Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitko raskaudesta ennen uutta työsopimusta?

Vierailija
08.11.2022 |

Itselläni oli aikomus kertoa hyvissä ajoin ennen määräaikaisen sopimuksen loppua, mutta jatkoa tarjottiin suullisesti ennen sitä (ihan outoa kun aina ennen on tarjottu viikko ennen sopimuksen loppua). En kehdannut sanoa "en tiedä haluanko jatkaa kun saattaa olla juttuja". Vielä ehtisin tehdä virallisen ilmoituksen mutta olisiko se hätäilyä/kiusallista? Nyt "vasta" viikko 13. Työnantaja on kaupunki eli ei mikään pieni paikka joka menisi konkkaan. En ole kenenkään sijainen vaan työpanostani tarvitaan jatkuvasti. Harmittaa vähän kun suunnitelmat meni uusiksi.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut, koska olin nähnyt, miten työt ei jatku, jos kertoo. Ja kyllä, pomo oli kuin sitruunaa haukannut koko loppuajan, mutta se ei ollut minun ongelmani. Päivääkään töitä ei jäänyt tekemättä ja sopimus loppui juuri sopivasti päivä ennen loman alkua.

Vierailija
22/24 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kertoa enkä sinuna kertoisi. Miksi kertoisit? Vasta 2 kk ennen kuin jäät raskauslomalle, tulee kertoa. Näin toimii kaikki, oli se työsoppari uusi tai vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin ennen sopparin allekirjoittamista ja vakuutin jopa, että ymmärrän, jos eivät sittenkään ota minua. Mulla oli vanha työpaikka, joka oli ihan ok, enkä halunnut tilanteeseen, jossa minut irtisanotaan uudesta koeajalla (raskauden vuoksi, mutta jollain tekosyyllä).

Mun kohdalla osoittautui hyväksi ratkaisuksi kertoa työpaikalla. Sain silti paikan, ja avoimuuttani arvostettiin.

Irtisanomiseen tarvitaan aina syy, olipa koeajalla tai ei. Jos raskaus on työnantajan tiedossa, vaaditaan kyllä aika painavat perusteet sen todistamiseksi, että syy on joku muu.

No ei vaadita. Ei raskaus ole mikään loputon suoja sentään. Syy on aina olemassa, jos irtisanotaan tai koeaika puretaan.

Vierailija
24/24 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin etten mitään rupea nyt etukäteen ilmoittelemaan. Eri asia jos olisi tarjottu pitkää vuoden sopimusta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän