Miten joillakin naisilla on KAIKKI?
Tiedän yhden naisen, jolla on kaikki palikat natsanneet kohdilleen elämässä. En tunne häntä, mutta seurannut lähinnä somesta ja muualta. Nainen syntyi rakastavaan ja suht vauraaseen perheeseen, aikuisena on triljoona kaveria, on kaunis kuin mikä, on palvova mies ja ihanat lapset. Menestyy työelämässä ja kipuaa yhä korkeammalle urapolulla. Kaikki pitävät hänestä, mikä on uskomatonta, eikö tuollaisille olla yleensä kateellisia? Olen muutaman kerran tavannut ja nyt se huono puoli. Oli mun mielestä melko tylyn oloinen, mutta sitten mietin, että en yllä hänen tasolleen ja siitä se johtui, kaltaisilleen on varmaan ihana kuten käy ilmi kun on niin tykätty.
Tunnetko tällaisia supernaisia?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Tunnen toki.
Toisaalta tunnen heidät sen verran hyvin että tiedän, että heidän menestyksensä ei ole tullut vain annettuna vaan he ovat määrätietoisesti työskennelleet sen eteen. Heillä on myös ollut vastoinkäymisiä, mutta he eivät ole antaneet niiden pysäyttää itseään.
Hyvän miehen saaminen vaatii tarkkaa seulaa ja tietoutta siitä että mitä haluaa suhteelta, sekä valmiutta päättää suhde joka ei ole sitä mitä haluaa.
Hyvä "luonnollinen" ulkonäkö vaatii geenien lisäksi paljon vaivannäköä, aikaa ja sitä rahaakin. Minullakin esimerkiksi on luonnostaan todella laikukas akneiho, mutta panostamalla ihonhoitoon se on tasainen ja virheetön. Minulla on myös luonnostaan ohut, liuskamainen, maantienharmaa tukka, mutta näkemällä vaivaa ja maksamalla ammattilaiselle sen huoltamisesta, sen saa näyttämään hyvältä "luonnollisella" tavalla.
Nämä "täydelliset" naiset lihoavat samoilla mekanismeilla kuin "taviksetkin", hoikkana pysyminen edellyttää säännöllistä liikuntaa ja herkkujen jättämistä väliin. Itsekuri ei kenellekään tule luontaisesti, vaan sitä on treenattava kuin lihasta.
Hyvän työn saaminen edellyttää koulutusta ja aktiivista verkostoitumista. Naiselta uran eteneminen edellyttää aktiivista eteenpäin menoa. Ylennyksiä ja tilaisuuksia näyttää kykynsä ei tulla tarjoamaan nenän eteen, vaan niitä on pyydettävä, joskus vaadittava.
Se että et näe työtä toisten elämän taustalla, ei tarkoita sitä että asiat vain ilmestyisivät heille.
noo. Totuuden nimissä on sanottava, että kyllä kotiolot ja tuurikin vaikuttaa. Olen itse suht menestynyt, mutta kiitos kuuluu paljon vanhemmille, jotka kannustivat koulutukseen (maksoivat mm vaihtarivuoden, auttoivat läksyissä jne) ja loivat kotiin olosuhteet, joissa oppi keskustelemaan ja seuraamaan aikaansa. Ja tuurille, valmistuin oikeaan aikaan, oikeaan paikkaan.
Olin myös syntymäkaunis, josta en tosin ole enää keski-ikäisenä ihan niin jaksanut pitää kiinni, koska työt.
Olen ollut terve, kuten myös perheeni.
Kaikki eivät tosiaan pidä minusta erityisesti, enkä päivitä tekemisiäni someen, mutta voihan joku ajatella, että mulla on onnistunut kaikki. Itse ajattelen, että kaikki on hyvin millä on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut? Oikeesti on näitä, mutta niin harvinaista. Kyllä minäkin tiedän paljon naisia joilla on OSA näistä, esim. on kaunis, mutta ura mitäänsanomaton, on hyvä mies, mutta kaikki muu on tavanomaista, on hieno ura mutta on ilkeä ja manipulatiivinen ja ruma sisäisesti. Eli harvalla on loppujen lopuksi KAIKKI. Ap
Jos olen ymmärtänyt oikein, seuraat siis somessa tätä naista, ja kuvittelet sen perusteella tietäväsi hänen elämästään riittävästi, jotta voit huokailla kateellisena hänellä olevan KAIKKI. Kuule Ap kun kellään ei ole kaikkea, eikä läheinenkään aina tiedä, mitä kaikkea toisen elämään kuuluu, saati sitten joku someseuraaja.
Mistä tiedät, montako läheistä ihmistä hän on menettänyt? Ehkä hänellä itsellään on ollut vakava sairaus? Hän on saattanut kärsiä lapsettomuudesta tai keskenmenoista, ennen kuin on lapsensa saanut? Osaatko aavistaa, miten paljon työtä tuollainen nousujohteinen ura vaatii? Ehkä hän kärsii työstressistä, josta aiheutuu unettomuutta ja vatsavaivoja? Ehkä hän odottaa juuri tuloksia rintasyöpäepäilyn vuoksi otetusta koepalasta?
Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta pointti on se, että nämä tällaiset luulottelut toisten elämän helppoudesta on aina jotenkin niin ärsyttäviä. Kun kukaan ei vain voi tietää, mitä kaikkea kenellekin kuuluu. Ei varsinkaan some perusteella.
Tyypillistä suomalaisuutta. Pakko etsiä se nega. Joo, en kuvittelekaan, että kaikki on yhtä ruusuilla tanssimista, mutta on kuitenkin saavuttanut paljon. En kadehdi ulkonäköä, en uraa en perhettä, jos jotakin kadehdin niin se on hänen itsevarmuus millä navigoi ellämässä. Ap
Joku voi olla mulle kateellinen kun olen nätti ja hoikka, mutta eivät tiedä että olen vakavasti sairas. Kannattaisi olla onnellinen jos on terve, se on oikeasti SE kaikki. Eikä terveys tarkoita sitä että näyttää upealta ja voisi tehdä mallintöitä vaan sitä ettei tarvitse rampata jossain tutkimuksissa joissa käy yleensä itseä 30 vuotta vanhemmat ihmiset.
Se jos keho toimii ja ei väsytä aamusta iltaan on paljon paljon parempaa kuin mikään somen kiiltokuva, raha, etelänmatkat, koko helahoito. Ei noi ihmiset joilla on kaikki osaa välttämättä edes nauttia siitä, se on se rikkaus kun nauttii siitä mitä on.
Mä nautin tällä hetkellä siitä, että on vapaapäivä töistä ja huomennakin on. Ehkä saan levättyä ja nukuttua kunnolla ja olen sitten paremmissa voimissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut? Oikeesti on näitä, mutta niin harvinaista. Kyllä minäkin tiedän paljon naisia joilla on OSA näistä, esim. on kaunis, mutta ura mitäänsanomaton, on hyvä mies, mutta kaikki muu on tavanomaista, on hieno ura mutta on ilkeä ja manipulatiivinen ja ruma sisäisesti. Eli harvalla on loppujen lopuksi KAIKKI. Ap
Jos olen ymmärtänyt oikein, seuraat siis somessa tätä naista, ja kuvittelet sen perusteella tietäväsi hänen elämästään riittävästi, jotta voit huokailla kateellisena hänellä olevan KAIKKI. Kuule Ap kun kellään ei ole kaikkea, eikä läheinenkään aina tiedä, mitä kaikkea toisen elämään kuuluu, saati sitten joku someseuraaja.
Mistä tiedät, montako läheistä ihmistä hän on menettänyt? Ehkä hänellä itsellään on ollut vakava sairaus? Hän on saattanut kärsiä lapsettomuudesta tai keskenmenoista, ennen kuin on lapsensa saanut? Osaatko aavistaa, miten paljon työtä tuollainen nousujohteinen ura vaatii? Ehkä hän kärsii työstressistä, josta aiheutuu unettomuutta ja vatsavaivoja? Ehkä hän odottaa juuri tuloksia rintasyöpäepäilyn vuoksi otetusta koepalasta?
Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta pointti on se, että nämä tällaiset luulottelut toisten elämän helppoudesta on aina jotenkin niin ärsyttäviä. Kun kukaan ei vain voi tietää, mitä kaikkea kenellekin kuuluu. Ei varsinkaan some perusteella.
Tyypillistä suomalaisuutta. Pakko etsiä se nega. Joo, en kuvittelekaan, että kaikki on yhtä ruusuilla tanssimista, mutta on kuitenkin saavuttanut paljon. En kadehdi ulkonäköä, en uraa en perhettä, jos jotakin kadehdin niin se on hänen itsevarmuus millä navigoi ellämässä. Ap
Ei se ole suomalaisuutta vaan realismia. Kenenkään ihmisen elämä ei ole pelkää kiiltokuvaa. Sen tajuaa jokainen aikuinen ihminen joka on vähääkään elämää nähnyt. Ei ole ihmistä jolla ei olisi huonoja hetkiä, vaikeita aikoja tai omassa päässä olevia epäilyksiä omasta pärjäämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista elämänpolkua ei voi valita, eikä sitä voi omalla työllä rakentaa. Harvempi täydelliseen harmoniaan esimerkiksi päihdeperheestä ponnistaa, eikä kukaan meistä voi valita perhettä, johon syntyy.
Joillain käy tuuri elämässään alusta loppuun, mutta harvinaista se on. Itse olen onnellinen, että maailmassa on myös onnellisia ja hyvinvoivia ihmisiä, erityisesti jos he itse vielä ymmärtävät etuoikeutetun asemansa eivätkä pidä sitä vain omana saavutuksenaan.
Just tämä. Vähän joskus häiritsee tuo defenssi, että 'se vaatii kuule kovaa työtä'. Monesti vaatii. Mutta aina enemmän se vaatii työtä häneltä, joka jo lapsuudesta lähtee 100m takamatkalta.
Olen tuo kommentti 43 kirjoittaja ja kaikessa onnessani ja saavutuksissani tiedän, ettei lapselleni asiat tule aivan yhtä helposti. Hänellä on tarkkaavaisuushäiriö, joka aiheuttaa vaikeuksia oppimisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on tietysti totta, mutta ei kaikilla ole vaikeaa. Joillain on oikeasti helppo elämä. Ja jotkut ovat elämäänsä tyytyväisiä ja onnellisia, vaikka se ei kaikilta osin aivan täydellistä olisikaan. Tietenkään ei silti ole hyvä luulotella kenenkään elämästä yhtään mitään, mutta sekin on valheellista, jos kuvitellaan, että kaikki mikä näyttää onnelliselta on aina vain kulissia. Eivät kaikki ihmiset ole onnettomia ja tyytymättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyt olevan hölmö jankuttaja.
Et edes ymmärrä mitä muut kommentoivat.
tuntemasi on täys päinen oikea suomi nainen. sinä taas tatuoitu teini äiti jonka harrastus on lähi räkälässä karaoken laulaminen ja sieltä aina elämäsi miehen löytäminen pantuaan he kuitenkin ovat heti poistuneet.
Tuollaisten täydellisten onnistujien tylyys on masentavaa, he eivät ymmärrä, että sama ei todellakaan ole mahdollista kaikille, vaan tuuri, karma, tms. todellakin vaikuttaa ihmisten elämään. Esim. itseltäni ei näy onnistuvan kertakaikkiaan mikään, minä en ymmärrä mistä tämä johtuu, en pysty näköjään tekemälläkään vaikuttamaan kohtalooni, olen koettanut toimia erinäisten vinkkien ja ohjeiden mukaan joilla muut on menestyneet, mutta ei ole minkäänlaista vaikutusta ollut niillä minun elämässä!
