Mitä tapahtuu jos ei suostu nenäkoronatestiin? Eikö pääse lääkäriin?? Tai saa saikkua?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä riitä esimiehen myöntämä omailmoitus? Meillä oli ennen 3 pv, nykyään 3+2+2 päivää.
Just kk sit olin ehkä koronassa, mutta olin ihan vaan kotona sairastamassa ja soitin esimiehelle. Onneksi onnistui näin. En itsekään suostuisi tikkutestiin. Sitten täytyisi mennä vain sinnittelemään kipeänä töihin ja koittaa vaikuttaa terveen näköiseltä.
Ja kyse ei ole epämukavuudesta, kestän kyllä sitä, vaan nuo testit on oikeasti haitaksi.
Juu, sama. haitaksi on nenänkaivelu testit, mulla on nenä niin ahdas etten sinne tikkua tahdo ja pelkään että se laukaisee taas nenänverenvuodot. Jos en saa lisää saikkua ilman sitä testiä niin menen sitten sairaana töihin.
Kenenkään nenä ei ole niin ahdas, ettei sinne pari millimetriä halkaisijaltaa oleva tikku sopisi.
Vierailija kirjoitti:
Pystyyhän testin tehdä pepustakin, jos on mieluisampaa.
Jokainen muu aukko olisi mieluisampi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä riitä esimiehen myöntämä omailmoitus? Meillä oli ennen 3 pv, nykyään 3+2+2 päivää.
Just kk sit olin ehkä koronassa, mutta olin ihan vaan kotona sairastamassa ja soitin esimiehelle. Onneksi onnistui näin. En itsekään suostuisi tikkutestiin. Sitten täytyisi mennä vain sinnittelemään kipeänä töihin ja koittaa vaikuttaa terveen näköiseltä.
Ja kyse ei ole epämukavuudesta, kestän kyllä sitä, vaan nuo testit on oikeasti haitaksi.
Juu, sama. haitaksi on nenänkaivelu testit, mulla on nenä niin ahdas etten sinne tikkua tahdo ja pelkään että se laukaisee taas nenänverenvuodot. Jos en saa lisää saikkua ilman sitä testiä niin menen sitten sairaana töihin.
Kenenkään nenä ei ole niin ahdas, ettei sinne pari millimetriä halkaisijaltaa oleva tikku sopisi.
ON. Eikä se mikään pieni tikku ole.
Halveksun kyllä jokaikistä joka yhdestä koronatestistä pillittää. Toivon että kukaan teistä ei koskaan sairastu ihan oikeasti, tehän kuolette heti kättelyssä niihin testeihin ja hoitoihin jotka ovat noin sata kertaa yhtä pumpulipuikon pyöräytystä hirveämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on erittäin pieni. Paljon tavallista vanupuikkoa kapeampi.
Mistä lähtien Suomalainen alkoi pelätä nenä-tikkua, minne se kuuluisa sisu on kadonnut???
Ne on vapaaehtoisia. Koronistit niissä juoksee kun nehän rukoilee koronaa ja uskoo siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on erittäin pieni. Paljon tavallista vanupuikkoa kapeampi.
Edes oma 4-vuotias tytär ei ole ollut moksiskaan tästä "aivojen kaivelusta". Kahdesti ollaan jouduttu käymään testeissä koko perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen pitää tänä aikana pyytää lääkärin/hoitajan todistus tavallisesta flunssasta tai koronasta???
Aikamoista vittuilua jos ei oma ilmoitus riitäYllättävän monessa työpaikassa mennään tiukimman tulkinnan mukaan.
Laki antaa työnantajalle mahdollisuuden osoittaa haluamansa lääkäri jonka lausunnon perusteella työnantaja myöntää sairauslomaa. Mikäli työntekijä ei tähän suostu niin työnantajalla ei myöskään ole velvollisuutta maksaa sairausajalta palkkaa.
Se on kyllä työnantajalta ihan ääliömäistä varsinkin nyt korona-aikana. Tuhlaa terveydenhuollon resursseja. No toivottavasti työnantajat maksaa sen työterveyshuollon josta todistukset saa, ettei julkista tarvi sillä tyhjänpäiväsellä flunssalapun kirjoittamisella kuormittaa.
Tervaksiä Tanskasta, jossa on tehty yli 100.000.000 koronatestiä. Itse kävin varmaan 30-40 kertaa vähintään. Pikkujuttu se tikku nenässä.
Vierailija kirjoitti:
Tervaksiä Tanskasta, jossa on tehty yli 100.000.000 koronatestiä. Itse kävin varmaan 30-40 kertaa vähintään. Pikkujuttu se tikku nenässä.
Siis terveisiä
Antaisivat vaan ihmisten sairastaa ilman mitään testejä...
Meidän työpaikan tien toisella puolella on koronatestauspaikka. Osa testiinmenijöistä ei löydä sinne ja harhailevat naapuritaloihin kyselemään missä se on. "Oisin testiin menossa, onko se täällä??"
No ei ole meillä. Tekisi kohta mieli alkaa istuttaa nämä kyselijät penkkiin ja pyöräyttää topspuikko heidän nenään... Opasteet ulkona ei auta, kun ei ihmiset lue niitä. Parhaat yrittää tulla vielä testin jälkeen kysymään saako käydä vessassa tai jäädä odottelemaan bussia. Juu ei valitettavasti. :)
Kaikista paras olisi ohjeistus pysyä kotona, jos on oireita. Ei minnekään kylille harhailemaan minnekään testeihin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyyhän testin tehdä pepustakin, jos on mieluisampaa.
Jokainen muu aukko olisi mieluisampi vaihtoehto.
Olisi siinä hoitsuilla naurussa pitelemistä,drive in testaus /c:stä ,
Vahvat mieshoitajat ottavat testin väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vahvat mieshoitajat ottavat testin väkisin.
Mitä ihmeen väliä sillä testituloksella on?
Joillain se näyttää tai ei, vaikka olisikin korona. Se on kuin huono arpapeli.
Jos olet oireinen, olet ja sairastat kotona, kunnes et enää ole oireinen. Miksi siitä pitää tehdä vaikeampaa ja mitä hyötyä siitä tiedosta saa onko korona vai ei?
Ottavat myös nielusta, jos ei uskalla nenän kautta. Se on useammalle miellyttävämpi. Pyydät vain.
Pyydä sylkitestiä.