Miten joillakin naisilla on KAIKKI?
Tiedän yhden naisen, jolla on kaikki palikat natsanneet kohdilleen elämässä. En tunne häntä, mutta seurannut lähinnä somesta ja muualta. Nainen syntyi rakastavaan ja suht vauraaseen perheeseen, aikuisena on triljoona kaveria, on kaunis kuin mikä, on palvova mies ja ihanat lapset. Menestyy työelämässä ja kipuaa yhä korkeammalle urapolulla. Kaikki pitävät hänestä, mikä on uskomatonta, eikö tuollaisille olla yleensä kateellisia? Olen muutaman kerran tavannut ja nyt se huono puoli. Oli mun mielestä melko tylyn oloinen, mutta sitten mietin, että en yllä hänen tasolleen ja siitä se johtui, kaltaisilleen on varmaan ihana kuten käy ilmi kun on niin tykätty.
Tunnetko tällaisia supernaisia?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Pintaakiiltoa somessa, kai nyt kaikki ymmärtää ettei kenenkään elämä oikeasti ole pelkkää juhlaa.
No kyllä se some nyt jotain todellisesta elämästä näyttää, ei tietenkään koko totuutta. Mutta itse en enää viitsi olla ainakaan omalla nimellä ja naamalla missään somessa, koska ei mulla ole mitään laitettavaa sinne. Katson vaan kuinka muilla on kaikkea ja mulla ei mitään. Eikä ketään. Kyllä ne vähän sellaisia leuhkimisalustoja on, että näytetään kuinka hyvin on asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Palvova mies" kuulostaa jotenkin oudolta? Jotenkin epätoivoinen fiilis tulee tuollaisesta kuvailusta.
Tällä varmaan tarkoitettiin kontrastia siitä, miten joillain on mies joka avoimesti rakastaa ja kunnioittaa vaimoaan, muistaa syntymäpäivät ja vuosipäivät, tekee vaimonsa eteen asioita, priorisoi perheensä ja saa vaimonsa tuntemaan itsensä joka päivä arvostetuksi ja rakastetuksi. Ja sitten on niitä joiden miehet makaavat sohvalla ja nurisevat miten akka on niin vaikea pitää tyytyväisenä, eikö riitä että on olemassa ja muistuttavat rivien välistä vähän väliä että nainen ei heille mitään merkitse.
Sen huomaa tyttöjen illoissa kun toinen hehkuttaa miten oma mies on niin mahtava isä, kun vaimo on tuulettumassa mies viettää lapsien kanssa laatuaikaa ja toinen taas mutisee miten joo, miehen piti katsoa lasta illan ajan, oli luvannut näin mutta sitten lähtikin kaljalle kavereiden kanssa ja lapsi piti viedä lyhyellä varoitusajalla mummolaan.
Hyvästä miehestä ollaan ylpeitä, huonoa miestä hävetään.
Huh, tuntuisi ahdistavalta jos elämä olisi pelkkää vaimon tottelemista. Naiset ovat aina pelottaneet minua.
Miksi alapeukut? Oikeesti on näitä, mutta niin harvinaista. Kyllä minäkin tiedän paljon naisia joilla on OSA näistä, esim. on kaunis, mutta ura mitäänsanomaton, on hyvä mies, mutta kaikki muu on tavanomaista, on hieno ura mutta on ilkeä ja manipulatiivinen ja ruma sisäisesti. Eli harvalla on loppujen lopuksi KAIKKI. Ap
Tuollaista elämänpolkua ei voi valita, eikä sitä voi omalla työllä rakentaa. Harvempi täydelliseen harmoniaan esimerkiksi päihdeperheestä ponnistaa, eikä kukaan meistä voi valita perhettä, johon syntyy.
Joillain käy tuuri elämässään alusta loppuun, mutta harvinaista se on. Itse olen onnellinen, että maailmassa on myös onnellisia ja hyvinvoivia ihmisiä, erityisesti jos he itse vielä ymmärtävät etuoikeutetun asemansa eivätkä pidä sitä vain omana saavutuksenaan.
Vierailija kirjoitti:
"Palvova mies" kuulostaa jotenkin oudolta? Jotenkin epätoivoinen fiilis tulee tuollaisesta kuvailusta.
Kyllä mulle kelpaisi. Mä jos onnistun jonkun ukon saamaan, se pitää mua itsestään selvyytenä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista elämänpolkua ei voi valita, eikä sitä voi omalla työllä rakentaa. Harvempi täydelliseen harmoniaan esimerkiksi päihdeperheestä ponnistaa, eikä kukaan meistä voi valita perhettä, johon syntyy.
Joillain käy tuuri elämässään alusta loppuun, mutta harvinaista se on. Itse olen onnellinen, että maailmassa on myös onnellisia ja hyvinvoivia ihmisiä, erityisesti jos he itse vielä ymmärtävät etuoikeutetun asemansa eivätkä pidä sitä vain omana saavutuksenaan.
Uskon, että sai rakastavilta vanhemmiltaan sen itseluottamuksen ja varmuuden itsestään. On tosi hyvä ponnistusalusta sellainen.
Itseäni huvitti tuo "joillakin naisilla on kaikki". Sori vaan, en usko. Ulkoisesti jotain merkkejä varmasti on ja osaa mainostaa itseään luomalla myyttiä "tsiljoonasta" kaverista, nousujohteisesta urasta" jne.
Moni on onnellinen, kun tyytyy vähempään. Minä en ainakaan tarvitse "kaikkea". Mitä se sitten pitääkin sisällään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä varmaan tarkoitettiin kontrastia siitä, miten joillain on mies joka avoimesti rakastaa ja kunnioittaa vaimoaan, muistaa syntymäpäivät ja vuosipäivät, tekee vaimonsa eteen asioita, priorisoi perheensä ja saa vaimonsa tuntemaan itsensä joka päivä arvostetuksi ja rakastetuksi. Ja sitten on niitä joiden miehet makaavat sohvalla ja nurisevat miten akka on niin vaikea pitää tyytyväisenä, eikö riitä että on olemassa ja muistuttavat rivien välistä vähän väliä että nainen ei heille mitään merkitse.
Sen huomaa tyttöjen illoissa kun toinen hehkuttaa miten oma mies on niin mahtava isä, kun vaimo on tuulettumassa mies viettää lapsien kanssa laatuaikaa ja toinen taas mutisee miten joo, miehen piti katsoa lasta illan ajan, oli luvannut näin mutta sitten lähtikin kaljalle kavereiden kanssa ja lapsi piti viedä lyhyellä varoitusajalla mummolaan.
Hyvästä miehestä ollaan ylpeitä, huonoa miestä hävetään.
Huh, tuntuisi ahdistavalta jos elämä olisi pelkkää vaimon tottelemista. Naiset ovat aina pelottaneet minua.
Tasa-arvoinen ja rakastava parisuhde = elämä pelkkää vaimon tottelemista.
Just, just.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut? Oikeesti on näitä, mutta niin harvinaista. Kyllä minäkin tiedän paljon naisia joilla on OSA näistä, esim. on kaunis, mutta ura mitäänsanomaton, on hyvä mies, mutta kaikki muu on tavanomaista, on hieno ura mutta on ilkeä ja manipulatiivinen ja ruma sisäisesti. Eli harvalla on loppujen lopuksi KAIKKI. Ap
En alanuolita. Mutta se mikä on sinusta kaunis ja komea, ei ole muille välttämättä sitä. Joku toinen voisi nähdä ne kummatkin taviksena. Ihmisten maku ei ole sama kertakaikkiaan. Komea sanalla jo tarkoitetaan ihan eri asioita, kuten palstalla on huomattu. Ja onko ura niin kiva kuin nainen antaa ymmärtää vai onko siinäkin varjopuolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pintaakiiltoa somessa, kai nyt kaikki ymmärtää ettei kenenkään elämä oikeasti ole pelkkää juhlaa.
No kyllä se some nyt jotain todellisesta elämästä näyttää, ei tietenkään koko totuutta. Mutta itse en enää viitsi olla ainakaan omalla nimellä ja naamalla missään somessa, koska ei mulla ole mitään laitettavaa sinne. Katson vaan kuinka muilla on kaikkea ja mulla ei mitään. Eikä ketään. Kyllä ne vähän sellaisia leuhkimisalustoja on, että näytetään kuinka hyvin on asiat.
Pointtina se, että nähdään vain mitä joku valitsee postata someen, ja sen perusteella ap meinaa että tämän naisen elämä on täydellistä. Sillähän voi olla vaikka joku krooninen sairaus, vatsa ripulilla stressistä jatkuvasti, vaikka ei ikinä tästä postaisikaan.
Sikstoisekseen eikö ole jo kaikille selvillä, että osa somejutuista on täysin lavastettuja.
Miten kauniiksi pääsee kovalla työnteolla? Jos ei tahdo plastiikkakirurgille, eikä hekään voi kaikkea parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen toki.
Toisaalta tunnen heidät sen verran hyvin että tiedän, että heidän menestyksensä ei ole tullut vain annettuna vaan he ovat määrätietoisesti työskennelleet sen eteen. Heillä on myös ollut vastoinkäymisiä, mutta he eivät ole antaneet niiden pysäyttää itseään.