Eivät kaikki pidä hänestä. Ethän sinäkään pidä.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki pidä hänestä. Ethän sinäkään pidä.
En tunne häntä, miten voisin pitää tai olla pitämättä. Olen ulkopuolinen tässä. Ap
Monesti silmäätekevät vanhemmat tasaavat lastensa tietä. Suhteiden avulla saa paljon, vaikka ei suoraan, mutta tyyliin "Ai se on sen tytät/poika, hyvä tyyppi sen isä". Näin kun haetaan töihin.
Kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Tosiasia kuitenkin on että ei kaikilla vaan ole samanlaisia mahdollisuuksia elämässä. Toisille jaetaan huonommat kortit. Yleensä nämä jotka hokee että elämä on sitä mitä teet siitä, eivät tajua mistään mitään. Niin ja itselläni ovat asiat ihan hyvin, että kateudesta ei ole kysymys. Olen vain esimerkiksi työssäni nähnyt niin paljon kaikenlaista.
Et voi tietää mitä tuo nainen on käynyt elämässä läpi tullakseen itsekseen. Perheessä tai hänellä voi olla sairauksia. Hän tai läheiset voi kärsiä mielenterveyden ongelmista tai kroonisesta stressistä. Lapsilla voi olla oppimisvaikeuksia. Unettomuus voi olla joka öinen seuralainen. Kukaan ei selviä elämässä ilman vaikeuksia. Helmet jalostuu paineessa. Siinä on suurin erottava tekijä että jotkut osaa kääntää vaikeudet vahvuudeksi ja ottaa niistä oppia eikä kyynisty ja katkeroidu niinkuin moni tekee. Moni muukin stalkaa, kadehtii ja katkerana voivottelee sensijaan että yrittäisi itse muuttaa omaa elämää paremmaksi.
Se että on tyly sinulle voi kertoa että näkee sinussa tuon katkeruuden ja kateuden. Haluaa pitää sinut kaukana itsestä. Yksi hyvinvoinnin edellytys on että tunnistaa ihmiset ketkä päästää lähelle ja osaa pitää huonoa oloa tuottavat yksilöt ulkopuolella elämästä.
ed.
Vierailija kirjoitti:
Se että on tyly sinulle voi kertoa että näkee sinussa tuon katkeruuden ja kateuden. Haluaa pitää sinut kaukana itsestä. Yksi hyvinvoinnin edellytys on että tunnistaa ihmiset ketkä päästää lähelle ja osaa pitää huonoa oloa tuottavat yksilöt ulkopuolella elämästä.
ed.
Oli niin ohimenevä tilanne, että tuskin näki mitään tuon kaltaista iloisesta tervehtimisestä, mihin ei oikein vastannut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tunnen toki.
Toisaalta tunnen heidät sen verran hyvin että tiedän, että heidän menestyksensä ei ole tullut vain annettuna vaan he ovat määrätietoisesti työskennelleet sen eteen. Heillä on myös ollut vastoinkäymisiä, mutta he eivät ole antaneet niiden pysäyttää itseään.
Hyvän miehen saaminen vaatii tarkkaa seulaa ja tietoutta siitä että mitä haluaa suhteelta, sekä valmiutta päättää suhde joka ei ole sitä mitä haluaa.
Hyvä "luonnollinen" ulkonäkö vaatii geenien lisäksi paljon vaivannäköä, aikaa ja sitä rahaakin. Minullakin esimerkiksi on luonnostaan todella laikukas akneiho, mutta panostamalla ihonhoitoon se on tasainen ja virheetön. Minulla on myös luonnostaan ohut, liuskamainen, maantienharmaa tukka, mutta näkemällä vaivaa ja maksamalla ammattilaiselle sen huoltamisesta, sen saa näyttämään hyvältä "luonnollisella" tavalla.
Nämä "täydelliset" naiset lihoavat samoilla mekanismeilla kuin "taviksetkin", hoikkana pysyminen edellyttää säännöllistä liikuntaa ja herkkujen jättämistä väliin. Itsekuri ei kenellekään tule luontaisesti, vaan sitä on treenattava kuin lihasta.
Hyvän työn saaminen edellyttää koulutusta ja aktiivista verkostoitumista. Naiselta uran eteneminen edellyttää aktiivista eteenpäin menoa. Ylennyksiä ja tilaisuuksia näyttää kykynsä ei tulla tarjoamaan nenän eteen, vaan niitä on pyydettävä, joskus vaadittava.
Se että et näe työtä toisten elämän taustalla, ei tarkoita sitä että asiat vain ilmestyisivät heille.
Minä löysin hyvän miehen ihan tuurilla, iho on aika virheetön jo luonnostaan ja hiukset samoin, eikä painoa ole tarvinnut tarkkailla. Lapsetkin sai alkunsa helposti. Yliopistoon pääsin helposti ja opiskelu oli helppoa, sain kavereita. Urakehitys tosin vähän hidastui lasten teon myötä, mutta nyt olen vähän päälle kolmekymppinen ja lapset ei enää ole ihan pieniä, joten pystyn panostamaan siihen enemmän. Mistään huippu-business-urasta en haaveilekaan tosin, enkä ole varsinaisesti kaunotar, vaikkakin kyllä ihan nätti. Olen myös kiltti ja mukava ja tulen kaikkien kanssa toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Palvova mies" kuulostaa jotenkin oudolta? Jotenkin epätoivoinen fiilis tulee tuollaisesta kuvailusta.
Tällä varmaan tarkoitettiin kontrastia siitä, miten joillain on mies joka avoimesti rakastaa ja kunnioittaa vaimoaan, muistaa syntymäpäivät ja vuosipäivät, tekee vaimonsa eteen asioita, priorisoi perheensä ja saa vaimonsa tuntemaan itsensä joka päivä arvostetuksi ja rakastetuksi. Ja sitten on niitä joiden miehet makaavat sohvalla ja nurisevat miten akka on niin vaikea pitää tyytyväisenä, eikö riitä että on olemassa ja muistuttavat rivien välistä vähän väliä että nainen ei heille mitään merkitse.
Sen huomaa tyttöjen illoissa kun toinen hehkuttaa miten oma mies on niin mahtava isä, kun vaimo on tuulettumassa mies viettää lapsien kanssa laatuaikaa ja toinen taas mutisee miten joo, miehen piti katsoa lasta illan ajan, oli luvannut näin mutta sitten lähtikin kaljalle kavereiden kanssa ja lapsi piti viedä lyhyellä varoitusajalla mummolaan.
Hyvästä miehestä ollaan ylpeitä, huonoa miestä hävetään.
Huh, tuntuisi ahdistavalta jos elämä olisi pelkkää vaimon tottelemista. Naiset ovat aina pelottaneet minua.
Ja tämä viesti kertoo hyvin mikset ole vaimoa saanut. Meillä isä viettää lasten kanssa laatuaikaa mielihyvin kun minä olen muualla, ja sitten joku toinen kerta minä iloisin mielin toivotan miehelle hauskaa iltaa ja jään lasten kanssa kotiin. Joskus viedään lapset mummolaan ja vietetään laatuaikaa kaksin. Kas näin toimii tasa-arvoinen parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
ed.
Onpa kokoomukselainen asenne. Tuollaisella ihmisellä ei ole läheskään akikki hyvin, vaan koko elämä ollaan tehtailtu paetakseen pahinta asiaa: empatiakyvyttömyyttä.