Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin juuri, etten ole itkenyt pariin kuukauteen. Aloitin masennuslääkkeen pari kuukautta sitten

Vierailija
09.11.2022 |

Olin ennen lääkettä erittäin herkkä ja empaattinen ihminen, liikutuin jopa söpöistä eläimistä telkkarissa. Nyt tuntuu että olisin kylmä kuin kivi, toki masennusoireet myös poissa mutta olo on jotenkin todella tasainen. Onko sekään hyvä ettei enää koskaan itke? Meneeköhän tämä ajallaan ohi, siis tuo tunteettomuus?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene ohi niin kauan kun lääkettä syöt.

Itse söin essitalopraamia n. 6 vuotta. Lopetin n. vuosi sitten ja itku palasi.

Vierailija
2/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Mikään ei tunnu miltäön, ei ilot eikä surut mieltä paina. Oon silti itse kuitenkin sitä mieltä että parempi näin kuin ailahtelevainen ja itsetuhoinen ihmisraunio. Blokkaa kyllä liikaa tunteita, tunnustan sen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeet vie kaikki tunteet niin hyvät kuin pahat. Onko se sit hyvä juttu jää jokaisen oman harkinnan varaan

Vierailija
4/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön itse Sepramia ja koskaan ei itketä paitsi jos olen ottanut alkoholia, sillon tunteiden tulva pääsee ulos

Vierailija
5/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lääkkeet turruttaa liikaa. Edes lapsensyntymä ei aiheuttanut onnenkyyneleitä . Citalopram

Vierailija
6/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen kokemus, että ehkä hiukan blokkasi tunteita (mikä oli siinä akuutisti helpotus), mutta ei kokonaan sentään. En sen niin tarvitse olla. Olon tulisi olla suht koht normaali lääkkeiden kanssa, ja sen on oman kokemukseni mukaan ihan mahdollista.

Voisikohan sinulla olla liian iso annostus? Voit varmaan jutella asiasta lääkärin kanssa?

Vierailija
7/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene ohi niin kauan kun lääkettä syöt.

Itse söin essitalopraamia n. 6 vuotta. Lopetin n. vuosi sitten ja itku palasi.

Mulla teki myös essitalopraami tuon että itku ei tullut. 

Vierailija
8/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut vielä väittää ettei nuo lääkkeet toimi.

Vierailija
9/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A pill to make you numb

A pill to make you dumb

A pill to make you anybody else

Vierailija
10/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia masennuslääkkeillä. Lopetin 7 vuotta sitten masennuslääkkeet kun hyöty kääntyi miinuksen puolelle. Normaalit tunteet ovat kivempia eikä masennuskaan vaivaa kuin ajoittain parin viikon ajan, mikä on normaalia.

Vierailija
11/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotahan vaan kun ne vievät seksihalut, mutta aiheuttavat ylensyöntiä ja sitä myöten lihomista,

Vierailija
12/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen silti mielummin mieleltäni turta kuin elän masennuksen kanssa. Joka päivä teki mieli kuolla, näännytin itseäni ja pahoinpitelin itseäni. Elämä oli oikeasti kurjaa aamusta iltaan ja öisin piti rukoilla että itsemurha ajatukset lakkasivat. Hiuksia en edes jaksanut pestä saati hampaita.Ei ole ikävä sitä aikaa. Nuo lääkkeet sopii vaikeasta masennuksesta kärsiville, ei lievään tai keskivaikeaan ole järkevää ottaa

Vierailija
13/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken vain hautajaisissa ja viimeisistä hautajaisita on jo 17 vuotta. Ei ole koskaan itkettänyt mitkään söpöt eläimet telkkarissa. Ainakin omasta mielestä olen ihan normaali ihminen ilman mitään lääkityksiä. 

Vierailija
14/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen silti mielummin mieleltäni turta kuin elän masennuksen kanssa. Joka päivä teki mieli kuolla, näännytin itseäni ja pahoinpitelin itseäni. Elämä oli oikeasti kurjaa aamusta iltaan ja öisin piti rukoilla että itsemurha ajatukset lakkasivat. Hiuksia en edes jaksanut pestä saati hampaita.Ei ole ikävä sitä aikaa. Nuo lääkkeet sopii vaikeasta masennuksesta kärsiville, ei lievään tai keskivaikeaan ole järkevää ottaa

Vuosikausia ei kuitenkaan kannata syödä. Mulla oli vaikea masennus ja itsemurha-alttius. Söin lääkkeitä, mutta masennus jylläsi siellä taustalla. Olin toimintakykyinen, mutta en onnellinen. Lopetin lääkkeet ja käsittelin asiat ja voin paremmin. Kaikilla ei tietenkään näin käy. Tämä on minun kokemukseni masennuksesta ja lääkkeiden tehottomuudesta ihmisen parantamisessa. Toimintakyky tulee joo, mutta paranemisesta ei voi puhua.

Vierailija
15/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeet ei paranna mitään eikä ketään.

Ei itketä, ei naurata eikä tee mieli seksiä. Seksuaalinen haluttomuus voi jäädä pysyväksi.

Lihominen on myös yleinen sivuvaikutus, vaikka ei söisikään enemmän.

Vierailija
16/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki paras lääke tähänkin.

Vierailija
17/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Msennuslääkkeen lopetuksen jälkeinen vuosi meni itkiessä. Itkin kaiken mitä en ollut pystynyt itkemään. Ajoittain itkin ihan ihme jutuista vielä vuosien ajan ajoittain. Joten joo todella fiksua padota itku kehoon. Ei ihme että niitä mömmöjä syödään ikuisesti ja tuntuu aina vaan pahemmalle.

Vierailija
18/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko tuon vuoksi aloittaa masennuslääkkeen käyttö? Ei siinä ole mitään pahaa jos vetistelee helposti, kunhan tekee sen salaa. Minäkin saan pyyhkiä silmiäni tilanteissa joita en miehenä kehtaa edes sanoa, eikä haittaa yhtään. Mutta en siis ikinä näytä sitä muille.

Vierailija
19/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön Voxraa ja kyllä muuten itkettää, edelleen. Naurattaakin kyllä, eli mulla ei nyt ole mennyt elämä tunteettomaksi. Ilman lääkitystä olen kyllä paljon vihaisempi ja moni asia vituttaa. JOten syön ihan mielelläni lääkkeet.

Vierailija
20/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni empaattisena, mutta itken äärimmäisen harvoin. Eikö tuollainen ap:n kaipaama jatkuvasti itkeminen ole raskasta sekä itselle että ympäristölle.