Hyvän miehen saaminen vaatii tarkkaa seulaa ja tietoutta siitä että mitä haluaa suhteelta, sekä valmiutta päättää suhde joka ei ole sitä mitä haluaa.
Hyvä "luonnollinen" ulkonäkö vaatii geenien lisäksi paljon vaivannäköä, aikaa ja sitä rahaakin. Minullakin esimerkiksi on luonnostaan todella laikukas akneiho, mutta panostamalla ihonhoitoon se on tasainen ja virheetön. Minulla on myös luonnostaan ohut, liuskamainen, maantienharmaa tukka, mutta näkemällä vaivaa ja maksamalla ammattilaiselle sen huoltamisesta, sen saa näyttämään hyvältä "luonnollisella" tavalla.
Nämä "täydelliset" naiset lihoavat samoilla mekanismeilla kuin "taviksetkin", hoikkana pysyminen edellyttää säännöllistä liikuntaa ja herkkujen jättämistä väliin. Itsekuri ei kenellekään tule luontaisesti, vaan sitä on treenattava kuin lihasta.
Hyvän työn saaminen edellyttää koulutusta ja aktiivista verkostoitumista. Naiselta uran eteneminen edellyttää aktiivista eteenpäin menoa. Ylennyksiä ja tilaisuuksia näyttää kykynsä ei tulla tarjoamaan nenän eteen, vaan niitä on pyydettävä, joskus vaadittava.
Se että et näe työtä toisten elämän taustalla, ei tarkoita sitä että asiat vain ilmestyisivät heille.
Tämä!!
Itsekin varakas, 3 mukavaa lasta, kaukomatkoja, hyvä ulkonäkö, hyvä kansainvälinen jatkuvasti nousujohteinen ura, upea nuorempi mies, hyvä
kroppa ja treenaan paljon, paljon ystäviä
Kuitenkin, arki on aika rankkaa. Töitä saa todella painaa ja itsensä laittaa likoon joka päivi, opiskelut oli todella raskaat itselle ja vaati valtavasti tahdonvoimaa, treeneissä on käytävä ja vahdittava syömistä jonkun verran ettei liho ja todella ulkonäköön panostaa minun tavoin rahallisesti ja ajankäytöllisesti. Ai niin ja pitäisi vielä olla kiva rento äiti ja naisystävä. Tuollaisen julkisivun taa peittyy yleensä aika kovaa suorittamista aamusta iltaan ja sitä voi pohtia onko se sitten niin ruusuista kuitenkaan. Itselle se sopii ja mulla on luontaisesti paljon energiaa mutta harvinaisempaa näin
Vierailija kirjoitti:
Olisi parempi jos kaikki ihmiset voivat saada riittävän rahan ja asunnon. Koska jos vain kaikki kilpailevat toimeentulosta, osa putoaa siitä. Onko inhimillisyys myös maapallolla vai palvotaanko vaan ulkoista kauneutta. Tuotteita ja asioita saa valmistettua sitten monella eri tavalla erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten kauniiksi pääsee kovalla työnteolla? Jos ei tahdo plastiikkakirurgille, eikä hekään voi kaikkea parantaa.
Aika paljon plastiikkakirurgit voi parantaa: mm. Naaman, tissit, pepun, reidet, vyötärön
Minkä takia stalkkaat ja kadehdit somessa jotain ihmistä jota et edes tunne?
Kuvitteletko tosiaan tietäväsi millaista hänen elämänsä on?
Kirjoitus on täynnä typeryyksiä, mutta suurin niistä toisen kauneuden kadehtiminen. Luuletko että kaunis naama tekee jotenkin onnelliseksi tai suojaa ikävyyksiltä? Kauneus on sitä paitsi subjektiivinen mielipide. Tunnen monta joita muut pitävät kauniina, mutta jotka ovat omasta mielestään tavallisen näköisiä.
Mitäs jos sinäkin keskittyisit omaan elämääsi.
Minäkin tunne tuollaisen naisen, mutta en kyllä kadehdi sitä aikataulutettua elämää.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia stalkkaat ja kadehdit somessa jotain ihmistä jota et edes tunne?
Kuvitteletko tosiaan tietäväsi millaista hänen elämänsä on?Kirjoitus on täynnä typeryyksiä, mutta suurin niistä toisen kauneuden kadehtiminen. Luuletko että kaunis naama tekee jotenkin onnelliseksi tai suojaa ikävyyksiltä? Kauneus on sitä paitsi subjektiivinen mielipide. Tunnen monta joita muut pitävät kauniina, mutta jotka ovat omasta mielestään tavallisen näköisiä.
Mitäs jos sinäkin keskittyisit omaan elämääsi.
En stalkkaa 😃. Mielenkiinnosta seuraan kiinnostavia ihmisiä. Ap
Kovaa työtä.
Viisautta ja sivistystä tehdä hyviä päätöksiä.
Tuuria geeneissä ja elämässä.
Kun kaikki nuo osuu kohdalleen, elämä sujuu hyvin. Jos yksikin pettää, kohtalo on toinen.
Hyvin hyvin harvalla ihmisellä nuo kaikki elämässä toteutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen toki.
Toisaalta tunnen heidät sen verran hyvin että tiedän, että heidän menestyksensä ei ole tullut vain annettuna vaan he ovat määrätietoisesti työskennelleet sen eteen. Heillä on myös ollut vastoinkäymisiä, mutta he eivät ole antaneet niiden pysäyttää itseään.
Hyvän miehen saaminen vaatii tarkkaa seulaa ja tietoutta siitä että mitä haluaa suhteelta, sekä valmiutta päättää suhde joka ei ole sitä mitä haluaa.
Hyvä "luonnollinen" ulkonäkö vaatii geenien lisäksi paljon vaivannäköä, aikaa ja sitä rahaakin. Minullakin esimerkiksi on luonnostaan todella laikukas akneiho, mutta panostamalla ihonhoitoon se on tasainen ja virheetön. Minulla on myös luonnostaan ohut, liuskamainen, maantienharmaa tukka, mutta näkemällä vaivaa ja maksamalla ammattilaiselle sen huoltamisesta, sen saa näyttämään hyvältä "luonnollisella" tavalla.
Nämä "täydelliset" naiset lihoavat samoilla mekanismeilla kuin "taviksetkin", hoikkana pysyminen edellyttää säännöllistä liikuntaa ja herkkujen jättämistä väliin. Itsekuri ei kenellekään tule luontaisesti, vaan sitä on treenattava kuin lihasta.
Hyvän työn saaminen edellyttää koulutusta ja aktiivista verkostoitumista. Naiselta uran eteneminen edellyttää aktiivista eteenpäin menoa. Ylennyksiä ja tilaisuuksia näyttää kykynsä ei tulla tarjoamaan nenän eteen, vaan niitä on pyydettävä, joskus vaadittava.
Se että et näe työtä toisten elämän taustalla, ei tarkoita sitä että asiat vain ilmestyisivät heille.
Tämä!!
Itsekin varakas, 3 mukavaa lasta, kaukomatkoja, hyvä ulkonäkö, hyvä kansainvälinen jatkuvasti nousujohteinen ura, upea nuorempi mies, hyvä
kroppa ja treenaan paljon, paljon ystäviäKuitenkin, arki on aika rankkaa. Töitä saa todella painaa ja itsensä laittaa likoon joka päivi, opiskelut oli todella raskaat itselle ja vaati valtavasti tahdonvoimaa, treeneissä on käytävä ja vahdittava syömistä jonkun verran ettei liho ja todella ulkonäköön panostaa minun tavoin rahallisesti ja ajankäytöllisesti. Ai niin ja pitäisi vielä olla kiva rento äiti ja naisystävä. Tuollaisen julkisivun taa peittyy yleensä aika kovaa suorittamista aamusta iltaan ja sitä voi pohtia onko se sitten niin ruusuista kuitenkaan. Itselle se sopii ja mulla on luontaisesti paljon energiaa mutta harvinaisempaa näin
Ihan yhtä lailla se arki on rankkaa niilläkin, joilla vaikkapa ei ole riittävästi rahaa, joilla joko ei ole kumppania tai kumppanin kanssa on ongelmia, lapsia ei ole tai he eivät ole niin mukavia, ei matkustella, ulkonäkö ei ole niin hyvä eikä ole kielitaitoa, ei paljon ystäviä eikä niin hyvä kroppa.
Eikö vain voi myöntää, että itsellä elämä on monin osin helpompaa kuin jollain muulla? Eivät kaikki juuri sinun elämääsi kadehdi, koska joku muu voi haluta täysin erilaisen työn tai ei edes halua lapsia, ja monen miesmaku on täysin toisenlainen kuin sinulla. Mutta esim. itse olen saavuttanut pitkäaikaisen unelmani, sain sellaisen perheen kuin haluan ja elän aika lailla juuri sellaista elämää, mikä tuntuu omannäköiseltä ja johon olen tyytyväinen. Myönnän olleeni onnekas. Se, että arki on välillä rankkaa, ei ole mikään vastoinkäyminen, vaan se on elämää - se arki on rankkaa välillä kaikille. Mutta sitä on sen helpompi sietää, mitä tyytyväisempi on kokonaisuudessa elämäänsä.
on varnaan sama kuin je Pavlovin koirat, siksi kuulostaa oudolta.