärä triggeröi. Yksi lapsistani on samanlainen. Minulla on traumat jo parantuneet eikä se että joku on hiprakassa ahdista enää, mutta lapsi taisi jäädä pysyvästi traumatisoituneeksi isästään. Että voi ap myös ottaa vähän sitä omaaki päätä p-seestä, tällaista on aika monilla ihmisillä Suomessa.

Tämä voi selittää anopin käytöstä, mutta ei tee siitä hyväksyttävää. Anoppi saa päättää, mitä tarjoilee omille vierailleen ja mitä itse juo, ei sitä mitä apn joulupöydässä tarjotaan. 

Tilanteesi oli todella surullinen ja olen iloinen, että olet päässyt tilanteesta eteenpäin, mutta kovin yleistä ei ole, että perhejouluna toinen vanhempi ryyppää ja toinen viiltelee itseään vessassa. Tavallisempaa on, että vaihdetaan pari tiukkaa sanaa siitä kuka taas unohti ostaa purkkiherneitä ja silti istutaan pöytään rauhallisissa merkeissä ja juodaan pari lasia viiniä tai olutta ruuan kanssa. 

Anopin, sinun ja lapsesi ei auta kuin yrittää päästä traumastaan ja opetella elämään tapahtuneen kanssa, koska muu maailma ympärillänne ei aina voi muokkautua.

Vierailija
50/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä joulupöydässä on hyvin vähän ihan perinteisiä jouluruokia, varsinkaan laatikoita, joten on aika hölmöä vedota niihin. Kun ette te tiedä jokaisen joulupöytää, mitä pitää sisällään, niin miten voitte tietää sopiiko viini vai ei?

Vierailija
51/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla ilmeisesti kokemusta siitä että miniällä lähtee lapasesta se juominen. Tuskin muuten etukäteen asettaisi ehtoja.

Vierailija
52/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaankin Sanna Marinin anoppi. Toivottavasti Sannan lapsi saisi edes kerran raittiin joulun.

Vierailija
53/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppikaan ei oikeastaan kuulu lasten juhlaan.

Vierailija
54/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yhteistä on anopilla ja kaljapullolla? Molemmat on parhaimmillaan pöydällä kylmänä ja avattuna.

Vierailija
55/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule teille jouluna, enkä laita lahjoja muille kuin pienille lapsille! Minulla on oma joulu, enkä pilaa teidän ilmapiiriä ei-toivottuna vieraana! Lipitä viiniäsi joulutunnelman kohottamiseksi.

Rauhallista joulua toivoo

anoppi

Vierailija
56/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule teille jouluna, enkä laita lahjoja muille kuin pienille lapsille! Minulla on oma joulu, enkä pilaa teidän ilmapiiriä ei-toivottuna vieraana! Lipitä viiniäsi joulutunnelman kohottamiseksi.

Rauhallista joulua toivoo

anoppi

Kiva, toivottavasti lupauksesi ( edes tällä kertaa ) pitää!

Vierailija
57/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopilla on luultavasti jotain traumoja kosteista tilanteista, joissa on lapsia mukana. Itsellä oli sellainen että mies oli tosi pahasti alkoholisoitunut ja viikonloput ja lomat olivat aivan painajaista kun pienet lapset kyseli että mikä isällä on ja joskus isä öykkäröi pahasti, teloi itseään ja rikkoi tavaroita. Yritin aina peitellä lasten silmiltä öykkäröintiä ja ahdisti aivan hirveästi, kävin lopulta vessassa viiltelemässä itseäni nopeasti paikkaan josta lapset ei huomaisi, että sain sen tuskan mahdollisimman pois ja pystyisin jatkamaan sitä sairasta näytelmää, jossa kaikki on muka kunnossa. Eron jälkeen kesti monta vuotta, että sallin mitään alkoholinkäyttöä kun lapset oli läsnä. Uusi mies oli kerran ottanut pari lasia vappuna ennen kuin tuli juhliin ja ahdistuin ihan kauheasti, vaikka lapset eivät sitä huomanneet ja jos olisivatkaan huomanneet niin eivät olisi siitä olleet moksiskaan. Onneksi uusi mies tajusi, että minua pienikin alkoholimäärä triggeröi. Yksi lapsistani on samanlainen. Minulla on traumat jo parantuneet eikä se että joku on hiprakassa ahdista enää, mutta lapsi taisi jäädä pysyvästi traumatisoituneeksi isästään. Että voi ap myös ottaa vähän sitä omaaki päätä p-seestä, tällaista on aika monilla ihmisillä Suomessa.

