Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole varaa laittaa joulua saati ostaa lahjoja

Vierailija
08.11.2022 |

Perustarpeisiin ja laskuihin menee kaikki mitä tienaa ja ei tahdo riittää niihinkään. Jouluna joku kuusen tapainen ja paperista koristeita ikkunaan. Jouluruoka vielä mietinnässä vai lämmittääkö hernekeittoa tai riisipuuroa...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä niiltä lapsiltasi mikä on niiden mielestä välttämätöntä jouluna. Omat vekarat vastasivat kinkku, joulutortut ja suklaa plus joku kiva lahja. Ei siis tarvitakaan joulukuusta, koristeita, laatikoita, pipareita sun muuta.

Vierailija
22/40 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ihan oman perheen kanssa skipattu kliseinen joulu jo monena vuonna. Kuusi saa jäädä metsään, ei turhia lahjoja, ei pakollisia jouluruokia, joista kukaan ei loppujen lopuksi ole koskaan hirmuisesti edes pitänyt.

Paljon lautapelejä, to do-listan elokuvia, hyvää musiikkia. Tapaksia, nyyttejä, salaatteja, viiniä ja leivoksia. Nukkumista pitkään.

Suosittelen luomaan oman näköisen, rennon joulun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion myydä keräilytavaraa niin , että saan kasaan tarvittavan summan jouluksi. Tiedän, että onnistun. Olenhan  myynnin ammattilainen.

Sekin on varmaan ihan ok. Mitä keräilytavaraa sulla on?

Kaikenlaista vuosien saatossa kertynyttä. Sen verran ylimääräisiä että saa kinkun ja pari lahjaa

Vierailija
24/40 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloja keräämällä ehdit vielä tienata kinkkurahat.

Vierailija
25/40 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhli joulua vasta tammikuussa niin kuin venäläiset ja osta kaikki alennusmyynnistä. Problem solved.

Vierailija
26/40 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tulee joka vuosi ja silti se pääsee yllättämään. Heittääkö nää ihmiset ne edellis vuoden koristeet roskiin?

Vierailija
27/40 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko Torista löytyä joululahjoja?

Vierailija
28/40 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu tulee joka vuosi ja silti se pääsee yllättämään. Heittääkö nää ihmiset ne edellis vuoden koristeet roskiin?

Ei niillä ole koristeita kun viime vuonnakin joulu tuli aivan puskista, yhtään ei pystynyt varautumaan. Minkäs teet, toisilla vain on niin huono tuuri.

Vierailija
29/40 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten olette ilman. Ei kukaan pakota viettämään joulua.

Vierailija
30/40 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun viettoon ja valmisteluun ei mene normaalia elämää enempää rahaa, mutta tekemistä siinä on. Jos ei siihen ole halua tai kykyä, niin menköön ohi sitten. Itse ajattelen, että se joulun henki tulee juuri siitä, että juhlan eteen on nähnyt hieman vaivaa, leiponut, valmistellut ja askarrellut vaikka niitä paperikoristeita. Se erottaa juhlan arjesta.

Vierailija
31/40 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinulla on vanhat joulukoristeet olemassa? Ne kestää yleensä vuosia tai vuosikymmeniä. Kuusi nyt ei ole pakollinen.

Perunaa, porkkanaa, lanttua, puuroriisiä... pystyt varmaan ostamaan? Siinä on jo perusraaka-aineita jouluruokiin.

Minulle taas joulukuusi on viimeinen asia, josta jouluna luopuisin! Ihmettelen kyllä, miten joka vuosi voi olla pula koristeista! Minä olen ainakin keränyt kokoelmaani vuosikymmeniä joten oikeasti ei ikinä enää tarvitsisi ostaa koristeita.

Vierailija
32/40 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan ihan oman perheen kanssa skipattu kliseinen joulu jo monena vuonna. Kuusi saa jäädä metsään, ei turhia lahjoja, ei pakollisia jouluruokia, joista kukaan ei loppujen lopuksi ole koskaan hirmuisesti edes pitänyt.

Paljon lautapelejä, to do-listan elokuvia, hyvää musiikkia. Tapaksia, nyyttejä, salaatteja, viiniä ja leivoksia. Nukkumista pitkään.

Suosittelen luomaan oman näköisen, rennon joulun.

Tapakset on Suomessa kallista ruokaa. Sinänsä hyvä vinkki, mutta ei säästöbudjetin kannalta.

Vierailija
33/40 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna voi tehdä lihapullia, ei tarvitse ostaa kinkkua. laatikoita ja riisipuuroa. Siinä se.

Vierailija
34/40 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hittoa. Joulu on taas vaan viikonloppu muiden joukossa. Älä laita äläkä osta. Mene sen sijaan vaikka vanhainkotiin ilahduttamaan vanhuksia ja laulamaan heidän kanssaan joululauluja. On paljon, joita ei kukaan käy katsomassa. Tai mene jakamaan puuroa Hurstin juhlaan.

Moni haluaa olla töissä joulun ja usea ei vietä koska ei vaan halua.

Vierailija
35/40 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No multa saisit parimetrisen kuusen ilmaiseksi - ei siis oikea - ja ison laatikollisen koristeita. Ei valitettavasti mahdu nykyiseen asuntoon.

Oikeasti, en ymmärrä tätä jouluvalitusta. Heittääkö ihmiset joka vuosi sen vuoden koristeet roskiin kun aina kuulemma pitää nekin ostaa? Ja ruokaa laittaa jouluksi - haloo, eikö kaikki laita normaalistikin jotain ruokaa? Pari laatikkoa ja rosollia saa pikkurahalla vaikka valmiina kaupasta jollei itse viitsi keitellä lanttua ja porkkanoita laatikoita varten. Kymmenen kilon kinkkua ei tarvitse ostaa, joku possurulla tai jopa kauniisti koristeltu mureke ajaa saman asian. Lahjoja kukaan ei ilmeisesti osta ennenkuin joulukuussa (ylläripylläri, joulu tulee tänäkin vuonna, me luultiin että ne on peruttu)  ja nekin pitää olla jotain kallista. 

Ja  hei, joulu on ihan vapaaehtoinen tapahtuma, ei sitä ole pakko viettää jos ei halua. Uusia joulunviettotapoja voi kehitellä, sellaisia joihin ei kulu kovin paljon rahaa. 

Vierailija
36/40 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattivalittaja vauhdissa

Ei ole. Minulla on kaksi muovikuusta, 4 laatikkoa joulukoristeita ja rahaa olen säästänyt lahjoihin.

Vierailija
37/40 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu tämä sama kitinä!

Vierailija
38/40 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole lapsia niin kelle ostat lahjoja?

Vierailija
39/40 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittääkö aapee koristeensa sina roskiin koka vuosi

Vierailija
40/40 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät siis yli varojesi. Jätä parina kuukautena ostamatta uusia vaatteita, tai sit jos voi osata syksyllä jo ennakoida ja karsia menoja, jotta säästöön jää rahaa pieneen jouluateriaan. Itse ostin viime vuonna alesta n. 1.50m korkean tekokuusen, maksoi alle 5e. Se on pihakoristeena kyllä, sisäkuusena palvellut jo 15 vuotta sama tekokuusi. Koristeet on yhtä vanhoja. Sit mulla on tapana koristella tiiliseinä kymmenillä vanhoilla joulukorteilla mitä ollaan saatu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä