Onko eronneen, lapsia omaavan naisen elämä ikävä
Millaista on elää eronneena ja olla äiti, kasvattaa lapsia ilman ydinperhettä ympärillä? Talous tiukilla? Mistä ilo ja voimat arkeen, entä näköala tulevaisuuden suhteen?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan ole talous tiukalla. Vuosiansioni on noin 100 000 euroa, minulla on kolme asuntoa ja kesämökki. Kolme lasta, jotka viikko-viikko.
Ei tarvitse enää kuunnella haukkuvaa ja alistavaa miestä, ei tarvitse antaa velvollisuusseksiä lihonneelle keski-ikäiselle miehelle, ei tarvitse siivota miehen sotkuja.
Yhden yön seuraa on niin paljon tarjolla kuin haluan, voin valita fiiliksen mukaan parhaimman. Viime viikolla seurana oli 28v työkaverimies, itse olen 48. Ei huonosti!
Ja sitten heräsit.
En huomannut mitään ikävyyttä. Sain lapseni 19-vuotiaana enkä koskaan ollut lapsen isän kanssa yhdessä vaikka hoidimmekin lasta omista asunnoistamme käsin n. 3 vuotta ennen kuin lapsen isä irtisanoutui lapsensa hoitamisesta.
Kävin normaalisti töissä, vietin normaalisti vapaa-aikaani, kasvatin normaalisti lastani jne. Siihen maailman aikaan ei ollut mitään en pärjää taloudellisesti- itkua koska kaikki asiani olivat kunnossa, ei ollut velkaa, ei mitään sakkoja tai korvauksia, ei addiktioita, ei turhamaista elmäntyyliä, vaan päivät koostuivat siitä että aamulal mentiin tarhaan/kouluun/töihin, tultiin sieltä pois, syötiin normaalia normaalihintaista kotiruokaa, leikittiin/tehtiin läksyjä, mentiin nukkumaan. Lomilla nukuttiin pitkään, käytiin sukulaisen luona toisessa kaupungissa tai tehtiin reissu vaikka Tallinnaan.
ihan normaalisti työssä käymällä eikä tuhlailemalla eli ihan normaalia hyvää elämää jossa ei puuttunut henkistä eikä taloudellista pääomaa.
LApseni tosin sairastui myöhemmin, mutta onneksi lapsuusajat olivat onnelliset ja terveet ja vailla huolta :)
Löysä alapää eikä kukaan mies enää huoli.
Eronneena lienee helpompi, voi kipata lapset miehelle ja viettää omaa aikaa ja viettää häiriötöntä seksielämää, elareita ja lapsilisiä tulee. Töissä ei ole pakko edes käydä. Luulen että erotilastot tästä myös osittain johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Lapsista saa moninverroin enemmän iloa ja valoa kuin yhdestäkään miehestä.
Lukekaa nuoret miehet tämä ja katsokaa peukkujen määrää - ja miettikää sen jälkeen haluatteko toteuttaa sen naisen unelman ja maksaa sen jälkeen elareita lapsista jotka nainen teistä vieroittaa.
Vierailija kirjoitti:
Eronneena lienee helpompi, voi kipata lapset miehelle ja viettää omaa aikaa ja viettää häiriötöntä seksielämää, elareita ja lapsilisiä tulee. Töissä ei ole pakko edes käydä. Luulen että erotilastot tästä myös osittain johtuu.
Juuri noin itsekkäänä teidän naisten touhu valitettavan usein näyttäytyy.
Eron jälkeen meni paremmin kuin ikinä osasin edes uneksia. Töissä meni hyvin, lasten kanssa oli helppoa, ystäväpiiri laajeni ja talouskin koheni. Lisäksi energiaa riitti taas myös omiin harrastuksiini, eli valokuvaukseen, kirjoittamiseen ja lukemiseen.
Jouduin huomaamaan, että se kuuluisa toisen aikuisen työpanos oli ollut meidän taloudessamme aivan yhtä tyhjän kanssa.