Tämä voi selittää anopin käytöstä, mutta ei tee siitä hyväksyttävää. Anoppi saa päättää, mitä tarjoilee omille vierailleen ja mitä itse juo, ei sitä mitä apn joulupöydässä tarjotaan. 

Tilanteesi oli todella surullinen ja olen iloinen, että olet päässyt tilanteesta eteenpäin, mutta kovin yleistä ei ole, että perhejouluna toinen vanhempi ryyppää ja toinen viiltelee itseään vessassa. Tavallisempaa on, että vaihdetaan pari tiukkaa sanaa siitä kuka taas unohti ostaa purkkiherneitä ja silti istutaan pöytään rauhallisissa merkeissä ja juodaan pari lasia viiniä tai olutta ruuan kanssa. 

Anopin, sinun ja lapsesi ei auta kuin yrittää päästä traumastaan ja opetella elämään tapahtuneen kanssa, koska muu maailma ympärillänne ei aina voi muokkautua.

Minä en kyllä mistään anopista puhunut, kerroin vain omasta taustastani joka aiheuttaa sen, että jos olen joku päivä itse anoppi, ja minut kutsutaan kylään poikani luo ja tiedän että siellä juodaan pienten lasten paikalla ollessa, niin sanon että en tule jos on alkoholia. 

Olet ihanan naiivi jos luulet, että sen kaltaista kuin minulla tapahtui, ei tapahtuisi muualla. Voit lukea vaikka suomalaisten alkoholinkäyttötilastoja ja rikostilastoja ja sitten miettiä omassa mielessäsi, että kukakohan ne kaikki oikein juo ja mitäköhän siitä oikein seuraa.  Jos omat pari lasia viiniä on tärkeämpiä kuin lähisukulaisten toiveet, niin voit tehdä toki omat ratkaisusi, mutta vaikutat kyllä epäempaattiselta ja ymmärtämättömältä. Minulle on selvää, että alholisasioissa pitää olla todella hienotunteinen, moni kamppailee itsekin oman käytön kanssa ja pöydässä oleva pullo voi olla putken alku.  Emme voi tietää mitä tässä ap:n tilanteessa on taustalla, mutta jotain siellä varmasti on, ja voi liittyä hänen miehensä lapsuuteen.

Vierailija
58/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olemme ainoa perhe, jotka syövät aattona alkuruokina kaloja. Meillä on mm. lämminsavulohta, graavilohirullia, tuulihattuja, joiden sisällä on mm. kylmäsavulohesta ja punasipulista tehty täyte, mätiä, erilaisia kaupasta valmiina saatavia rapusörsseleitä ym. Kyllä  niiden kanssa sopii hyvin valkoviini. Kinkun ja laatikoiden kanssa sitten kotikaljaa.

Lapsetkaan eivät ole koskaan traumatisoituneet, nyt heillä on ikää jo 25 ja 27 vuotta ja edelleen kelpaa vanhempien joulutarjoamiset juomineen.

Vierailija
59/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut juopunut?

Anopilla on luultavasti tietoa aiemmista alkoholinhuuruista joulunvietoista. Koettakaa olla edes jouluna selvinpäin ja ottakaa sitä kuppia sitten uutenavuotena, jos on pakko.

Vierailija
60/181 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olemme ainoa perhe, jotka syövät aattona alkuruokina kaloja. Meillä on mm. lämminsavulohta, graavilohirullia, tuulihattuja, joiden sisällä on mm. kylmäsavulohesta ja punasipulista tehty täyte, mätiä, erilaisia kaupasta valmiina saatavia rapusörsseleitä ym. Kyllä  niiden kanssa sopii hyvin valkoviini. Kinkun ja laatikoiden kanssa sitten kotikaljaa.

Lapsetkaan eivät ole koskaan traumatisoituneet, nyt heillä on ikää jo 25 ja 27 vuotta ja edelleen kelpaa vanhempien joulutarjoamiset juomineen.

Kiva ryypätä porukalla. En edes jouluna noiden alkupalojen jäleen jaksaisi mitään.