Arki ja vuorotyö..
Oon tässä pähkäillyt että miten saa arjen pyörimään jos molemmat vanhemmat ovat vuorotöissä?
Mulla työ ois jatkuvaa kolmivuorotyötä ja miehelläni katkeava kolmivuorotyö eli yksi viikko aina yhtävuoroa. 1.aamuvuoro viikko, 2.yö viikko, 3. ilta viikko. Viikonloput on miehelläni vapaat..
Lapset on 1- ja 3- vuotiaita. Kertokaahan miten teidän arki sujuu vuorotyön ohessa? Onko lapset vuorohoitokodissa? Kertokaahan kokemuksia?
Kommentit (2)
meillä lapset 2v ja 3v nuorempi aloitti hoidon elokuussa ja esikko 2005 elokuussa. Töihin palasin 1.10.05, vuoden kuopus oli kotihoidossa.
Meillä molemmat vanhemmat tekevät katkeamatonta kolmivuorotyötä.
Lapsemme on pph:lla hoidossa max 14 päivää kk hoidossa 8-15
viikonloppuisin ei koskaan.
Meillä mummu auttaa välillä esin tällä viikolla mummu tulee 11.11 12.11 klo 21.15-21.50 lapset nukkuvat jo silloin. isi lähtee töihin 21.15 ja minä tulen 21.50
Hyvin tämä arki menee, tosin olen helpottanut siten että siivooja käy joka kolamsviikko meillä, silloin kun siivooja ollaan lasten kanssa puistossa. Its eimuroin sitten vain päivittäin, helpottaa kummasti kun joku ulkoiluttaa matot :-)
työni menee aaaa-iiii-yyyy------aaaa jne...
Kyllä se menee siinä kun joku muukin työvuoro
sitten, kun vanhempia on kaksi.Omat lapseni ovat vuoropäiväkodissa, päivät venyvät pitkiksi, tänäänkin päiväkotia klo 7-19.30. Lapset 4- ja 6-vuotiaat. Vielä elämä on helppoa kun on vuoropäiväkoti, mutta ensi syksynä tyttö lähtee kouluun ja siinäpä sitten onkin sumplaaminen, miten hoidon saa järjestettyä, iltapäiväkerhotkin menevät kiinni klo 17.